, Πέμπτη
18 Απριλίου 2024

search icon search icon

Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Το κοινό θα δει ένα πολιτικό θρίλερ και όχι ένα ντοκιμαντέρ

Óôéãìéüôõðï áðü ôá ãõñßóìáôá ôçò íÝáò ôáéíßáò ôïõ óêçíïèÝôç Êþóôá ÃáâñÜ, óôçí ïäü Áéüëïõ óôï êÝíôñï ôçò ÁèÞíáò, ÐÝìðôç 11 Áðñéëßïõ 2019 (EUROKINISSI/ÔÁÔÉÁÍÁ ÌÐÏËÁÑÇ)

H θεατρική παράσταση «Προσωπική συμφωνία» στην οποία πρωταγωνιστεί έρχεται στη Θεσσαλονίκη μετά από τις sold out παραστάσεις στην Αθήνα. Η ταινία «Ενήλικοι στο Δωμάτιο», που υποδύεται τον Αλέξη Τσίπρα είναι ίσως το πιο πολυσυζητημένο έργο της χρονιάς και αναμένεται να γεμίσει τις κινηματογραφικές αίθουσες. Παράλληλα, η νέα σειρά που συμμετέχει «Αν ήμουν πλούσιος»… «σκίζει» σε τηλεθέαση. Ο λόγος για τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη. Σε συνέντευξη του στην Karfitsa ο ηθοποιός μιλάει για την παράσταση, για τον ρόλο του ως Αλ.Τσίπρας και για την σπουδαιότερη επαγγελματική του εμπειρία.

Συνέντευξη στη Φιλίππα Βλαστού
 
Η «Προσωπική συμφωνία» τι σας έχει μάθει, τι σας έχει αφήσει;

Πολλά και διαφορετικά πράγματα. Το πιο βασικό είναι το πόσο σημαντική είναι η τέχνη και πόσο μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο. Πόσα «παράθυρα» μπορεί να του ανοίξει για να δει τον κόσμο. Όπως λέει ο ήρωας «η τέχνη δεν πρέπει να μπλέκεται με την πολιτική, γιατί η τέχνη καταφέρνει να αναδείξει όλες τις πνευματικές αξίες του ανθρώπου, όπως η ελευθερία, η ισότητα και η δικαιοσύνη». Αυτό το μήνυμα και από μόνο του είναι πολύ ισχυρό, ειδικά την δύσκολη και περίεργη εποχή αυτή που διανύουμε είναι ένα πολύ καλό αποκούμπι για να μπορέσουμε να διάγουμε τον βίο μας καλύτερα.

Πως εξηγείται την μεγάλη επιτυχία της παράστασης;

Καταρχάς πιστέψαμε στο έργο. Ήταν μια δική μου ιδέα, την οποία μοιράστηκα με τον σκηνοθέτη Δημήτρη Μυλωνά και μετά είχαμε την τύχη να μας εμπιστευτεί η μεγάλη μορφή του ελληνικού θεάτρου ο Νικήτας Τσακίρογλου και να αποδεχθεί την πρόσκληση. Έτσι, σιγά σιγά άρχισε να φτιάχνεται ένας θίασος. Είχαμε στα χέρια μας ένα πολύ σπουδαίο έργο αν και φαινομενικά φαίνεται «βαρύ», εν τέλει συγκινεί, προβληματίζει και αποδεικνύει ότι δεν υπάρχουν συνταγές για να γίνει επιτυχία μια παράσταση. Στην Αθήνα πήγε από στόμα σε στόμα και έκανε απανωτά sold out.

Εκτός από την παράσταση όμως πρωταγωνιστείτε και στην νέα ταινία του Κώστα Γαβρά «Ενήλικοι στο Δωμάτιο», στον ρόλο του Αλέξη Τσίπρα. Πως τον προσεγγίσατε;

Προσέγγισα τα πάντα μέσα από το σενάριο. Είχαμε ένα υπέροχο σενάριο του κ.Γαβρά, βασισμένο στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη και προσπάθησα να δω τον ήρωα μέσα από το σενάριο, καθώς αυτό μου έδωσε τα χαρακτηριστικά του ήρωα. Πραγματικά δεν μπορώ να ξέρω πως είναι σαν χαρακτήρας ο Αλέξης Τσίπρας, δεν τον γνωρίζω. Η μόνη εικόνα που έχω από εκείνον είναι αυτή που έχουμε οι περισσότεροι, δηλαδή μέσα από τις συνεντεύξεις του και την παρουσία του, όλα αυτά τα χρόνια, στα πολιτικά δρώμενα. Αυτά με βοήθησαν να πάρω μια εικόνα για το πως μπορεί να στέκεται ο ίδιος απέναντι μας, αλλά από εκεί και ύστερα έπαιξε καταλυτικό ρόλο η δουλειά που κάναμε με τον κ.Γαβρά και η φαντασία η δική μου και των συνεργατών μου. Κάνουμε μυθοπλασία, οπότε πολλά στοιχεία είναι και δικά μας, δεν μπορούμε να κάνουμε ακριβώς ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ. Ο κ.Γαβράς δεν θέλησε να μπούμε στην διαδικασία να τυποποιηθούμε και να έρθουμε τόσο κοντά, ώστε να ταυτιστούμε και σαν εικόνα. Τον προσεγγίσαμε λοιπόν με έναν διαφορετικό τρόπο.

Άλλαξε η άποψη σας για τον Αλ.Τσίπρα προσπαθώντας να μπείτε ρόλο, από αυτήν που είχατε πριν την ταινία;

Έχουμε να κάνουμε με μια συνθήκη. Τα χαρακτηριστικά των ηρώων είναι πολλές φορές δευτερεύοντα, έως και τριτεύοντα. Πάντα ο ηθοποιός παίζει μια συνθήκη και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες βρίσκονται είναι σε απίστευτη πίεση. Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν τραγικό ήρωα, με την έννοια του ρόλου, όχι του ήρωα σαν Αλ.Τσίπρας, γιατί βρίσκεται σε δίλημμα όσο περνάει η ταινία. Αυτό θεωρώ έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον υποκριτικά, σκηνοθετικά και το πως θα το δει το κοινό, το οποίο καλείται να παρακολουθήσει ένα πολιτικό θρίλερ και όχι ένα ντοκιμαντέρ.

Πως ζήσατε εκείνες τις ημέρες, με τα capital control;

 Πολύ έντονα. Το έζησα στα κόκκινα, όπως όλοι μας. Ήμασταν σε μια κατάσταση που δεν ξέραμε τι γίνεται, ήταν σαν ωρολογιακή βόμβα.

Είχατε σκεφτεί ότι όλα αυτό θα μπορούσε να γίνει κάποια στιγμή ταινία;

Η αλήθεια είναι ότι κάποια στιγμή αυτό που συνέβαινε όλοι το βλέπαμε σαν ταινία. Αν ειδικά σκεφτούμε τι γινόταν κάθε μέρα. Πιστεύω λοιπόν ότι ήταν πάρα πολύ έξυπνη ιδέα να γίνει αυτή η περίοδος μια πολιτική ταινία και πόσο δε από τον πατέρα του πολιτικού θρίλερ τον κ.Γαβρά. Για μένα ήταν η σπουδαιότερη εμπειρία που είχα στην πορεία μου όλα αυτά τα χρόνια που δουλεύω.

Έχει γίνει μεγάλη συζήτηση γύρω από το ηχογραφημένο υλικό από το Eurogroup, το οποίο έδωσε ο κ. Βαρουφάκης στον κ.Γαβρά να ακούσει. Εσείς το έχετε ακούσει;

Όχι, δεν το έχω ακούσει.

Ήταν εύλογο να το ακούσει ο κ.Γαβράς;

Γιατί να μην το ακούσει; Παίρνει υλικό για την ταινία. Όταν καταπιάνεσαι με ένα θέμα παίρνεις όλα τα στοιχεία, τα βάζεις κάτω και φτιάχνεις ένα σενάριο. Θα το ξαναπώ: είναι ένα σενάριο και όχι ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ, ούτε ένα ρεπορτάζ, αλλά μια ταινία, ένα καλλιτεχνικό επίτευγμα από την ματιά και την σκοπιά του συγκεκριμένου καλλιτέχνη. Ο κ. Γαβράς έχει αποδείξει ποιος είναι εδώ και χρόνια.

*Η «Προσωπική συμφωνία», στο θέατρο Κολοσσαίον από 25 Σεπτεμβρίου έως 6 Οκτωβρίου

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.