, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

«Έχουμε κι εμείς προβλήματα…»

οασθ στασηΠως σχολιάζουν πολίτες και… επιβάτες του ΟΑΣΘ τις συνεχείς απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων που έχουν ως αποτέλεσμα την… ταλαιπωρία τους.
Της Φ. Βλαστού
«Mια εβδομάδα περάσαμε δύσκολα και τώρα μας “υπόσχονται” ότι θα συνεχισθεί αυτή η κατάσταση…» λένε στην karfitsa εργαζόμενοι και… άνεργοι που έψαχναν δουλειά με τα πόδια, ύστερα από την απόφαση των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ να τραβήξουν χειρόφρενο. Ο κ. Ραφαήλ, μένει στο κέντρο της πόλης και λέέι ότι: «όταν έχω δουλειές μέσα στην πόλη πάω πια με τα πόδια». Είναι άνεργος και αυτή την εβδομάδα του δόθηκε η ευκαιρία να πάει σε κάποιες συνεντεύξεις. «Σε λάθος στιγμή έτυχαν οι απεργίες γιατί οι συνεντεύξεις ήταν εκτός κέντρου και δεν μπορούσα να πάω, όποτε είπα σε φίλους, συγγενείς, γνωστούς να με… μεταφέρουν. Δεν γινόταν να τις ακυρώσω, γιατί πρέπει να βρω ΑΜΕΣΑ δουλειά». Ο ίδιος για τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ σημειώνει «εάν ισχύουν αυτά που λένε, ότι τους χρωστάει χρήματα το δημόσιο, καλά κάνουν και απεργούν» προσθέτει ο κάτοικος του κέντρου Θεσσαλονίκης
“Γιατί να χάσω μαθήματα, τι φταίω;”
Μια πρωτοετής φοιτήτρια η κα. Νάντια – τις τελευταίες δυο εβδομάδες βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη – νοίκιασε σπίτι στην περιοχή της οδού Μπότσαρη και όπως λέει «δεν ξέρω ακριβώς τι συμβαίνει με τα λεωφορεία έχω λίγες μέρες που μετακόμισα εδώ. Ήρθα για να σπουδάσω. Με φοβίζει η ιδέα να ξεκινήσει η σχολή και να μην μπορώ να πάω στα μαθήματα επειδή δεν αντέχω να πληρώνω ταξί». Δυο νεαροί φίλοι ο Γιώργος και ο Χρήστος μας είπαν ότι έχουν μηχανές για να μετακινούνται, όμως επισήμαναν ότι «αν δεν τα είχαμε δεν θα μπορούσαμε να πάμε στις δουλειές μας. Έχουν δίκιο οι εργαζόμενοι που απεργούν γιατί είναι απλήρωτοι αλλά η πόλη έχει παραλύσει και οι κάτοικοι της ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ” σχολίασαν. «Δεν παλεύεται χωρίς λεωφορεία» λέει ο Σπύρος ο οποίος εργάζεται σε καφετέρια στο κέντρο αλλά ζει εκτός κέντρου «Σε λίγο ο κόσμος, μεταξύ αυτών και εγώ, δεν θα μπορούμε να πάμε στις δουλειές μας και συνεπώς δεν θα μας πληρώνουν κι εμάς» Εξήγησε ότι το μισό μισθό που παίρνει το δίνει στα ταξί: «για να κατέβω στο κέντρο πληρώνω πέντε ευρώ. Μετά επειδή σχολάω βράδυ πληρώνω τη βραδινή ταρίφα. Παίρνω 30 ευρώ μεροκάματο και το μισό φεύγει στα ταξί. Ζει κανείς με τόσα λεφτά;».
“Δεν αντέχουν πια τα πόδια μου…”
Από ανατολική Θεσσαλονίκη έρχεται και η κα Άννα κάθε μέρα στο κέντρο για δουλειές όμως εκείνη επιλέγει να διασχίζει την απόσταση… περπατώντας. «Είμαι μεγάλη σε ηλικία και αναγκαστικά έρχομαι με τα πόδια  δεν γίνεται να πληρώνω συνέχεια ταξί, δεν έχω την οικονομική δυνατότητα. Όμως έχω κουραστεί πια… Είναι ανεπίτρεπτο να μην υπάρχουν άλλα οικονομικά ΜΜΜ στην Θεσσαλονίκη αλλά εμείς τι φταίμε;».Δεν έλειψε όμως η ταλαιπωρία και στην καθημερινότητα των επισκεπτών και τουριστών της πόλης. Η Δήμητρα έρχεται στη Θεσσαλονίκη κάθε μήνα -από την Κύπρο- για επαγγελματικούς λόγους. «Μένω στο κέντρο αλλά πρέπει να πηγαίνω σε διάφορες περιοχές λόγω της δουλειάς και χρησιμοποιώ ταξί δεν έχω άλλη λύση.  Έχω ξοδέψει πολλά λεφτά. Δεν το έχω ξανασυναντήσει αυτό στη Θεσσαλονίκη και δεν μου αρέσει καθόλου».
To γεγονός ότι εκατοντάδες πολίτες λόγω της απεργίας δεν μπορούσαν να μετακινηθούν έχει προκαλέσει οικονομική πτώση στον τζίρο του εμπορικού κλάδου, όπως δήλωσε στην KARFITSA ο Τάσος Φελέκης, αντιπρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης. «Είμαστε σε ομηρία. Δεν λέμε πως είναι άδικα τα αιτήματα των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, αλλά αυτή τη στιγμή ο κλάδος των εμπόρων υποφέρει από την απεργία»  τόνισε ο αντιπρόεδρος και συμπλήρωσε «η Θεσσαλονίκη το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς που έχει είναι το λεωφορείο, οπότε όταν απεργούν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, ο κόσμος δεν μπορεί να μετακινηθεί».Ο κ. Φελέκης γνωστοποίησε ότι αποτέλεσμα της απεργίας είναι: «να μην υπάρχει καθόλου εμπορική κίνηση. Προς το παρόν δεν έχουμε επίσημα στοιχεία πόσο κάτω είναι ο τζίρος των καταστημάτων, αλλά αν σας μιλήσω για το δικό μου μαγαζί σε σχέση με την  αντίστοιχη περυσινή περίοδο είμαστε κοντά στο 40% κάτω». Επιπλέον, ακόμη ένα πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι πολλοί εργαζόμενοι δεν μπορούν να μεταφερθούν στο χώρο εργασίας τους. «Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και στην μετακίνηση των υπαλλήλων, είναι μεγάλο θέμα, δεν μπορεί ένας εργαζόμενος να πληρώνει καθημερινά ταξί για να έρθει στη δουλειά του, είναι ασύμφορο οικονομικά να δίνει το μισό και παραπάνω από το μεροκάματο του στη μεταφορά του», επισήμανε ο ίδιος σχολιάζοντας πως «δυστυχώς το 2016 υπάρχει μόνο ο ΟΑΣΘ… είναι αστείο».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.