«Αγκαζέ» 2.000 θέσεις στάθμευσης από τα παρατημένα σαραβαλάκια - Karfitsa.gr
Θεσσαλονίκη

«Αγκαζέ» 2.000 θέσεις στάθμευσης από τα παρατημένα σαραβαλάκια

Ρεπορτάζ-Αναστασία Καρυπίδου

 

Εγκαταλελειμμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα, με ή χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας, επαγγελματικά βανάκια, καντίνες, τροχόσπιτα, τρέιλερ, ακόμη και …βάρκες σταθμευμένα στους δρόμους είναι η εικόνα που αντικρίζουν αρκετοί αγανακτισμένοι οδηγοί κάνοντας ατελείωτες διαδρομές και γύρους σε γειτονιές του δήμου Θεσσαλονίκης ψάχνοντας να παρκάρουν.

Υπολογίζεται πως στο σύνολο των 50.000 θέσεων πάρκινγκ (νόμιμων και παράνομων) που προσφέρονται σε δρόμους και σε υπαίθριους χώρους στάθμευσης του δήμου Θεσσαλονίκης τουλάχιστον οι 2.000 από αυτές καταλαμβάνονται από σαραβαλάκια. Ωστόσο, πέρα από την κατάληψη μίας θέσης πάρκινγκ σε αρκετές περιπτώσεις τα εγκαταλελειμμένα οχήματα αποτελούν εστίες μόλυνσης και δυσχεραίνουν την κίνηση των πολιτών.

Η απομάκρυνση των παλαιών οχημάτων είναι μια διαδικασία που βαραίνει τον δήμο και όχι την τροχαία, ενώ διαφέρει ο τρόπος χειρισμού ανάλογα με το αν φέρουν ή όχι πινακίδες κυκλοφορίας με τα γνωστά αυτοκόλλητα που τοποθετούνται στο παρμπρίζ. Πάντως, σε αρκετές περιπτώσεις, από τη στιγμή που θα εντοπιστεί ένα σαραβαλάκι και θα τοποθετηθεί το ειδικό αυτοκόλλητο στο τζάμι οι ιδιοκτήτες τους με διάφορα τεχνάσματα (το ξεπαρκάρουν για να φανεί ότι το μετακίνησαν και το παρκάρουν λίγα μέτρα παρακάτω σε νέα θέση) καταφέρνουν να καθυστερούν την απομάκρυνση του.

Δεκάδες δημότες βλέποντας τις θέσεις στάθμευσης στις γειτονιές τους να είναι λιγοστές και να καταλαμβάνονται από αυτοκίνητα που είναι σπασμένα, κατεστραμμένα και βρώμικα προχωρούν σε ηλεκτρονικές καταγγελίες αναφορικά με οχήματα που έχουν εγκαταλειφθεί, πολλές φορές σπασμένα, διαλυμένα και βρώμικα και η απάντηση που λαμβάνουν είναι η εξής:

«Σχετικά με το αίτημά σας για το όχημα στο οποίο αναφέρεστε, σας ενημερώνουμε ότι θα ελεγχθεί από τον επόπτη ως εγκαταλειμμένο (εάν σταθμεύει σε δημόσιο χώρο) σε διάστημα, σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ. 116/2004 (απαγόρευση μη στάθμευσης) από 30 έως 90 ημέρες αρχόμενου από την ημερομηνία καταγγελίας. Εάν βρίσκεται στην ίδια θέση, θα επικολληθεί το ειδικό σήμα, ακολουθεί αναμονή 45 ημερών από την επικόλληση, εάν παραμένει στην ίδια θέση, ο δήμος δύναται να το αποσύρει σε σύστημα «εναλλακτικής διαχείρισης Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής» σύμφωνα με τον προγραμματισμό του. Εμπλεκόμενα Tμήματα: Τμήμα Ανακύκλωσης – Εγκαταλειμμένα Οχήματα».

 

«Πονοκέφαλος» και τα δίτροχα στα πεζοδρόμια

  Πρόβλημα αποτελούν ωστόσο και τα παλιά δίτροχα που έχουν εγκαταλειφθεί σε πεζόδρομους και πεζοδρόμια της πόλης καταλαμβάνοντας ζωτικό χώρο από την κίνηση των πεζών και δημιουργώντας φυσικά εμπόδια για τους ανθρώπους με αναπηρία.

Για τα εγκαταλελειμμένα δίτροχα κάθε είδους, ωστόσο, δεν προβλέπεται νόμιμη διαδικασία παρά το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες τους τα αφήνουν στα πεζοδρόμια να σαπίζουν, δυσχεραίνοντας τις μετακινήσεις των κατοίκων και των επισκεπτών και δημιουργώντας μια εικόνα απαξίωσης του δημόσιου χώρου.

Σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό για το 2018, από τον δήμο Θεσσαλονίκης απομακρύνθηκαν 96 οχήματα και 61 μηχανάκια, σε σύνολο 1.574 καταγγελιών, ενώ η περσινή σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία λήγει σε δύο μήνες, τον Ιούλιο του 2020 με τον αριθμό να είναι ελαφρά αυξημένος.

Στην όλη εικόνα που συνθέτουν τα παρατημένα οχήματα αλλά και οι μοτοσυκλέτες θα πρέπει να προστεθούν τα τρακαρισμένα, τα κλεμμένα, τα κουκουλωμένα, τα αραδιασμένα ως στοκ ανταλλακτικών έξω από τα συνεργεία. ‘Ολα μαζί προκαλούν ρύπανση, επικινδυνότητα και αισθητική υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

 

Ενισχύεται από τον δήμο το τμήμα των οχημάτων

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του δήμου Θεσσαλονίκης, Νίκο Ζεϊμπέκη, το επόμενο διάστημα και με την ευκαιρία της νέας σύμβασης που θα υπογράψει ο κεντρικός δήμος με την ανάδοχο εταιρεία, η οποία θα αναλάβει να περισυλλέγει και να μεταφέρει στις εγκαταστάσεις της με δικά της μέσα, τα οχήματα που θα έχουν χαρακτηριστεί ως εγκαταλελειμμένα, θα οργανωθεί καλύτερα το συγκεκριμένο τμήμα.

«Θα έχουμε περισσότερο προσωπικό και επόπτες στα δημοτικά διαμερίσματα προκειμένου να ενημερωνόμαστε που υπάρχουν εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα και δίκυκλα. Επίσης, θα προσπαθήσουμε να περάσουμε κάποιες αποφάσεις στο δημοτικό συμβούλιο για να γίνονται πιο γρήγορα οι διαδικασίες περισυλλογής των οχημάτων που έχουν εγκαταλειφθεί αρκετό καιρό από τους ιδιοκτήτες τους. Στόχος μας είναι να διπλασιάσουμε τον αριθμό των οχημάτων που περισυλλέγονται», δηλώνει ο κ. Ζεϊμπέκης στην «Κarfitsa».

Ο αντιδήμαρχος, προσθέτει επίσης, πως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε επαφές με τα αρμόδια υπουργεία προκειμένου να καταφέρει να περάσει μία τροπολογία για τα μηχανάκια και τα τρέιλερ που είναι παρατημένα στα πεζοδρόμια, ούτως ώστε να γίνεται επιχείρηση «σκούπα», καθώς αυτή τη στιγμή δεν προβλέπεται νόμιμη διαδικασία.

Οι δημότες που επιθυμούν να προχωρήσουν σε καταγγελία απομάκρυνσης κάποιου αυτοκινήτου μπορούν να το πράξουν είτε τηλεφωνικά στην αντιδημαρχία Καθαριότητας, είτε εγγράφως με αίτημα τους σε οποιαδήποτε δημοτική κοινότητα αλλά και στο δημαρχείο, είτε ηλεκτρονικά στην εφαρμογή «Βελτιώνω την πόλη μου» στην κεντρική ιστοσελίδα του δήμου Θεσσαλονίκης.

  • Από την έντυπη έκδοση
Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ