Η γραφειοκρατία δηλητηριάζει και το θέατρο! - Karfitsa.gr
Uncategorized

Η γραφειοκρατία δηλητηριάζει και το θέατρο!

DSC_6157-1

Χρόνια τώρα έχει δώσει το «στίγμα» του στον καλλιτεχνικό χώρο, ανεβάζοντας πρωτοποριακά έργα αλλά και κλασικού δραματολογίου. Το Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου, η θεατρική ομάδα που έχει δημιουργήσει με άλλους συναδέλφους του -οι οποίοι μοιράζονται μαζί του τα ίδια όνειρα και ιδανικά- είναι ιδιαίτερα αγαπητή και παράλληλα γνωστή στο θεατρόφιλο κοινό της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο. Ο πολυτάλαντος Θωμάς Βελισσάρης παίζει και σκηνοθετεί και εργάζεται με αυταπάρνηση για την Τέχνη του, αδιαφορώντας τις περισσότερες φορές για τις οικονομικές απολαβές και τις «φωτεινές μαρκίζες». Δεν θέλησε ποτέ να επαναπαυτεί και να καταλάβει μια μόνιμη θέση «δημοσίου υπαλλήλου» ηθοποιού σε κάποιο από τα κρατικά θέατρα ή να συνεργαστεί με ιδιωτικούς θιάσους, μόνο και μόνο για να κάνει πράξη τα δικά του οράματα και για να επιλέγει το ρεπερτόριο που αυτός επιθυμεί. Αφορμή της συνέντευξής μας στάθηκε το έργο της Δέσποινας Καλαϊτζίδου «Οι Καιόμενοι», το οποίο σημειώνει μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία.

Χρόνια τώρα έχεις δημιουργήσει τη δική σου θεατρική ομάδα, επέλεξες το δικό σου θεατρικό χώρο και έδωσες το «στίγμα» σου, κερδίζοντας την αγάπη του κοινού της Θεσσαλονίκης. Γιατί διάλεξες αυτό το δύσκολο δρόμο;

Ο δρόμος που επέλεξα φαινομενικά όντως είναι δύσκολος αλλά ποτέ δεν με απασχόλησε η δυσκολία αυτού του δρόμου. Στην πραγματικότητα είναι ο ευκολότερος όλων, επειδή είναι μία τρομακτική πολυτέλεια να κάνεις στη ζωή σου και στις επιλογές σου τις λιγότερες δυνατές παραχωρήσεις. Το Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς και της διαθεσιμότητας πάρα πολλών ανθρώπων που κατά διαστήματα, στην ιστορία του θεάτρου, οι επιθυμίες τους συνέπεσαν. Ο δικός μου δρόμος ήταν και είναι να φροντίζω να υπάρχει ένας τέτοιος χώρος που πάντα έδινε-και θα δίνει- το βήμα, σε ανθρώπους που θέλουν να εκφραστούν θεατρικά μέσα στα αισθητικά πλαίσια που θέτει το Θέατρο.

Σε ενδιαφέρει περισσότερο η Τέχνη και δε σε απασχολούν τα χρήματα;

Τα χρήματα ποτέ δεν με απασχόλησαν-δεν ξέρω εάν αυτό σημαίνει ότι προτιμώ την Τέχνη.

Τι σε εντυπωσίασε στο έργο της Δέσποινας Καλαϊτζίδου «Καιόμενοι» και αποφάσισες να το ανεβάσεις;

Αυτό που με εντυπωσίασε στο έργο της Δέσποινας Καλαϊτζίδου «Οι Καιόμενοι» είναι η λανθάνουσα- αλλά εξαιρετικά ορμητική-θεατρικότητά του.

Τι κάνει κάποια έργα να αντέχουν στο χρόνο;

Αυτό είναι ένα ερώτημα που πάντα θα απασχολεί. Στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε αν ένα έργο αντέχει στον χρόνο εάν αυτός δεν περάσει. Πιθανόν εντελώς ερασιτεχνικά να προσπαθήσω να απαντήσω λέγοντας πώς ένα έργο αντέχει στο χρόνο όταν άτεγκτα και απαρέγκλιτα αποκαλύπτει, ξεσκεπάζει και φέρνει στην επιφάνεια την πραγματικότητα της εποχής του χωρίς εξωραϊσμούς.

Πότε κερδίζεται ένα παιχνίδι στο θέατρο, όταν χειροκροτήσει το κοινό;

Όχι όταν χειροκροτήσει άλλα όταν προβληματιστεί. Όταν ένας θεατής θα αισθανθεί συνυπεύθυνος για αυτό που μόλις είδε. Όταν ένας θεατής γίνει έστω και για λίγο, πολίτης.

Όταν τελείωσες τη Σχολή έκανες μεγάλα όνειρα;

Όταν τελείωσα την Σχολή του Κρατικού Θεάτρου δεν είχα όνειρα, είχα φαντασιώσεις. Τώρα έχω όνειρα, τώρα που καταρρίφθηκαν όλες –ή τουλάχιστον οι περισσότερες- ψευδαισθήσεις.

Τα ΜΜΕ βοηθούν τις προσπάθειες των θεατρικών ομάδων της πόλης μας; Τις στηρίζουν;

Ως επί το πλείστον τα ΜΜΕ στηρίζουν όσο μπορούν όλες αυτές τις προσπάθειες.

Οι υπόλοιποι φορείς, πολιτιστικοί, κρατικοί, ιδιωτικοί;

Δυστυχώς ενώ οι προθέσεις όλων είναι να βοηθήσουν, στην πραγματικότητα πάσχουν στο να θέσουν προτεραιότητες. Και όπως σε όλα και πάντα, η γραφειοκρατία δηλητηριάζει με τον ίδιο τρόπο.

Έχεις αγαπημένους συγγραφείς; Σου αρέσει περισσότερο το ελληνικό ή το ξένο ρεπερτόριο;

Ο αγαπημένος μου συγγραφέας είναι ο Thomas Bernhard. Στο επίπεδο του ρεπερτορίου μου αρέσουν εξίσου και οι Έλληνες και οι ξένοι συγγραφείς ανάλογα σε ποια περίοδο μας βρίσκουν.

Τι θα ήθελες πολύ να κάνεις; Πες μου το πιο τρελό θεατρικό σου όνειρο;

Θα ήθελα πολύ να κάνω ό,τι μπορώ για να κρατηθεί το Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου όρθιο και ενεργό. Νομίζω πιο τρελό θεατρικό όνειρο δεν υπάρχει, δεδομένων των συνθηκών μέσα στις οποίες δραστηριοποιούμαστε.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

Τα σχέδιά μου είναι νομίζω πολύ απλά. Να περάσει η μέρα και να κοιμηθώ χωρίς εκκρεμότητες. Και όλα θα γίνουν.

Βασίλης Παπαβασιλείου

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ