, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Μετρό προς… Κορδελιό, Ευκαρπία και Αεροδρόμιο!

Αλέξης Τσίπρας Μετρό Νέα Ελβετία
Στην τελική του μορφή το έργο θα περιλαμβάνει 31 σταθμούς με 2 μεγάλες γραμμές που θα μοιράζονται τους κεντρικούς σταθμούς του δικτύου. ..
Oι τρεις μεγάλες επεκτάσεις του Μετρό προς Κορδελιό, Ευκαρπία και Αεροδρόμιο έχουν εδώ και μήνες ενταχθεί στις προτάσεις της χώρα μας για χρηματοδότηση από το Πακέτο Γιουνκέρ. Τα έργα αυτά έχουν συνολικό μήκος 15χλμ και περιλαμβάνουν 13 νέους σταθμούς, με κόστος που φτάνει τα 1,34 δισ ευρώ. Αν αυτά τα έργα τα αντιπαραβάλουμε με τα υπάρχονται έργα θα δούμε ότι το κόστος είναι αρκετά σημαντικό μιας και τα εν ενεργεία έργα κοστίζουν περίπου 1,5 δισ ευρώ και περιλαμβάνουν 13,5χλμ γραμών και 18 σταθμούς (και ένα αμαξοστάσιο). Στην τελική του μορφή το Μετρό Θεσσαλονίκης θα περιλαμβάνει 31 σταθμούς με 2 μεγάλες γραμμές που θα μοιράζονται τους κεντρικούς σταθμούς του δικτύου. Ποια είναι όμως η ακτινογραφία των 3 μεγάλων επεκτάσεων που φιλοδοξούν να τραβήξουν χρηματοδότηση από το Πακέτο Γιουνκέρ…
1.ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΚΟΡΔΕΛΙΟ
Πρόκειται για την δυτική επέκταση της Βασικής Γραμμής (η Γραμμής 1) προς το Κορδελιό. Η επέκταση θα είναι πλήρως υπογειοποιημένη, θα έχει μήκος 4,4χλμ, θα διαθέτει 4 νέους σταθμούς (ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, ΕΥΟΣΜΟΣ, ΚΟΡΔΕΛΙΟ). Το κόστος είναι 440εκ.ευρώ που αναλύεται ως εξής: 277,2εκ.ευρώ για έργα πολιτικού μηχανικού, 114,4 για Η/Μ συστήματα και 48,4εκ.ευρώ για συρμούς. Με την λειτουργία της επέκτασης θα μειωθεί η κυκλοφορία οχημάτων κατά 15.000 μονάδες ενώ η συγκεκριμένη επέκταση θα μεταφέρει καθημερινά 60.000 επιβάτες. Σύμφωνα με την πρόταση τα έργα εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τον Δεκέμβριο του 2018 (εφόσον βρεθεί χρηματοδότηση). Το μοντέλο που προτίνεται είναι ΣΔΙΤ ενώ η αποπληρωμή θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας και συνδυασμό από έσοδα εισιτηρίων-χώρους πάρκινγκ και εμπορικές δραστηριότητες.
2.ΚΛΑΔΟΣ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ
Πρόκειται για τον νέο κλάδο του Δικτύου προς Ευκαρπία που θα ξεκινά από το σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Ο κλάδος θα είναι πλήρως υπογειοποιημένος, θα έχει μήκος 5χλμ, θα διαθέτει 5 νέους σταθμούς (ΝΕΑΠΟΛΗ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ). Στο project περιλαμβάνεται και χώρος υπόγειας στάθμευσης 160 θέσεων. Το κόστος είναι 500εκ.ευρώ που αναλύεται ως εξής: 300εκ.ευρώ για έργα πολιτικού μηχανικού, 135 για Η/Μ συστήματα και 65εκ.ευρώ για συρμούς. Με την λειτουργία της επέκτασης θα μειωθεί η κυκλοφορία οχημάτων κατά 20.000 μονάδες ενώ η συγκεκριμένη επέκταση θα μεταφέρει καθημερινά 75.000 επιβάτες. Σύμφωνα με την πρόταση τα έργα εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2017 (εφόσον βρεθεί χρηματοδότηση). Το μοντέλο που προτίνεται είναι ΣΔΙΤ ενώ η αποπληρωμή θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας και συνδυασμό από έσοδα εισιτηρίων-χώρους πάρκινγκ και εμπορικές δραστηριότητες.
3.ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΛΑΔΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΠΡΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Πρόκειται για την ανατολική επέκταση της γραμμής της Καλαμαριάς (η Γραμμής 2) προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία. Η επέκταση θα έχει μήκος 5,5χλμ, θα διαθέτει 4 νέους σταθμούς (ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΙΚΕΑ, ΘΕΡΜΗ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ). Το κόστος είναι 400εκ.ευρώ που αναλύεται ως εξής: 260εκ.ευρώ για έργα πολιτικού μηχανικού, 100 για Η/Μ συστήματα και 40εκ.ευρώ για συρμούς. Προς το παρόν δεν έχει εκτιμηθεί η μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων και η καθημερινή μετακίνηση επιβατών. Σύμφωνα με την πρόταση τα έργα εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο του 2019 (εφόσον βρεθεί χρηματοδότηση). Το μοντέλο που προτίνεται είναι ΣΔΙΤ ενώ η αποπληρωμή θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας και συνδυασμό από έσοδα εισιτηρίων-χώρους πάρκινγκ και εμπορικές δραστηριότητες / metro-thessalonikis.blogspot.gr/ Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.