, Τρίτη
19 Μαρτίου 2024

Τα νέα delivery boy θα είναι ρομπότ (ΦΩΤΟ)

Οι κάτοικοι στο Σαν Φρανσίσκο έχουν πλέον μια νέα επιλογή όταν παραγγέλνουν φαγητό: να τους το παραδώσει ένα ρομπότ,όπως αναφέρει το e-daily.gr.
Η Marble είναι μια startup 20 ατόμων με έδρα το Σαν Φρανσίσκο η οποία αναπτύσσει και κατασκευάζει μια χούφτα ρομπότ σε συνεργασία με την Yelp. Οι πελάτες που δίνουν μια παραγγελία φαγητού μέσω της 24ωρης εξυπηρέτησης εφαρμογής της Yelp μπορούν να επιλέξουν να τους τα φέρει στην πόρτα τους κάποιο ρομπότ της εταιρείας.
Πώς όμως λειτουργεί η παράδοση; Οι πελάτες λαμβάνουν ένα μήνυμα κειμένου με έναν κωδικό, ο οποίος τους επιτρέπει να ξεκλειδώσουν τον κάδο του ρομπότ όπου μέσα υπάρχει το φαγητό ενός εκ των τεσσάρων εστιατορίων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Αν και καινούργιο, αν το εγχείρημα αποδειχτεί επιτυχημένο θα μπορούσε στο μέλλον να αντικαταστήσει τους ανθρώπους που κάνουν delivery για όλα τα προϊόντα.
«Ένα ρομπότ σαν αυτό δεν μπορεί να παραδώσει ένα στρώμα ύπνου ή έναν εξοπλισμό σκι» αναφέρει η ιδρυτής της Marble, Ματ Ντελανέι. Βέβαια όπως εξηγεί η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων είναι σχετικά μικρού μεγέθους. Το συγκεκριμένο είδος ρομπότ θα μπορούσε να φανεί εξαιρετικά χρήσιμο σε παντοπωλεία, ταχυφαγεία, φαρμακεία και άλλα τέτοια είδη καθημερινής χρήσης.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι γίγαντες της τεχνολογίας όπως η Amazon, η Alphabet και η Uber ενδιαφέρονται ιδιαιτέρως για τέτοιου είδους παραδόσεις που δεν εμπλέκουν ανθρώπους.  Start-ups, όπως η Marble δεν μπορούν να συναγωνιστούν τέτοιου είδους κολοσσούς παρόλα αυτά αν αναπτύξουν μια αποτελεσματική τεχνολογία παραδόσεων θα μπορούσαν εύκολα να γίνουν στόχος εξαγοράς. Να υπενθυμίσουμε ότι το 2012, η ​​Amazon αγόρασε την ρομποτική εταιρεία Kiva Systems για σχεδόν 1 δισ. δολάρια.
Η Marble έχει ήδη σηκώσει 4 εκατ. από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Maven Ventures, η οποία εντοπίζει με επιτυχία καινοτόμες και προσοδοφόρες επιχειρηματικές ιδέες από τα πρώτα τους βήματα. Τρανό παράδειγμα η Cruise Automation την οποία εξαγόρασε η General Motors έναντι του 1 δισ. δολαρίων.
Από πλευράς του ο Jim Scheinman, διευθύνων σύμβουλος της Maven, αναφέρει ότι η Marble είναι ικανή να εξοικονομήσει ένα μεγάλο μέρος του κόστους των διανομών από τις εταιρείες που συμπεριλαμβάνουν την παράδοση στις υπηρεσίες τους.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, το κόστος παράδοσης από ανθρώπους αποτελεί έως και το 80% των δαπανών που παρουσιάζουν εταιρείες όπως η Instacart και η Post Mates. Η αντικατάσταση των ανθρώπων με τα ρομπότ θα μπορούσαν να έχουν τεράστια απόδοση στις παραδόσεις μεταξύ εστιατορίου και σπιτιού του πελάτη.
Ωστόσο, όσο πρωτότυπη κι αν ακούγεται η ιδέα, η Marble αντιμετωπίζει ήδη ανταγωνισμό στο συγκεκριμένο επιχειρηματικό πεδίο.
Νωρίτερα μέσα στο έτος, μια άλλη εταιρεία ρομπότ που ονομάζεται Starship Technologies, η οποία χρηματοδοτήθηκε με  17 εκατ. δολάρια από επενδυτές, ανακοίνωσε συνεργασία με την DoorDash και την Post Mates. Επιπλέον υπάρχει και η Dispatch η οποία έχει εξασφαλίσει 2 εκατ. δολάρια από επενδυτές συμπεριλαμβανομένης και την Andreessen Horowitz.
Παρά τον ενθουσιασμό από ιδιώτες επενδυτές του τεχνολογικού επιχειρείν η συγκεκριμένη τεχνολογία βρίσκεται στα σπάργανα.
Για παράδειγμα, τα ρομπότ της Marble σήμερα ακολουθείται από ένα ανθρώπινο συνοδό καθώς περιφέρεται στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο. Επιπλέον τα οχήματα δεν είναι κατάλληλα για να ανέβουν τις σκάλες και μέχρι στιγμής οι παραδόσεις περιορίζονται σε λίγες γειτονιές.
Γεννάται επίσης το ερώτημα του βανδαλισμού: τι θα μπορούσε να σταματήσει έναν περαστικό που θα ήθελε να καταστρέψει το συγκεκριμένο ρομπότ;
Αυτό που μέχρι στιγμής απαντά η εταιρεία στο παραπάνω είναι πως κάθε ρομπότ είναι εφοδιασμένο με αισθητήρες και κάμερες. Με τον τρόπο αυτό οποιοσδήποτε εγκληματίας θελήσει να βλάψει κάποιο από τα ρομπότ, θα καταγραφεί και γρήγορα θα εντοπιστεί.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.