ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Tην ώρα που η κυβέρνηση διατρανώνει τη στροφή της προς τις επενδύσεις και προσπαθεί να δημιουργήσει ένα φιλικό προφίλ προς την επιχειρηματικότητα,  αδιαφορεί για ένα μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες της Βόρειας Ελλάδας και συγκεκριμένα τον περιορισμό του ωραρίου λειτουργίας της Πύλης 16 του ΟΛΘ.

«Η εκτελεστική επιτροπή της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων εξήγγειλε, εν είδει τελεσιγράφου και από τις 16 Σεπτεμβρίου  κατήργησε  την τρίτη βάρδια στην Πύλη 16 του λιμένα Θεσσαλονίκης. Κατά συνέπεια λειτουργεί από τις 06:00 έως τις 22:00 και όχι επί 24ώρου βάσεως, όπως ίσχυε μέχρι πρότινος. Το αποτέλεσμα είναι να σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις στις μεταφορές εμπορευμάτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται αναφορικά με τις ζημιές που καταγράφουν οι επιχειρηματίες» τονίζει ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και α΄ αντιπρόεδρος της ΚΕΕ Παναγιώτης Παπαδόπουλος υπογραμμίζοντας μάλιστα πως καθημερινά γίνεται αποδέκτης παραπόνων από επιχειρηματίες.

Είναι χαρακτηριστική, όπως προκύπτει από στοιχεία του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, που το ΒΕΘ έχει στη διάθεση του, περίπτωση πλοίου που παρέμεινε σε αναμονή στο αγκυροβόλιο για 86 ώρες λόγω της απεργίας των τελωνειακών ενώ άλλο πλοίο μέχρι να διεκπεραιωθούν οι εργασίες κατέγραψε καθυστέρηση 67 ωρών. Και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις πλοίων που ακύρωσαν την προσέγγιση στο λιμάνι της πόλης εξαιτίας της μονομερούς κατάργησης της νυχτερινής βάρδιας.

Το αξιοσημείωτο είναι πως τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και  Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που, κωφεύουν προς το εν λόγω πρόβλημα, είναι ενήμερα από τις 13 Σεπτεμβρίου, οπότε και ενημερώθηκαν με σχετική επιστολή που συνυπέγραφαν τα τρία επιμελητήρια της πόλης (Εμπορικό- Βιομηχανικό, Βιοτεχνικό και Επαγγελματικό) ενώ σε συνάντηση εκπροσώπων των επιμελητηρίων με  την υφυπουργό Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου, στις 4 Σεπτεμβρίου ο πρόεδρος του ΒΕΘ είχε ενημερώσει  για το ζήτημα την υφυπουργό.

Ωστόσο παρά την διάθεση που είχε διαφανεί και από δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, για επίλυση του ζητήματος μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει η παραμικρή κίνηση ενώ στην επιστολή των τριών επιμελητηρίων δεν δόθηκε πότε η παραμικρή απάντηση(!).

«Δεν είναι δυνατόν ο επιχειρηματικός κόσμος να πληρώνει  το κόστος των διεκδικήσεων κάποιων ομάδων και παράλληλα είναι εντελώς παράλογο να υποβαθμίζεται για πολλοστή φορά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Επιτέλους οι κυβερνώντες, αντί να αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη, κατά το δοκούν, με διάφορα ζητήματα, ας ασχοληθούν σοβαρά με την επιχειρηματικότητα, την οποία επιβαρύνουν, με περισσή σπουδή, με ανελέητους φόρους» αναφέρει ο κ. Παπαδόπουλος κάνοντας έκκληση προς τα αρμόδια υπουργεία, έστω και την ύστατη στιγμή, να δώσουν λύση στο αδιέξοδο που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες.