Αρωγός στην οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης η παραχώρηση του ΟΛΘ - Karfitsa.gr
Slider Οικονομία

Αρωγός στην οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης η παραχώρηση του ΟΛΘ

*Του Δρ. Κυριάκου Λουφάκη

Η παραχώρηση του ΟΛΘ σε προτιμητέο επενδυτή δημιουργεί ιδιαίτερα μεγάλη ικανοποίηση στον ΣΕΒΕ, καθώς η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αποτελούσε στόχο πολλών ετών. Τα οφέλη που θα προκύψουν από την ανάπτυξη του λιμανιού είναι πολλά και θα αποτελέσουν αρωγό στην οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

Εφαρμόζοντας τη σωστή στρατηγική ανάπτυξης του λιμανιού και με την κατάλληλη προετοιμασία και διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, η Θεσσαλονίκη δύναται να καταστεί ένα διεθνές επιχειρηματικό κέντρο. Επιπρόσθετα, το γεγονός ότι ο port operator δεν έχει ανταγωνιστικά λιμάνια στην περιοχή και διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία, θα λειτουργήσει προς όφελος της πόλης μας. Στον ΣΕΒΕ έχουμε τονίσει επανειλημμένα τη σημασία του λιμανιού για την ανάπτυξη του διεθνούς επιχειρείν στη Βόρεια Ελλάδα. Η στρατηγική θέση στην οποία βρίσκεται το λιμάνι δημιουργεί συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία πρέπει να εκμεταλλευτούμε αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις ευκαιρίες που μας προσφέρει. Ωστόσο, για να επιτευχθούν οι στόχοι που θέτουμε, πρέπει να αντιμετωπιστούν τα λάθη του παρελθόντος και να εστιάσουμε στην ανάπτυξη των οικονομικών δυνατοτήτων που παρουσιάζονται, παράγοντας πλούτο.

Η ανάγκη για επενδύσεις στο λιμάνι και ιδιαίτερα στην 6η προβλήτα κρίνονται επιτακτικές, ενώ η δέσμευση της κοινοπραξίας για την περάτωση των έργων νωρίτερα από το πρόγραμμα, αυξάνει τις προσδοκίες. Οι ενέργειες αυτές πρέπει να συνοδευτούν από μεγιστοποίηση του κέρδους προς όφελος όλων των εμπλεκομένων. Μέσω της αναβάθμισης του λιμανιού δημιουργούνται προϋποθέσεις διασύνδεσης της Θεσσαλονίκης με παραγωγικές περιοχές όπως η Άπω Ανατολή, δίνοντας τη δυνατότητα άμεσης και εύκολης πρόσβασης σε φθηνές πρώτες ύλες. Παράλληλα, γίνεται εφικτό για επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, μέσω επεξεργασίας α’ υλών, συναρμολόγησης και τελικής επεξεργασίας να αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των υπό μεταφορά προϊόντων, προς δικό τους όφελος. Με τη δημιουργία ενός διεθνούς διαμετακομιστικού hub κατά τα διεθνή πρότυπα, αναμένεται να αναπτυχθεί γύρω από το λιμάνι ένας ολόκληρος μηχανισμός υποστήριξης της επιχειρηματικότητας από εταιρίες σχετικές με μεταφορές, ασφάλειες, τραπεζικές συναλλαγές, νομικές υπηρεσίες κ.α.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφέρω ότι ο ΣΕΒΕ έχει καταθέσει πρόταση προς τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να καταρτίσει μελέτη σχετικά με την καταγραφή και χαρτογράφηση των υποδομών και των δυνατοτήτων των επιχειρήσεων της περιοχής, για τη δημιουργία συνεργειών για τη μελλοντική ανάπτυξη του ΟΛΘ.

Στο κομβικό σημείο στο οποίο βρισκόμαστε, η ανάγκη για δημιουργία ενός στρατηγικού πλάνου συνλειτουργίας και διασύνδεσης της επιχειρηματικότητας με τον ΟΛΘ κρίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Η διασύνδεση του λιμανιού με παραγωγικές περιοχές της ανατολής θα λειτουργήσει αμφίδρομα καθώς τα προϊόντα μέσω της Ελλάδας θα απευθύνονται σε καταναλωτικές αγορές της Δύσης. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός πρέπει να βελτιώσουμε το οδικό και το σιδηροδρομικό μας δίκτυο. Ιδιαίτερα όσον αφορά στις σιδηροδρομικές μας μεταφορές, οι οποίες είναι κομβικής σημασίας στο διεθνές επιχειρείν, υστερούμε σημαντικά. Οι υποδομές υπάρχουν, ωστόσο, για να παρέχουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας πρέπει να βελτιωθεί αισθητά το σιδηροδρομικό μας δίκτυο.

Η σιδηροδρομική διασύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με την Κεντρική Ευρώπη, τις χώρες των Βαλκανίων αλλά και την Τουρκία είναι ιδιαίτερα σημαντική για την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των προβλημάτων που διακατέχουν το σιδηροδρομικό μας δίκτυο είναι η διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Ειδομένη όπου η ηλεκτρική σύνδεση του δικτύου διακόπτεται κοντά στα σύνορα, εξαιτίας ενός ατυχήματος που συνέβη πριν από 5-6 χρόνια. Τα έξοδα που απαιτούνται για τη σωστή λειτουργία της γραμμής, είναι μία δαπάνη που ανέρχεται στο ποσό των 2 εκατομμυρίων ευρώ, κόστος χαμηλό αν αναλογιστούμε τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από τη σωστή λειτουργία του δικτύου. Παράλληλα, ο εναλλακτικός δρόμος προς την Ευρώπη περνάει μέσα από τη Βουλγαρία και στο πλαίσιο αυτό υπογράψαμε και ένα μνημόνιο συνεργασίας με τον βουλγαρικό φορέα Forum for Balkan Transport and Logistics, ώστε να μαζεύουμε πληροφορίες σχετικές με τη σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμανιού μας με τις γειτονικές χώρες.

Η εκμετάλλευση του ΟΛΘ μέσω της ιδιωτικοποίησής του μπορεί να έχει έντονα αναπτυξιακό χαρακτήρα για την πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά και της Βόρειας Ελλάδας συνολικά. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες σε επίπεδο υποδομών και επενδύσεων, έτσι ώστε μέσω στρατηγικού σχεδιασμού να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις ευκαιρίες που θα δημιουργηθούν.

*Ο κ. Λουφάκης είναι πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος

 

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

 

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ