Τρεις νέοι κάνουν μόδα την… ανταποδοτική ανακύκλωση - Karfitsa.gr
Slider Περιβάλλον

Τρεις νέοι κάνουν μόδα την… ανταποδοτική ανακύκλωση

του Βαγγέλη Στολάκη

Αλήθεια, πως θα σας φαινόταν εάν για κάθε πλαστικό μπουκάλι, για κάθε αλουμινένιο τενεκεδάκι ή για κάποια κιλά χαρτιού που μπορεί να πετάτε στους μπλε κάδους ανακύκλωσης που υπάρχουν σε όλη τη χώρα λαμβάνατε δωρεάν κάποιες υπηρεσίες ή παροχές; Μια ομάδα τριών νεαρών ήρθαν για να κάνουν μόδα την ανταποδοτική ανακύκλωση στην χώρα μας.

Ο λόγος για την ομάδα Cyclefi που στόχο έχει  να δώσει κίνητρα στους Έλληνες και τις Ελληνίδες ώστε να ανακυκλώνουν όσα περισσότερα υλικά μπορούν. Πρόκειται για μία νέα καινοτόμα υπηρεσία που έχει στόχο την προώθηση της ιδέας και της αξίας της ανακύκλωσης, καθώς επίσης και την υιοθέτηση μιας συμπεριφοράς που συμβάλει στη προστασία του περιβάλλοντος. Για να το πετύχει αυτό, η Cyclefi έχει δημιουργήσει μια πρωτοποριακή online πλατφόρμα σε συνδυασμό με μια προϊοντική υπηρεσία, όπου συνδέει τα προϊόντα της με εκπτώσεις. Πιο συγκεκριμένα, η online πλατφόρμα της Cyclefi, παρέχει έναν πρωτοποριακό μηχανισμό παρακολούθησης, ιχνηλασιμότητας, ανίχνευσης και καταγραφής της ανακύκλωσης που πραγματοποιούν οι πολίτες-χρήστες της υπηρεσίας, ενώ παράλληλα τους επιβραβεύει για την συνεπή τους στάση με εκπτώσεις σε συγκεκριμένες υπηρεσίες που στοχεύουν στη μείωση των γενικότερων εξόδων του νοικοκυριού τους, όπως εκπτώσεις σε ηλεκτρικό ρεύμα, σούπερ μάρκετ κ.α.

Επηρεασμένοι από το εξωτερικό, όπου τα ποσοστά ανακύκλωσης είναι πολλαπλάσια από αυτά που συναντά κανείς στη χώρα μας οι: Γιώργος Στέγγος (CEO), Άκης Μαρούτας (COO) και  Εύη Φρέρη (CBO) μας προτείνουν  έναν εντελώς καινούργιο, πρωτοποριακό και ακόμα πιο κατανοητό τρόπο, για να επικοινωνηθεί στο ευρύ κοινό, η αξία που έχει η ανακύκλωση στις ζωές μας.

Πως λειτουργεί;

Μιλώντας στην Karfitsa οι δημιουργοί της ηλεκτρονικής αυτής πλατφόρμας υποστηρίζουν: «η Cyclefi έχει δημιουργήσει ένα σύστημα καταγραφής των ποσοτήτων που ανακυκλώνει κάθε πολίτης, και παράλληλα πιστώνει πόντους επιβράβευσης. Οι πόντοι εξαργυρώνονται σε διάφορες παροχές και εκπτώσεις που προσφέρουν συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, με σκοπό να μειωθούν τα έξοδα ενός νοικοκυριού. Για να λειτουργήσει η υπηρεσία, η Cyclefi παρέχει ένα πακέτο ανακύκλωσης, που αποτελείται από πέντε τσάντες και πέντε ειδικές αυτοκόλλητες ετικέτες, στις οποίες υπάρχει ένας μοναδικός QR-κωδικός, που αποτελεί και την προσωπική ταυτότητα του κάθε νοικοκυριού. Αυτό σημαίνει, ότι κάθε τσάντα ανακύκλωσης, έχει έναν μοναδικό/αποκλειστικό ιδιοκτήτη. Μέσω της τεχνολογίας μας, μπορούμε και γνωρίζουμε πόσο συχνά και κυρίως πόσο υπεύθυνα ανακυκλώνει κάθε νοικοκυριό».

Και συνεχίζουν: «Για να γίνει η καταγραφή των ποσοτήτων που ανακυκλώνει ένα νοικοκυριό, η Cyclefi προσφέρει προς πώληση, με μικρό κόστος, ειδικές πορτοκαλί πλαστικές σακούλες με ένα σύστημα σήμανσης με κωδικούς, τους οποίους τοποθετούμε στις σακούλες και σκανάρουν οι συνεργάτες μας, στα σημεία συγκέντρωσης των προς ανακύκλωση υλικών συσκευασίας, ώστε να γίνει ακολούθως η πίστωση των πόντων και των παροχών. Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα εύκολη. Όσοι παραλάβουν το πακέτο ανακύκλωσης της Cyclefi, θα πρέπει απλά να εισάγουν τον 12ψήφιο μυστικό αριθμό, που αναγράφεται πάνω στις μπλε αυτοκόλλητες ετικέτες με τους μοναδικούς QR κωδικούς. Με τον τρόπο αυτό, μπορούμε να αντιστοιχίσουμε το συγκεκριμένο πακέτο με το νοικοκυριό από το οποίο γεμίζουν οι τσάντες. Παράλληλα, με την εισαγωγή του  12ψήφιου μυστικού αριθμού, ο χρήστης της υπηρεσίας μας, κερδίζει άμεσα τους πρώτους πόντους του».

Πως προέκυψε η ιδέα

Όπως αναφέρει στην Karfitsa η κ. Φρέρη το Cyclefi προέκυψε όταν η ίδια και οι συνεργάτες της διαπίστωσαν πως παρά τις εκστρατείες ενημέρωσης που γίνονται κατά καιρούς η κοινή γνώμη δεν εμπιστεύεται πως τα προϊόντα που πετούν οι πολίτες στους μπλε κάδους όντως ανακυκλώνονται. «Το υψηλό έλλειμμα εμπιστοσύνης για τη διαδικασία, σε συνδυασμό με την έλλειψη εκπαίδευσης πάνω στο θέμα, φαίνεται να αποτελούν ίσως τις βασικότερες αιτίες, για τα χαμηλά ποσοστά ανακύκλωσης που εμφανίζουν οι πόλεις μας σήμερα. Η ανάγκη ενός μηχανισμού, που θα εγγυάται και θα διασφαλίζει πως η ανακύκλωση που κάνουν οι πολίτες πιάνει τόπο, αποτέλεσε τον βασικό λόγο δημιουργίας της Cyclefi» λέει χαρακτηριστικά.Η διαδικασία είναι απλή. Αφού ο πολίτης αποκτήσει τις πορτοκαλί σακούλες αποκτά το δικό του κωδικό. Κάθε φορά που πετά τα σκουπίδια του στους μπλε κάδους «φορτώνει» πόντους τους οποίους μπορεί να εξαργυρώσει σε ηλεκτρικό ρεύμα, τηλεπικοινωνία, προϊόντα σε σούπερ μάρκετ και άλλα.

«Συγκριτικά με άλλες χώρες της Ε.Ε., οι οποίες ανακυκλώνουν σχεδόν το 70% των απορριμμάτων τους, η Ελλάδα επιλέγει να στέλνει κάθε χρόνο, εκατοντάδες χιλιάδες τόνους ανακυκλώσιμων υλικών, για θάψιμο και όχι για αξιοποίηση, πληρώνοντας για την επιβάρυνση στο περιβάλλον και την μη συμμόρφωση σε σωστές πρακτικές, εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα και τέλη, που τελικά επιβαρύνουν επιπλέον το ήδη χρεωμένο ελληνικό νοικοκυριό. Έτσι, παρά το γεγονός πως η ελληνική οικονομία διανύει μια περίοδο βαθιάς ύφεσης, η Ελλάδα επιμένει να επιλέγει ως βασική μέθοδο για την διαχείριση των στερεών αστικών απορριμμάτων της, τη μέθοδο της υγειονομικής ταφής σε ποσοστό 80%, με όποια επιπλέον αρνητική οικονομική και περιβαλλοντική επιβάρυνση έχει η πρακτική αυτή. Το γεγονός ότι το ποσοστό της ανάκτησης και της ανακύκλωσης των απορριμμάτων στην Ελλάδα διαμορφώνεται σε τόσο χαμηλά επίπεδα, αφήνει τρομερά περιθώρια βελτίωσης. Αν και πολλοί Έλληνες αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα της ανακύκλωσης, αδυνατούν να την υιοθετήσουν ως τρόπο ζωής στη καθημερινότητά τους. Για αυτό και οι αριθμοί που αφορούν την συνολική μας απόδοση στην ανακύκλωση ως κοινωνία παραμένουν ακόμα ιδιαίτερα χαμηλοί» σχολιάζουν στην Karfitsa οι ιδρυτές του Cyclefi. Σημειώνεται πως η εγγραφή στην υπηρεσία, μέσω της online πλατφόρμας είναι εντελώς δωρεάν. Ωστόσο, για να αρχίσει κάποιος να κερδίζει πόντους και άρα εκπτώσεις, πρέπει να αποκτήσει το πακέτο ανακύκλωσης με τις τσάντες και τις ετικέτες.

 

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ