ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
photo eurokinissi

Του Γιώργου Αυτιά

Η αξιολόγηση έρχεται… Και μάλιστα με 20 σημεία, που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή. Κρίσιμα σημεία, καθετί, που βήμα-βήμα αποτελεί τη βάση λειτουργίας κάθε εργαζομένου στο Δημόσιο.

Η έκθεση αξιολόγησης είναι κορυφαίο στοιχείο, όπως και η σύνταξή της, τονίζει η δικηγόρος Ολυμπία Νικολοπούλου, ενώ οι διαδικασίες κατά τον καθηγητή Αλέξη Μητρόπουλο αποτελούν το δεύτερο συστατικό στοιχείο των εξελίξεων που έρχονται.

Να τα δούμε όλα:

 

  1. Έκθεση αξιολόγησης. Οι εκθέσεις αξιολόγησης, κατά την υπουργό και στη σχετική εγκύκλιο, συντάσσονται από τους αρμόδιους αξιολογητές υποχρεωτικά εντός του πρώτου τριμήνου κάθε έτους.

 

  1. Πώς θα διεξαχθεί η αξιολόγηση. Είναι η κορυφαία επιλογή. Η ηλεκτρονική διεξαγωγή της διαδικασίας αξιολόγησης των υπαλλήλων και των προϊσταμένων οργανικών μονάδων διενεργείται μέσω ειδικής πλατφόρμας, που εντάσσεται στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου.
  2. Υποχρέωση αξιολογητών. Κατά τον νόμο, οι αξιολογητές έχουν υποχρέωση να διενεργούν την αξιολόγηση των υφισταμένων τους. Η οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού μεριμνά για τον ορισμό των αξιολογουμένων και των αξιολογητών και την ορθή τήρηση των διαδικασιών αξιολόγησης.
  3. Συμπλήρωση αξιολόγησης. Οι εκθέσεις αξιολόγησης συμπληρώνονται και με πρωτοβουλία του αξιολογουμένου ή του αξιολογητή. Κατά τη σχετική εγκύκλιο, για την αξιολογική περίοδο του έτους 2017, με απόφαση του υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθορίζονται το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο διενεργείται η αξιολόγηση, καθώς και οι επιμέρους φάσεις αυτής.
  4. Αρμοδιότητα αξιολόγησης. Ποιος όμως φροντίζει για όλα αυτά; Αρμόδια για την τήρηση των διαδικασιών αξιολόγησης είναι η οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού.
  5. Διόρθωση κρίσης. Τι γίνεται όμως, αν διαπιστώνεται οποιαδήποτε παράλειψη ή πλημμελής ή μη ορθή συμπλήρωση; Δείτε! Η οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού μεριμνά για την αρμοδίως ορθή συμπλήρωση ή διόρθωση.
  6. Γνωστοποίηση αξιολόγησης. Ποιος όμως γνωστοποιεί την έκθεση; Κάθε έκθεση αξιολόγησης γνωστοποιείται από την αρμόδια Υπηρεσία Προσωπικού ή Διοικητικού υποχρεωτικά στον υπάλληλο που αφορά.
  7. Ενημέρωση υπαλλήλου. Μπορεί ο υπάλληλος να έχει πρόσβαση; Κατά την εγκύκλιο, ο υπάλληλος έχει πρόσβαση οποτεδήποτε στις οριστικοποιημένες εκθέσεις αξιολόγησής του.
  8. Γνώση έκθεσης. Σύμφωνα με το υπουργείο, ο υπάλληλος δικαιούται να ζητεί οποτεδήποτε από την αρμόδια υπηρεσία Προσωπικού ή Διοικητικού και να λαμβάνει με κάθε πρόσφορο τρόπο πλήρη γνώση ή και αντίγραφο των εκθέσεων αξιολόγησής του.
  9. Ρυθμίσεις ερωτηματολογίου. Ποιος όμως ορίζει το ερωτηματολόγιο; Δείτε! Με απόφαση του υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη μορφή και το περιεχόμενο των Εκθέσεων Αξιολόγησης και του ανώνυμου ερωτηματολογίου αξιολόγησης των προϊσταμένων από τους υφισταμένους, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της διαδικασίας αξιολόγησης.
  10. Αξιολόγηση υφισταμένων. Η αξιολόγηση από τους υφισταμένους πραγματοποιείται βάσει ανώνυμου ερωτηματολογίου
  11. Βελτίωση πριν την αξιολόγηση. Εδώ υπάρχει θέμα! Πριν από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ο άμεσα ιεραρχικά προϊστάμενος, ως πρώτος αξιολογητής, καλεί επί αποδείξει τον υπάλληλο προκειμένου να συζητήσει μαζί του τρόπους βελτίωσης της απόδοσής του και καλύτερης αξιοποίησης και ανάπτυξης των ικανοτήτων του, προς όφελος τόσο του ιδίου όσο και για τη λειτουργία γενικά και την απόδοση της οργανικής μονάδας, στην οποία υπηρετεί.
  12. Συμβουλευτική συνέντευξη. Είναι ίσως το πλέον κρίσιμο σημείο. Η ημερομηνία της συμβουλευτικής συνέντευξης σημειώνεται σε ειδικό πεδίο της έκθεσης αξιολόγησης με σήμανση, στην περίπτωση κατά την οποία ο αξιολογούμενος ζήτησε προθεσμία για να υποβάλει τις απόψεις – αντιρρήσεις του.
  13. Αντιρρήσεις. Ο αξιολογούμενος έχει δικαίωμα να υποβάλει στον αξιολογητή απόψεις – αντιρρήσεις μέσα σε δύο εργάσιμες ημέρες από την πραγματοποίηση της συνέντευξης. Οι απόψεις – αντιρρήσεις αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της έκθεσης αξιολόγησης του υπαλλήλου και λαμβάνονται υπόψη από τον αξιολογητή.
  14. Πλατφόρμα αξιολόγησης. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες μπαίνουν σε όλη τη διαδικασία. Υπάρχει ειδική πλατφόρμα για την αξιολόγηση που εντάσσεται ως επιπρόσθετη εφαρμογή στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου.
  15. Ποιοι θα κρίνουν ποιους. Μέχρι τις 25/5/2018 οι οικείες Διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού οφείλουν να προσδιορίσουν τους υπαλλήλους και τους προϊσταμένους οργανικών μονάδων για τους οποίους συντάσσονται εκθέσεις αξιολόγησης για το έτος 2017 σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4369/2016, όπως ισχύει, συμπληρώνοντας σε αντίστοιχη φόρμα της ηλεκτρονικής εφαρμογής για κάθε αξιολογούμενο.
  • Αξιολόγηση του Β΄ αξιολογητή από τον αξιολογούμενο · Στοιχεία Β΄ αξιολογητή · Κατάσταση Β΄ αξιολογητή · Αξιολόγηση του Α΄ αξιολογητή από τον αξιολογούμενο · Στοιχεία Α΄ αξιολογητή · Κατάσταση Α΄ αξιολογητή · Κατάσταση αξιολόγησης · Στοιχεία αξιολογούμενου · Χρονική περίοδος αξιολόγησης · Τύπος αξιολόγησης · Οργανική μονάδα · την περίοδο αξιολόγησης) Γενική/Ειδική Γραμματεία/ΝΠΔΔ · Υπουργείο/Φορέας/ Ανεξάρτητη Αρχή (που υπηρετούσε ο αξιολογούμενος).
  1. Αποσπασμένοι. Για τους αποσπασμένους υπαλλήλους συντάσσονται εκθέσεις αξιολόγησης από τους προϊσταμένους των υπηρεσιών, στις οποίες είναι αποσπασμένοι, εφόσον υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης του ιδίου νόμου.
  2. Αξιολόγηση 2017. Ειδικά για την αξιολογική περίοδο του έτους 2017, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο διενεργείται η αξιολόγηση, καθώς και οι επιμέρους φάσεις αυτής –που θα αφορούν τα επόμενα στάδια λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής– καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Θα εκδοθεί νεότερη διευκρινιστική εγκύκλιος στο προσεχές διάστημα, αμέσως μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης.
  3. Συμπλήρωση στοιχείων. Η ορθή και έγκαιρη συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων από τις οικείες Διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού είναι κρίσιμης σημασίας για την ομαλή διεξαγωγή των διαδικασιών αξιολόγησης.
  4. Κοινοποίηση σε προσωπικό. Οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού πρέπει να κοινοποιήσουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, κάθε λεπτομέρεια. Η υπουργός ελπίζει ότι όλα θα πάνε καλά… Οι δανειστές πιέζουν, οι υπάλληλοι θέλουν δικαιοσύνη.

 

 

 

Σχολιάστε