ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Άρθρο του Πάρι Μπίλλια, προέδρου του ΤΕΕ/ΤΚΜ

Παρακολουθώντας την εξέλιξη της ΔΕΘ τα τελευταία χρόνια και φτάνοντας ως την φετινή 83η ΔΕΘ, δεν μπορώ να μην καταγράψω την επιτυχία της HELEXPO, να αποτελεί ένα εξαιρετικό μοντέλο λειτουργίας δημόσιου φορέα με πραγματικά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Η επιτυχία πιστώνεται  ασφαλώς στη διοίκηση, αποτελούμενη από ανθρώπους της «αγοράς» και θα τολμήσω να πω στην κυβέρνηση, επειδή στην προκειμένη περίπτωση αντιστάθηκε στην… ροπή της για κατάλυση κάθε «παλιού» status, υπέρ της εγκατάστασης «ημετέρων».

Έτσι η φετινή 83η ΔΕΘ, φτάνει στο σημείο να αποτελεί ιδανική αφετηρία για μια νέα οικονομία της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Καθώς το τοπίο μεταβάλλεται…

Η ΠΑΘΕ και η Εγνατία Οδός με τους κάθετους άξονες που έχουν ολοκληρωθεί, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το σιδηροδρομικό δίκτυο και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» που έχουν μπει σε φάση λειτουργίας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δημιουργούν ένα νέο πλαίσιο ανάπτυξης με βάση το διαμετακομιστικό εμπόριο, εντελώς διαφορετικό με εκείνο του παρελθόντος.

Επίσης, οι γειτονικές χώρες υλοποιούν τα δικά τους οδικά έργα, που διευκολύνουν ακόμα περισσότερο την προσβασιμότητα στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης, για τη βορειοελλαδική επιχειρηματικότητα, ενώ η σταδιακή αύξηση του εισοδήματος στις ίδιες χώρες, δημιουργεί μια διαρκώς αυξανόμενη «αγορά» επισκεπτών, για την ίδια την πόλη μας ως προορισμό αγορών, αναψυχής, εμπορικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας…

Όμως, πρέπει και η ίδια η πόλη να μεγεθύνει την ικανότητά της να αξιοποιήσει αυτό το νέο πλαίσιο, επιχειρώντας ένα γενικό ποιοτικό άλμα σε όλα τα επίπεδα: Είτε μιλάμε για αντιπλημμυρικά έργα και θωράκιση της πόλης έναντι φυσικών κινδύνων, είτε μιλάμε για την αστική συγκοινωνία, το κυκλοφοριακό, το εν αναμονή μετρό, τους ποδηλατόδρομους, τον ψηφιακό μετασχηματισμό προς την κατεύθυνση μιας «έξυπνης» πόλης…

Με τις θεσμικές δυνατότητες της Αυτοδιοίκησης για ταχείες αποτελεσματικές παρεμβάσεις, να αποτελούν ένα ζητούμενο προς ενίσχυση, ένα είναι βέβαιο. Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε καμπή. Και πρέπει να αντιμετωπίσει ενωμένη (με όλες οι παραγωγικές της δυνάμεις) τις προκλήσεις που ανοίγονται μπροστά της.

Σημαντικός θα είναι σ` αυτό ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης.

Η Μητροπολιτική Διοίκηση στη Θεσσαλονίκη, οφείλει να προχωρήσει.  Όχι ως τίτλος τιμής, αλλά ως «εργαλείο» δράσης.

Ας δούμε ένα παράδειγμα με οραματικές διαστάσεις. Εκείνο του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, το οποίο αποτελεί προϊόν μας τέτοιας σύνθεσης δυνάμεων, του ΤΕΕ/ΤΚΜ, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των παράκτιων δήμων…

Η υλοποίησή του, απαιτεί συντονισμό έργων και δράσεων, που δεν θα λειτουργούν ανταγωνιστικά μεταξύ τους, ούτε θα συσσωρεύονται προκαλώντας συμφορήσεις, αλλά θα αλληλοσυμπληρώνονται, ενισχύοντας το τελικό συλλογικό.

Ακόμα και σε θέματα της καθημερινότητας, στην καθαριότητα, στο κυκλοφοριακό, στο παραεμπόριο, απαιτείται συντονισμένη δράση σε έκταση που υπερβαίνει τα όρια δικαιοδοσίας ενός δήμου.

Άρα; Τι μένει; Συνεργασία και σύνθεση δυνάμεων. Αν είναι και θεσμικά κατοχυρωμένη, ακόμα καλύτερα…

Σχολιάστε