Αντώνης Καραγιάννης: «Στην τέχνη δεν υπάρχουν περιορισμοί» - Karfitsa.gr
Συνεντεύξεις

Αντώνης Καραγιάννης: «Στην τέχνη δεν υπάρχουν περιορισμοί»

Ο σκηνοθέτης του έργου «Το παλτό», Αντώνης Καραγιάννης που ανεβαίνει από την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, στο θέατρο Σοφούλη μας «ξεναγεί» μέσα στην παράσταση μιλώντας μας για τη σύνθεση της.

Το έργο: «Το Παλτό» του Νικολάι Γκογκόλ, είναι ένα από τα αριστουργήματα του ρωσικού ρεαλισμού κι επηρέασε πολλούς συγγραφείς. Ο Γκογκόλ στο «Παλτό» σκιαγραφεί τη δύναμη καθώς και την επιρροή του κοινωνικού οικοδομήματος πάνω στις ψυχές των ανθρώπων.

Ο Ακάκιος αναγκάζεται να αντικαταστήσει το παλιό του φθαρμένο παλτό με ένα καινούριο. Αυτή η πράξη, αλλάζει οριστικά κι αμετάκλητα τη ζωή του. Γίνεται η αιτία να βιώσει το πιο σκληρό πρόσωπο της βαθιάς ταξικής ρωσικής κοινωνίας στα μέσα του 19ου αιώνα. Ένα γεγονός που τον σπρώχνει βίαια στην τραγική του πτώση.

Οι ρόλοι: Ο Ακάκιος, ο Αλεξάντρ, ο Ράφτης, το Επιφανές πρόσωπο και ο Ληστής, είναι οι βασικοί χαρακτήρες του έργου.

Ο Ακάκιος ως ένας τίμιος κρατικός υπάλληλος, βιώνει την καθημερινότητα ενός μηχανισμού που υποτάσσει, αποβλακώνει και αμείβει ελάχιστα.

Ο Αλεξάντρ, ο συνάδελφος του Ακάκιου, στοχεύει στην ανέλιξή του ώστε να αμείβεται καλύτερα και να κουράζεται λιγότερο. Στο επιφανές πρόσωπο, ο Γκογκόλ δημιουργεί μια καρικατούρα της διεφθαρμένης κρατικής εξουσίας που απολαμβάνει μοναδικά προνόμια και δυναστεύει τους υπαλλήλους του, ενώ φωτίζει με τον πλέον καυστικό τρόπο τις έντονες διαφορές της ταξικής κοινωνίας.

Ο Ράφτης αντιπροσωπεύει τον μέσο αστό που η μόνη του διέξοδος από την καθημερινότητα είναι το μπουκάλι της βότκας, ενώ ο Ληστής είναι το κακό που υπάρχει αέναα και ποδοπατεί τα όνειρα των ανθρώπων.

Τα μηνύματα: το βασικότερο που περάνει το έργο είναι ο προβληματισμός για το γεγονός πως η δομή της κοινωνίας επιτρέπει να εξελίσσονται ζωές που καταπατούνται και συνθλίβονται. Κι ενώ περνούν τα χρόνια, όλα παραμένουν ίδια πέραν της όποιας τεχνολογικής ανάπτυξης κι εξέλιξης. Ο Ακάκιος Ακάκιεβιτς είναι πάντα ζωντανός και βρίσκεται δίπλα μας. Ίσως κι εμείς να βρισκόμαστε στη θέση του πολύ συχνά.

Η σκηνοθετική ματιά: με ενδιαφέρει σε ένα έργο να κάνω πολλές αναγνώσεις και να ψάξω τον λόγο που γράφτηκε. Αναρωτιέμαι για πιο λόγο το συγκεκριμένο έργο ήρθε στα χέρια μου και τι με ώθησε να το μελετήσω. Ψάχνω να βρω τι αλήθειες μου προσφέρει. Όλα αυτά με οδηγούν σε μια συγκεκριμένη ματιά που έχει ως στόχο να προσφέρει κίνητρο στον θεατή να προβληματιστεί μαζί μου και να ψάξει τις δικές του αλήθειες, αφού ταξιδέψει για λίγο με το έργο.

Ο λόγος που πρέπει να δει το έργο κάποιος: στην τέχνη δεν υπάρχουν περιορισμοί. Αυτή η συνθήκη από μόνη της ωθεί τον καθένα στις επιλογές του. Υποστηρίζουμε όλοι, προσωπικά εγώ με τη σκηνοθεσία, οι εξαιρετικοί ηθοποιοί Κρίτωνας Ζαχαριάδης και Βασίλης Κανελλόπουλος, καθώς και όλοι οι συντελεστές – με την αγάπη για την τέχνη και συνάμα τον επαγγελματισμό τους – κάθε καλλιτεχνική πρόταση. Και ειδικά αυτή η πρόταση, έχει την τιμή να υποστηρίζεται από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της πόλης κι όχι μόνο, σε ένα από τα πιο όμορφα θέατρα της πόλης. Αυτός από μόνος του είναι ένας πολύ καλός λόγος.

*Παραστάσεις: κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00 έως τις 8 Μαρτίου

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ