Γρηγόρης Ζαριφόπουλος στο «Π»: Μέσω υπολογιστή πρόσβαση σε 500 υπηρεσίες του Δημοσίου - Karfitsa.gr
Πολιτική Συνεντεύξεις

Γρηγόρης Ζαριφόπουλος στο «Π»: Μέσω υπολογιστή πρόσβαση σε 500 υπηρεσίες του Δημοσίου

6砥�ᠯ骯�骞 䩜󪥸破粠ū맭骞򠸭�Ű鷥鱧존龭, �ĥ�ᠳ0 ӥ𴥬ⱟﵠ2019. (EUROKINISSI/ Ё́ÏЏՋϓ ÉM͇ө

Πάνω από 3 εκατ. sms εστάλησαν τις δύο πρώτες μέρες της λειτουργίας του 13033, όπως αποκαλύπτει στο «Π» ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γρηγόρης Ζαριφόπουλος. Εξηγεί τη λειτουργία του gov.gr, μέσα από το οποίο πλέον θα γίνεται η διάδραση του πολίτη με το Δημόσιο, ενώ τονίζει ότι τις επόμενες μέρες θα είναι μέσω sms διαθέσιμες και ιατρικές συνταγές για τους πολίτες, τις οποίες απλώς θα επιδεικνύουν στους φαρμακοποιούς. Διασαφηνίζει, δε, ότι, παρά την υπερφόρτωση, το ίντερνετ στη χώρα μας θα αντέξει.

Πώς εξελίσσεται η λειτουργία του sms 13033; Συμμορφώνονται οι πολίτες; Και τι θα γίνει με τα προσωπικά τους δεδομένα, γιατί υπάρχουν πολλές ερωτήσεις…

Στη δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε όλοι μας, πρέπει να ευχαριστήσουμε τη μεγάλη πλειονότητα των συμπολιτών μας που τηρούν τα μέτρα της Πολιτείας για τον περιορισμό της διάδοσης του κορονοϊού. Ενδεικτικό της ανταπόκρισης του κόσμου είναι το γεγονός ότι, τις πρώτες δύο μέρες λειτουργίας του συστήματος, στο 13033 στάλθηκαν περισσότερα από 3 εκατ. μηνύματα. Θα ήθελα να δηλώσω κατηγορηματικά ότι υπάρχει απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων. Κανείς δεν διαχειρίζεται, κανείς δεν αποθηκεύει τα μηνύματα αυτά. Το μήνυμα έχει χρήση αποκόμματος σε περίπτωση ελέγχου. Έχει την ίδια χρήση με τη φόρμα ή τη χειρόγραφη δήλωση για τον λόγο μετακίνησης του πολίτη. Το κάθε μήνυμα σβήνεται αμέσως, δεν αποθηκεύεται κανένα στοιχείο του.

Εγκαινιάστηκε τις προηγούμενες μέρες η ψηφιακή πύλη gov.gr. Πλέον μπορούμε να ρυθμίσουμε σχεδόν όλες τις επαφές μας με το Δημόσιο από τον υπολογιστή;

Δουλεύαμε στο gov.gr ήδη από το φθινόπωρο. Η πρώτη έκδοσή του είχε δρομολογηθεί να δοθεί προς χρήση στις αρχές Ιουνίου. Όμως, λόγω της έκτακτης κατάστασης που βιώνει η χώρα μας, αποφασίσαμε να επισπεύσουμε τη δοκιμαστική έκδοση του gov.gr προκειμένου να εξυπηρετήσουμε την αυξημένη ανάγκη των συμπολιτών μας να διεκπεραιώνουν συναλλαγές με το Δημόσιο από το σπίτι τους. Πλέον, μια σειρά από διαδικασίες που έως τώρα απαιτούσαν αυτοπρόσωπη παρουσία σε ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα μπορούν να διεκπεραιώνονται από τον προσωπικό μας υπολογιστή ή από το κινητό μας τηλέφωνο, χωρίς μετακινήσεις και συνωστισμό.

Το gov.gr συγκεντρώνει ένα σύνολο περίπου 500 ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Μεταξύ αυτών, ο πολίτης έχει πλέον τη δυνατότητα να συμπληρώνει και να διεκπεραιώνει ηλεκτρονικά εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις. Κάθε υπηρεσία που θα ψηφιοποιείται στο εξής θα ενσωματώνεται στην πλατφόρμα του gov.gr.

Ένα κρίσιμο ζήτημα είναι να μείνουν οι πιο ηλικιωμένοι στο σπίτι. Ίσως κάποιοι από αυτούς δεν έχουν καλή σχέση με την τεχνολογία. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση, με έμφαση ειδικά στις ιατρικές συνταγές;

Θέλουμε, μέσω της τεχνολογίας, να εξυπηρετήσουμε όλους τους πολίτες, χωρίς διακρίσεις. Όπως είδατε, ο σχεδιασμός του gov.gr είναι σύγχρονος και φιλικός προς τον χρήστη. Επιπλέον, σχεδιάζουμε εκπαιδευτικά βίντεο στα οποία θα εξηγείται πώς μπορούν να διεκπεραιωθούν οι σχετικές ηλεκτρονικές συναλλαγές. Σύντομα θα ενσωματώσουμε στο gov.gr και ολοκληρωμένη πλατφόρμα εκπαίδευσης βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων.

Όσον αφορά την άυλη συνταγογράφηση, η οποία άμεσα θα ενσωματωθεί στο gov.gr, δεν θα χρειάζεται κάποιος να έχει ούτε ιδιαίτερη εξοικείωση με την τεχνολογία, ούτε θα χρειάζεται να έχει «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο. Χωρίς φυσική μετάβαση στον γιατρό, ο πολίτης θα δέχεται στο κινητό του ένα απλό SMS το οποίο θα δείχνει στον φαρμακοποιό και εκείνος θα εκτελεί την συνταγή. Τέλος, δρομολογούμε και εφαρμογές τηλεϊατρικής, έτσι ώστε γιατροί να μπορούν να εξετάσουν ασθενείς εξ αποστάσεως.

Το ίντερνετ στη χώρα μας θα αντέξει, κ. Ζαριφόπουλε; Γιατί, όσο μένουν οι πολίτες σπίτι, κλιμακώνουν τη χρήση υπηρεσιών streaming και downloading…

Είναι λογικό να υπάρχει «πίεση» προς τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, καθώς, πέραν της επικοινωνίας και της ψυχαγωγίας, πολλοί είναι πλέον οι συμπολίτες μας που εργάζονται μέσω τηλεδιασκέψεων και τηλεκπαιδεύσεων. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως δεν πρόκειται να «πέσει» το Διαδίκτυο. Είναι πιθανό, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής 9:00 με 18:00, να έχουμε χαμηλότερες ταχύτητες. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και παρακολουθούμε την κατάσταση. Παράλληλα, το υπουργείο μας δημοσίευσε έναν 10λογο ορθολογικής χρήσης του διαδικτύου, έτσι ώστε, αυτές τις δύσκολες ώρες που περνάμε, να το χρησιμοποιούμε υπεύθυνα για να μπορούμε όλοι μας να απολαμβάνουμε απρόσκοπτα τις υπηρεσίες που προσφέρονται μέσα από αυτό.

Είναι προφανές ότι η πανδημία θα προξενήσει μεγάλη οικονομική ζημιά στη χώρα. Είναι σαφές ποιας έκτασης; Και πώς θα ξαναπάρει μπρος η οικονομία, μετά την περιπέτεια;

Παραπέμπω στα λόγια του υπουργού Οικονομικών, ο οποίος μίλησε για υφεσιακή πορεία της οικονομίας για το 2020. Η έκτακτη ανάγκη στην οποία βρισκόμαστε, όχι μόνο εμείς, αλλά ολόκληρος ο πλανήτης, επιβάλλει την άμεση ενίσχυση του συστήματος υγείας και τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων που πλήττονται. Πολύ θετικό για την επόμενη μέρα είναι η ένταξη της χώρας μας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης αλλά και η χαλάρωση των δημοσιονομικών στόχων από την ΕΕ, προκειμένου να δοθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ώθηση στην οικονομία, ώστε αυτή να επιστρέψει γρήγορα στη θετική πορεία που βρισκόταν τον τελευταίο χρόνο.

Συνέντευξη στον Γιώργο Ευγενίδη

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ