«Με τη µουσική τα µαγαζιά της διασκέδασης αποκτούν… ταυτότητα» - Karfitsa.gr
Slider Κοινωνία

«Με τη µουσική τα µαγαζιά της διασκέδασης αποκτούν… ταυτότητα»

Ο Chris Tek, ή αλλιώς Χρήστος Τεκερίδης, παίζει µουσική από τις αρχές του ’90 και τον τελευταίο καιρό συνεργάζεται µε τον Dj I-kie, Άκη Κατήρα, στο project Savannah. «Ένα µουσικό ταξίδι στο χρόνο», µόνο διεθνούς ρεπερτορίου, κρατάει δυνατή µια βαθιά φιλία, ανάµεσα στους δύο Dj, λόγω της αγάπης τους για τη µουσική. Παρόλο που οι φιλίες είναι δύσκολο να δηµιουργηθούν σε αυτό το χώρο, «ο ένας ήταν µεγάλος fun του άλλου», υπογραµµίζει ο κύριος Τεκερίδης ενώ η φιλία τους «ξεκίνησε στο χώρο της νύχτας», προσθέτει ο κ. Κατήρας.

Η µουσική που παίζουν οι δύο Djs, είναι των δεκαετιών ’70, ’80, ’90, της εποχής, δηλαδή όπου µεσουρανούσε η disco και η funk, γιατί δεν ήθελαν να ξεχαστεί το πώς ξεκίνησε η ηλεκτρονική µουσική. «Επειδή στην Ελλάδα ακούγεται περισσότερο η ηλεκτρονική µουσική, προσπαθούµε να βάλουµε ένα λιθαράκι ώστε να µην πέσουν σε… λήθη αυτά τα είδη. Είναι µουσική παλιά-vintage, αλλά όχι παλιοµοδίτικη, κρατάει µια φρεσκάδα, γιατί βασίζεται στην ορχηστική και όχι στην ηλεκτρονική. Έχει ψυχή και αυτό είναι ίσως που την κάνει φρέσκια, ακόµα και σήµερα και αυτό φαίνεται και στον κόσµο», αναφέρει ο κ. Κατήρας.

«Καλώς ή κακώς, συναναστρέφεσαι µε µαγαζιά»

«Δεν µας ενδιέφερε τόσο το οικονοµικό κοµµάτι όσο το να παίξουµε µουσική, να χαρούµε αλλά και να δώσουµε χαρά σε αυτούς που θα µας ακούσουν. Αρχικά ο κόσµος ήταν λίγος που το έκανε, αλλά στη συνέχεια αγάπησε αυτά τα είδη µουσικής», αναφέρει ο κ. Τεκερίδης, ενώ συνεχίζει αποσαφηνίζοντας τη διαφορά της µουσικής, λέγοντας ότι «το ραδιόφωνο το τελευταίο διάστηµα έχει αλλάξει αρκετά, παίζει επιτυχίες και δικαιολογηµένα, γιατί επιδιώκει την ακροαµατικότητα, η οποία είναι συνυφασµένη µε τη µάζα, όµως υπάρχουν και αρκετά ραδιόφωνα που ασχολούνται µε την ηλεκτρονική µουσική στην πόλη. Ενώ η ηλεκτρονική µουσική κάποτε θεωρούνταν “underground”, πλέον έχει γίνει πιο mainstream και “περνάει” πιο εύκολα, στα αυτιά της νεολαίας. Επιπλέον, οι µουσικοί παραγωγοί του ραδιοφώνου στις µέρες µας δεν επαναπαύονται στο κοµµάτι “παίζουµε ότι µας σερβίρουν ή ότι έχει να κάνει µε επιτυχίες”, για αυτό και πολλοί ραδιοφωνικοί παραγωγοί χρησιµοποιούν την ιδιότητα του Dj, κάτι το οποίο είναι καλό». «Ανέκαθεν ο ραδιοφωνικός παραγωγός ήταν και… Dj», επισηµαίνει ο κ. Κατήρας, ενώ συνεχίζει λέγοντας ότι «η διαφορά σήµερα είναι ότι “παίρνουν” µαζί τους την ιδιότητα του ραδιοφωνικού παραγωγού, κάνοντας µια extra δουλειά, ως Dj που θα παίξει στα µαγαζιά και εκεί η κατάσταση µπερδεύεται. Άλλαξαν τα δεδοµένα λόγω της τεχνολογίας».

«Πλέον δεν φοβόµαστε τον ανταγωνισµό»

«Μας αρέσει ο ανταγωνισµός γιατί γινόµαστε καλύτεροι. Δεν επαναπαυόµαστε. Η µουσική είναι ανεξάντλητη. Όσο περνούν τα χρόνια µαθαίνουµε συνέχεια. Πρέπει να ασχοληθείς πολύ µε τη µουσική. Να την αγαπήσεις και µόνο καλά πράγµατα έχει να σου δώσει. Πρώτα τραγουδήσαµε και µετά µιλήσαµε», αναφέρει ο κ. Τεκερίδης, ενώ ο κ. Κατήρας προσθέτει ότι  η µουσική είναι η καλύτερη σύζυγος που είχε ποτέ και αυτό γιατί «δεν µε παράτησε ποτέ, ήταν πάντα δίπλα µου όταν την χρειαζόµουν, µε πληρώνει, οπότε έχει όλα τα θετικά και τίποτα αρνητικό και… δεν ζητάει». Επίσης «βλέπουµε celebrities που ποτέ δεν ήταν Djs, αλλά ηθοποιοί για παράδειγµα, ή τραγουδιστές, παρουσιαστές, να εκµεταλλεύονται την ιδιότητά τους και στη συνέχεια να ασχολούνται µε το djing και λόγω της ιδιότητας τους, αυτό να τους αποφέρει καλά χρήµατα. Αυτό εµείς δεν το κάναµε ποτέ, γιατί οι ιδέες µας ήταν πιο αγνές και είχαν να κάνουν µε το γεγονός ότι αγαπούσαµε τη µουσική. Δεν κατακρίνω κάποιον. Εφόσον υπάρχει ζήτηση σε αυτό, να το εκµεταλλευτούν όλοι. Ακόµα και τα µαγαζιά θέλουν να βγάλουν χρήµατα µέσω αυτού, οπότε εξαντλούν όλους τους τρόπους για να φτάσουν σε αυτόν τον σκοπό. Ο κόσµος είναι όµως ο τελικός κριτής», αναφέρει ο κ. Τεκερίδης.

Η µουσική δίνει ταυτότητα στα µαγαζιά

«Αρκετές φορές η µουσική που ακούει κανείς στα µαγαζιά µπορεί να είναι η ίδια µε αυτή στο ραδιόφωνο. Τα µαγαζιά έχουν βελτιωθεί στο κοµµάτι της µουσικής επειδή υπάρχει µεγάλος αριθµός αυτών που έχουν τη µουσική σα βάση στο χώρο. Γι’ αυτό το λόγο και οι ιδιοκτήτες τους, προσέχουν ώστε να διαφοροποιηθεί το ένα από το άλλο. Με αυτό τον τρόπο τα µαγαζιά αποκτούν ταυτότητα» αναφέρει ο κ. Τεκερίδης.  «Τη µουσική µπορεί να τη βρει κάποιος και στο internet. Μεγάλη συµβολή έχουν και τα web radios. Κάποια έχουν καθαρά εξειδικευµένη µουσική, jazz, rnb, house, disco ή soul αποκλειστικά. Πολλά µαγαζιά χρησιµοποιούν τα internet radios ως µουσική υπόκρουση στο χώρο τους. Προσωπικά πιστεύω ότι καλώς συµβαίνει, διότι δεν µπορούν να βασιστούν σε µια playlist, ενώ στη συνέχεια τα µαγαζιά θα µπουν στη διαδικασία να βρουν ένα Dj που να παίζει το συγκεκριµένο είδος και να τον φιλοξενήσουν, ώστε να υπάρχει µια αµεσότητα των υπηρεσιών που προσφέρει το εκάστοτε είδος στο χώρο» αναφέρει ο κ. Τεκερίδης.

 

 

Δηµιουργώντας µουσικές… αλχηµείες

«Πρέπει να έχεις άµεση σχέση µε αυτό που βλέπεις µπροστά σου, το χώρο που παίζεις, έχει να κάνει µε το κατά πόσο διαβάζεις τον κόσµο σε ένα µαγαζί και το πώς θα µπλέξεις αυτό που θα παρουσιάσεις. Αυτό συµβαίνει ουσιαστικά. Ξεκινάς να παίζεις σε χώρο προσπαθώντας να φτιάξεις µια ατµόσφαιρα και να τους παρασύρεις όλους µέσα σε αυτό, γιατί αν δεν παίζεις εµπορική µουσική (την οποία όλοι γνωρίζουν) και θέλεις να παρουσιάσεις κάτι πιο ιδιαίτερο (underground) πρέπει να το «σερβίρεις» σωστά και εκεί έγκειται η δυσκολία στο να διαφέρεις από κάποιους άλλους. Είναι σα να µαγειρεύουν δύο άτοµα µε τα ίδια υλικά. Χρειάζεται φαντασία, να κοιτάς εκτός του κουτιού. Έτσι ο κόσµος θα σε µάθει και θα σε ψάξει. Κάποιος ο οποίος παίζει, να µην το κάνει µόνο για τον εαυτό του, να µπορεί να κάνει τον κόσµο να διασκεδάζει και κανένα µαγαζί δεν θα τον απορρίψει. Τα βήµατα είναι πάνω κάτω τα ίδια. Μια θέση και µια γνωριµία στο χώρο βοηθάει. Οι καλές σχέσεις που µπορείς να έχεις µε τους ανθρώπους θέλουν υποµονή και να βρεις τα πατήµατα σου. Όσοι νέοι βιάστηκαν, έφυγαν και εύκολα…», καταλήγει ο κ. Κατήρας.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ