«Η Ελλάδα των Σύριζα-ΑΝΕΛ είναι μια έρημη χώρα» - Karfitsa.gr
Απόψεις Αρθρογράφοι

«Η Ελλάδα των Σύριζα-ΑΝΕΛ είναι μια έρημη χώρα»

φωτο eurokinissi

*Της Κατερίνας Μάρκου

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τις ξένες επενδύσεις και την ανάγκη η χώρα να τις προσελκύσει για να μπορέσει να ξεφύγει από το βάλτο της στασιμότητας. Η κυβέρνηση παριστάνει ξαφνικά τον ιδανικό υποδοχέα τους. Δίνω δύο παραδείγματα παρακάτω γιατί αντί γι’ αυτό, η κυβέρνηση είναι περισσότερο ιδανικός αυτόχειρας.

Έχει περάσει σχεδόν 1,5 χρόνος από την προκήρυξη τεσσάρων δράσεων του ΕΠ «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» του ΕΣΠΑ το Φεβρουάριο του 2016 για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας. Πόσα ευρώ έχουν φτάσει στην πραγματική οικονομία μέχρι σήμερα, παρά τις ως συνήθως κενές θριαμβολογίες του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης; Ούτε ένα!  Και, με τους ρυθμούς αυτούς, δύσκολα θα φανεί κάποιο αποτέλεσμα από τα παραπάνω προγράμματα πριν το 2018. Μόνη ελπίδα, η ξαφνική, «αυθόρμητη» επιτάχυνση των διαδικασιών στο πλαίσιο της επικοινωνιακής φιέστας της κυβέρνησης  για τη ΔΕΘ.

Ένα δεύτερο παράδειγμα είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μουσεία. Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων & Απαλλοτριώσεων, δηλαδή ο βασικός διαχειριστικός και εισπρακτικός μηχανισμός του υπουργείου Πολιτισμού για την αξιοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, παραμένει  «κολλημένο»  στις δομές του 1977, οπότε και ιδρύθηκε.

Με τζίρο το 2016 στα 88,6 εκ. ευρώ, το ΤΑΠΑ δεν διαθέτει καν μηχανογράφηση των εσόδων, λειτουργεί ακόμα με έντυπα εισιτήρια και χειρόγραφες αποδείξεις στα πωλητήρια ενώ οι περισσότεροι χώροι δεν διαθέτουν καν ταμειακές μηχανές.  Επιπλέον, σε πολλά μουσεία της περιφέρειας, ο επισκέπτης θα βρει ηλεκτρονικές μπάρες εισόδου και αυτόματους πωλητές εισιτηρίων που έχουν εγκατασταθεί με έξοδα του Δημοσίου αλλά δεν λειτουργούν και αρκετά κλειστά πωλητήρια.

Η σύγκριση με τα μεγάλα μουσεία του εξωτερικού, όπου υπάρχει εδώ και χρόνια η δυνατότητα προ-έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων μέσω του διαδικτύου, μειώνοντας την ταλαιπωρία και διασφαλίζοντας τα έσοδα, διαθέτουν υπερσύγχρονα πωλητήρια με πληθώρα προϊόντων και υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, όπως η δυνατότητα να αγοράσεις μια παράσταση και να τη δεις στον υπολογιστή σου, ή να αγοράσεις από το ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι απογοητευτική.

Η εικόνα αυτή αδικεί την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας η οποία αποτελεί βασικό κομμάτι του τουριστικού προϊόντος και παράγοντα παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας. Επομένως απαιτούνται επενδύσεις και στον τομέα αυτό, των οποίων μάλιστα το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα είναι δεδομένο!

Αλλά πού μυαλό η κυβέρνηση γι’ αυτά. Το μόνο που την ενδιαφέρει τον καιρό αυτό είναι να συγκεντρώσει και να οργανώσει τα συμφέροντα που την εξυπηρετούν είτε για να εξουθενώσει τη ΔΗ.ΣΥ. είτε για να πει ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι νεοφιλελεύθερος. Βέβαια, όπως θα έλεγε κι ένας μαρξιστής, η μηχανική της οικονομικής δομής  πάντα επιβάλλεται της υπερδομής.  Στο τέλος της ημέρας δεν θα καταφέρει τίποτα.

*Η κ. Μάρκου είναι ανεξάρτητης βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ