Γιώργος Γεωργαντάς στην (K) : Μεγάλη επιτυχία η ψηφιακή έκδοση άνω των 2 εκατ. Εγγράφων - Karfitsa.gr
Συνεντεύξεις

Γιώργος Γεωργαντάς στην (K) : Μεγάλη επιτυχία η ψηφιακή έκδοση άνω των 2 εκατ. Εγγράφων

Κανονικότητα χαρακτηρίζει σε συνέντευξη του στην karfitsa, τις παρεχόμενες πλέον υπηρεσίες μέσω του gov.gr, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς, τονίζοντας πως η μεγαλύτερη επιτυχία στον τομέα αρμοδιότητας του είναι η επίτευξη ψηφιακής έκδοσης άνω των 2 εκατ. εγγράφων, γεγονός που αποδεικνύει πως η εξυπηρέτηση των πολιτών από τον κρατικό μηχανισμό, έχει μπει σε άλλη εποχή.

Συνέντευξη στον Γιώργο Νεοχωρίτη

Ο κ. Γεωργαντάς απευθύνει κάλεσμα για ορθολογική χρήση των ψηφιακών δικτύων, ώστε να αποφευχθεί τυχόν υπερφόρτωση και κατάρρευση του συστήματος, το οποίο χρησιμοποιείται λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας μαζικά. Όσον αφορά την Θεσσαλονίκη και τις επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί στον ψηφιακό τομέα, ο Υφυπουργός τονίζει πως στη πόλη έχει παγιωθεί ένα δυναμικό οικοσύστημα νέων και καινοτόμων επιχειρήσεων που αναπτύσσουν τεχνογνωσία και εφαρμογές. Αναφερόμενος στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης στα οποία εάν προσθέσουμε και την γεωγραφική της σημασία, ο Υφυπουργός τονίζει ότι μπορούμε να μιλάμε για ένα ψηφιακό κέντρο με διεθνή υπόσταση, μοναδικό στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ποια θεωρείτε την μεγαλύτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην ψηφιακή αναβάθμιση της χώρας και ως ένα σημείο επιβλήθηκε από την πανδημία;

Ο στρατηγικός στόχος των μεταρρυθμίσεων που υλοποίησε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ήταν  η ενδυνάμωση των πολιτών μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. Οι νέες υπηρεσίες είναι δομημένες με τρόπο απλό και λειτουργικό, προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και από συμπολίτες μας χωρίς ιδιαίτερες ψηφιακές δεξιότητες. Φάνηκε ότι οι πολίτες ήταν εξαρχής έτοιμοι να ανταποκριθούν και να αξιοποιήσουν τις νέες δυνατότητες που τους προσφέρθηκαν με τον καλύτερο τρόπο. Αυτό δείχνουν και τα στοιχεία. Ένα σημαντικό ποσοστό του συνολικού αριθμού των ιατροφαρμακευτικών συνταγογραφήσεων και παραπεμπτικών πραγματοποιείται πια άυλα ενώ έχουν διεκπεραιωθεί πολλές εκατοντάδες χιλιάδες υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις, ηλεκτρονικά. Παράλληλα, η νέα υπηρεσία ψηφιακής ξυπηρέτησης από τα ΚΕΠ myKEPlive έχει ήδη αγκαλιαστεί από τον κόσμο και ιδιαίτερα από συμπολίτες μας που δυσκολεύονται να μεταβούν στις δημόσιες υπηρεσίες. Οι πολίτες κατανοούν ότι το κράτος αποκτά λειτουργικότητα και ανταποκρίνεται στις ανάγκες της καθημερινότητας τους, ακόμη και σε μια περίοδο τόσο δύσκολη όσο αυτή που διανύουμε. Η μεγαλύτερη επιτυχία είναι η ψηφιακή έκδοση άνω των δύο εκατομμυρίων εγγράφων. Είναι πια δεδομένο ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες μέσω του gov.gr είναι μια κανονικότητα.

Με τον περισσότερο κόσμο στο σπίτι, την τηλεργασία σε μεγάλο ποσοστό, την τηλεκπαίδευση που υπήρξαν προβλήματα και γενικά την υπέρ-χρήση του διαδικτύου, μήπως δοκιμάζονται οι αντοχές του συστήματος και κάποια στιγμή καταρρεύσει;

Λόγω των περιορισμών που έχει επιφέρει η πανδημία πλειοψηφία των πολιτών επικοινωνεί, εργάζεται, ψυχαγωγείται και πραγματοποιηθεί την εκπαίδευσή του σχεδόν αποκλειστικά μέσω της τεχνολογίας, μέσω του Ίντερνετ. Είμαστε σε συντονισμό με τους παρόχους ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα των δικτύων και η ομαλή παροχή κάθε είδους υπηρεσιών. Ωστόσο, αυτό εξαρτάται και από την υπευθυνότητα του καθενός από εμάς. Οφείλουμε όλοι σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση, να χρησιμοποιούμε τα δίκτυα ορθολογικά, για να αποφευχθεί τυχόν υπερφόρτωση. Καλώ όλους να ανατρέξουν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και να διαβάσουν τις οδηγίες που έχουμε εκδώσει για την υπεύθυνη χρήση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων και υπηρεσιών. Η τήρηση αυτών των απλών κανόνων είναι κομβική ώστε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε όλες τις προσφερόμενες υπηρεσίες, χωρίς προβλήματα.

Πλέον πολλές υπηρεσίες, μπορούν και τις απολαμβάνουν οι πολίτες ψηφιακά. Ποια είναι τα σχέδια σας για την περαιτέρω αναβάθμιση του ψηφιακού συστήματος στη χώρα μας και των παρεχόμενων υπηρεσιών;

Η έναρξη της λειτουργίας του gov.gr, δηλαδή της ενιαίας ψηφιακής πύλης του δημοσίου, άλλαξε εντελώς τον τρόπο με τον οποίο το κράτος παρείχε ψηφιακές υπηρεσίες στον Πολίτη. Η εισαγωγή υπηρεσιών όπως η ψηφιακή υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση, η άυλη συνταγογράφηση, η εξ’αποστάσεως εξυπηρέτηση από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών και η ψηφιακή έκδοση δημοτολογικών και ληξιαρχικών πιστοποιητικών, είναι μερικά μόνο παραδείγματα της μεγάλης αλλαγής που συντελέστηκε. Το gov.gr αναβαθμίζεται συνεχώς. Από τις 501 υπηρεσίες με τις οποίες ξεκίνησε τη λειτουργία του, σήμερα βρισκόμαστε στις 670. Όπως ανέφερα και παραπάνω, η ψηφιακή έκδοση άνω των δύο εκατομμυρίων εγγράφων αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι οι υπηρεσίες του gov.gr έχουν πια παγιωθεί ως καθημερινότητα. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα συνεχίσει, και κατά το δεύτερο αυτό κύμα της πανδημίας,να διευκολύνει την καθημερινότητά των πολιτών, προστατεύοντας παράλληλα τη δημόσια υγεία. Η περαιτέρω επέκταση των λειτουργιών της ενιαίας ψηφιακής πύλης είναι λοιπόν ψηλά στο σχεδιασμό μας, το προσεχές διάστημα.

Πρόσφατα είχαμε το νέο νόμο για την ψηφιακή διακυβέρνηση. Τι αλλαγές έχει επιφέρει; Χρειάζονται επιπλέον νομοθετικές ρυθμίσεις στον ψηφιακό χώρο;

Ο Νόμος για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση θέτει τις βάσεις για την περαιτέρω μετάβαση του Δημοσίου στη νέα ψηφιακή εποχή. Εξοπλίζει διοικητικά το Δημόσιο ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες τεχνολογικές και κοινωνικές εξελίξεις, καταπολεμά σημαντικά τη γραφειοκρατία και βελτιώνει την ποιότητα της εξυπηρέτησης του Πολίτη. Θα ήθελα να δώσω, βέβαια, βάση, στη θέσπιση του Μητρώου Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου, το οποίο αφορά όλες τις φυσικές ή ψηφιακές διοικητικές υπηρεσίες του δημόσιου τομέα. Στο Μητρώο καταγράφονται, αποτυπώνονται και μοντελοποιούνται όλες οι διαδικασίες του δημόσιου τομέα καθώς και τα απαιτούμενα στοιχεία τους, ενώ σε κάθε διαδικασία του Μητρώου αποδίδεται μοναδικός κωδικός αριθμός. Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες, γνωρίζοντας τον κωδικό που αντιστοιχεί στη διαδικασία που απαιτείται για την εκάστοτε συναλλαγή του με το Δημόσιο, θα ξέρουν εξαρχής τα δικαιολογητικά που χρειάζονται, και την υπηρεσία που πρέπει να τα καταθέσει και τη ροή που πρέπει να ακολουθηθεί. Έτσι, θα διεκπεραιώνουν την υπόθεση τους χωρίς να ταλαιπωρούνται ψάχνοντας συνεχώς τι πρέπει να κάνει και χωρίς να αντιμετωπίζουν διαφορετική ερμηνεία από μια υπηρεσία σε μια άλλη ή ακόμη και από έναν υπάλληλο σε έναν άλλον.

Μέσα από τις επενδύσεις που έχουν εξαγγελθεί, πόσο ρεαλιστική είναι η σκέψη ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει ψηφιακός κόμβος για όλα τα Βαλκάνια και την Νοτιανατολική Ευρώπη, ανοίγοντας και νέες θέσεις εργασίας;

Στη Θεσσαλονίκη, έχει πια παγιωθεί ένα δυναμικό οικοσύστημα νέων και καινοτόμων επιχειρήσεων που αναπτύσσουν τεχνογνωσία και εφαρμογές που δεν απευθύνονται μόνο στην ελληνική αγορά αλλά την υπερβαίνουν. Το Kέντρο Καινοτομίας Phizer, το Πρότυπο κέντρο τεχνογνωσίας, εκπαίδευσης και καινοτομίας στις νέες τεχνολογίες της Deloitte και το Κέντρο Ψηφιακών Δεξιοτήτων της Cisco είναι επίσης μερικά παραδείγματα ενδεικτικά της δυναμικής ολόκληρης της Βορείου Ελλάδος όσον αφορά την εξωστρεφή επιχειρηματικότητα. Η Θεσσαλονίκη έχει λοιπόν τόσο το ανθρώπινο κεφάλαιο όσο και τις απαραίτητες ακαδημαϊκές και ερευνητικές υποδομές για να υποστηρίξει το στόχο ενός σημαντικού ψηφιακού κόμβου. Αν σε αυτά προσθέσουμε και την γεωγραφική της σημασία, νομίζω ότι μπορούμε ασφαλώς να μιλάμε για ένα ψηφιακό κέντρο με διεθνή υπόσταση, μοναδικό στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αναπτυξιακή και εργασιακή δυναμική της πόλης και ολόκληρης της Β. Ελλάδος.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ