Γ. Βαρουφάκης: Η κυβέρνηση πρέπει να επιλέξει ρήξη με το Eurogroup ή ρήξη με το λαό - Karfitsa.gr
Συνεντεύξεις

Γ. Βαρουφάκης: Η κυβέρνηση πρέπει να επιλέξει ρήξη με το Eurogroup ή ρήξη με το λαό

“Πείτε μου σε ποια σελίδα σε ποια παράγραφο είπα ότι είπατε ή κάνατε, κάτι που δεν είπατε και δεν κάνατε”. Αυτή είναι η απάντηση που δίνει ο Γιάνης Βαρουφάκη σε συνέντευξη του στην Karfitsa στον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος δήλωσε πως μόνο το 30% όσον γράφονται στο βιβλίο και μεταφέρονται στην ταινία “Ενήλικοι στην αίθουσα” του Νίκου Γαβρά είναι αλήθεια. Ο κύριος Βαρουφάκης αναφερόμενος στο πρόβλημα της αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, τονίζει πως υπάρχει έλλειψη Μητροπολιτικού σχεδιασμού.

Συνέντευξη στον ΓΙΩΡΓΟ ΝΕΟΧΩΡΙΤΗ

Ο κύριος Τσίπρας στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου στην ΔΕΘ αναφέρθηκε στην ταινία «Ενήλικοι στης Αίθουσα» του Κώστα Γαβρά που βασίζεται στο βιβλίο σας και είπε πως μόνο ένα 30% είναι πραγματικά γεγονότα. Τι απαντάτε;

Δεν πρέπει να είναι εύκολο για νέο πολιτικό που ο λαός πίστεψε τόσο πολύ να βρει τρόπο να χαρακτηρίσει αυταπάτες και μυθοπλασίες αυτά που μαζί λέγαμε εκείνες τις μέρες που το 80% του λαού στήριζε τον όμορφο αγώνα μας. Επί του πρακτέου
όμως, όπως έχω πει πολλές φορές, ο κόσμος έχει βαρεθεί να ακούει πολιτικούς να χαρακτηρίζουν αρνητικά αλλήλους. Όπως και στους αφρίζοντες τροϊκανούς, που δεν μπορούν να ανεχτούν ότι ο Κώστας Γαβράς έκανε ταινία το βιβλίο μου, ή ότι
νομπελίστες όπως οι Στίγκλιτς, Κρούγκμαν και Σεν υποστήριξαν τη στάση μου, κλπ.,τους λέω κάτι απλό: Πείτε μου σε ποια σελίδα σε ποια παράγραφο είπα ότι είπατε (ή κάνατε) κάτι που δεν είπατε (ή κάνατε);

Δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη τρεις μήνες που βρίσκεται στην διακυβέρνηση της χώρας η ΝΔ και έχετε ασκήσει ήδη πολύ σκληρή κριτική, με χαρακτηρισμούς όπως τοξική ολιγαρχία. Μμάλιστα δηλώνετε πως η Χρεοδουλοπαροικία παραμένει. Γιατί;

Η Χρεοδουλοπαροικία φυσικά παραμένει από τη στιγμή που η νέα κυβέρνηση δηλώνει ότι αποδέχεται πλήρως και θα τιμήσει απολύτως, τις δεσμεύσεις του 3ου και του 4ου Μνημονίου. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση αποδέχεται, όπως και η
προηγούμενη, την μη αναδιάρθρωση ενός δημόσιου χρέους που, χωρίς αναδιάρθρωση, δεν μπορεί να αποπληρωθεί. Αυτό οδηγεί στη δέσμευση για μεγάλα, σταθερά πρωτογενή πλεονάσματα μέχρι το 2060 τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν
στην συνέχιση του εγκλήματος εναντίον του ιδιωτικού τομέα της προπληρωμής φόρου. Παράλληλα, έχουμε την δέσμευση στη συνέχιση της πώλησης του ιδιωτικού χρέους (των κόκκινων δανείων) σε εξευτελιστικές τιμές στα αρπακτικά ταμεία, με αποτέλεσμα την επιτάχυνση των εξώσεων και των πλειστηριασμών. Εν συντομία, η χώρα είναι πράγματι μια απέραντη φυλακή δημόσιου και ιδιωτικού χρέους. Όσο για τον χαρακτηρισμό «τοξική ολιγαρχία», πως θα ονομάζατε εσείς το φαινόμενο εν μέσω θέρους μιας κυβέρνησης που φέρνει νομοσχέδια για τις άδειες οδήγησης ή για τον ΕΝΦΙΑ και, την τελευταία στιγμή, να εισάγει άσχετες μεν σκανδαλώδεις δε τροπολογίες υπέρ συγκεκριμένων ολιγαρχών, π.χ. το τεράστιο δωράκι αυξημένων συντελεστών δόμησης στο Ελληνικό ή την κατάργηση της υποχρέωσης του εργοδότη να αιτιολογήσει μιας απόλυσης εργαζόμενου;

Οι πολίτες χρειάζονται οικονομική ανάσα. Υπάρχει περιθώριο εφαρμογής του πακέτου φοροελαφρύνσεων που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης;

Βεβαίως και υπάρχει. Εφόσον η κυβέρνηση τα νομοθετήσει χωρίς να δεσμεύεται από τον ανόητο και καταστροφικό στόχο του 3,5% πρωτογενούς πλεονάσματος. Πρέπει να επιλέξουν: Ρήξη με το Eurogroup; Ή ρήξη με το λαό στον οποίο άλλα υπόσχονται;

Ποια είναι η πρόταση του ΜεΡΑ25 σχετικά με το πολιτικο-οικονομικό μοντέλο που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα για να ανακάμψει;

Βραχυπρόθεσμα, η κυβέρνηση ΜέΡΑ25 θα νομοθετήσει επτά τομές:

  • Μονομερής μείωση των πλεονασμάτων κάτω του 1,5%
  • Αναδιάρθρωση Δημόσιου Χρέους με Ρήτρα Ανάπτυξης: Όσο υψηλότερο το εθνικό εισόδημα τόσο πιο πολλά θα εισπράττουν οι δανειστές – και το αντίθετο.\
  • Κατάργηση της 100% προπληρωμής φόρου. Μέγιστος ΦΠΑ στο 18%. Κατάργηση της προπληρωμής φόρου των επιχειρήσεων και μείωση φορολογικού συντελεστή στο 20% για τις μεσαίες και 15% για τις μικρές.
  • Ίδρυση Δημόσιας Εταιρίας Διαχείρισης κόκκινων δανείων ώστε να σταματήσουν άμεσα οι πωλήσεις τους σε αρπακτικά ταμεία καθώς και οι εξώσεις κατοικίας και μικρών επιχειρήσεων
  • Ένταξη στο ΙΚΑ όσων εργάζονται με μπλοκάκι πάνω από 8 ώρες την εβδομάδα και 5-ετή φορολογική και ασφαλιστική ασυλία στις επιχειρήσεις νέων ανθρώπων
  • Μετατροπή ΤΑΙΠΕΔ/Υπερταμείου σε Αναπτυξιακή Τράπεζα, με τις μετοχές της να περνούν στα ασφαλιστικά ταμεία προς ενίσχυση τους.
  • Δημόσιο Σύστημα Ψηφιακών Πληρωμών, για δωρεάν συναλλαγές, για να στηριχθεί το πρόγραμμα εναντίον της φτώχειας, για να μειωθεί η εξουσία των τραπεζών και της τρόικας επί της κοινωνίας

Στρεφόμενοι στο μέλλον, στο ΜέΡΑ25:

  • Σχεδιάζουμε μια ευρωπαϊκή Ελλάδα που θα πρωτοστατήσει ώστε όλοι οι υδρογονάνθρακες να μείνουν στα έγκατα της γης
  • Μια Ελλάδα κέντρο τεχνολογιών και πανευρωπαϊκών δικτύων που βασίζονται 100% σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με αποκεντρωμένη παραγωγή, με πολλές καλές θέσεις εργασίας στην προηγμένη τεχνολογία
  • Μια Ελλάδα με ηλεκτροκίνηση και συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας παντού
  • Μια Ελλάδα με την γη της να παράγει ακριβά εξαγώγιμα βιολογικά αγαθά
  • Μια Ελλάδα με ανοικτά σύνορα σε ανθρώπους, ιδέες, προϊόντα, πολιτισμούς.
  • Μια Ελλάδα που δεν στέλνει υπουργούς στις Βρυξέλλες να ζητιανεύουν αλλά με προτάσεις θεραπευτικές για όλους τους ευρωπαίους, όπως για παράδειγμα την πρόταση του ΜέΡΑ25 για ένα πανευρωπαϊκό επενδυτικό πρόγραμμα Πράσινης Μετάβασης αξίας 500 δις ετησίως το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με ομόλογα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων που θα στηρίζει, όπως ήδη κάνει, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Η Θεσσαλονίκη έχει μια τεράστια πληγή που λέγετε αστικές συγκοινωνίες. Ως βουλευτής Θεσσαλονίκης ποια είναι η θέση σας σχετικά με το υπό κατασκευή μετρό και με τον ΟΑΣΘ;

Πράγματι, η κατάσταση στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι θλιβερή, κάτι που πρέπει να μας κάνει όλους να ντρεπόμαστε. Το βασικό πρόβλημα, για το οποίο κανείς δεν φαίνεται να μιλάει, είναι η έλλειψη μητροπολιτικού σχεδιασμού. Σκεφτείτε το εξής: Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη (τουλάχιστον στη θεωρία) η ανάπλαση ή η κατασκευή του λιμανιού, των τραίνων, του μετρό, της ΔΕΘ, τεχνολογικό πάρκο κλπ. Όμως κάθε ένα από αυτά τα έργα σχεδιάζεται ανεξάρτητα από όλα τα άλλα. Είναι δυνατόν να αναπτυχθεί σωστά το λιμάνι όταν ο σχεδιασμός δεν συνδέεται με σύγχρονο σιδηρόδρομο ή με το μετρό; Είναι δυνατόν να μην σχεδιάζουμε την πλήρη ηλεκτροκίνηση του ΟΑΣΘ παράλληλα με έργα υποδομών για μέσο σταθερής τροχιάς; Όσον αφορά τη στάση Βενιζέλου του μετρό, το ΜέΡΑ25 δεν ενδιαφέρεται να συμμετέχει στις στείρες αντιπαραθέσεις των κομμάτων. Είμαστε αποφασισμένοι να βασίζουμε τις θέσεις μας σε σοβαρή μελέτη των δεδομένων και, για αυτό, θεωρούμε ότι απαιτείται ένας χρυσός κανόνας που να συνδυάζει την ταχύτητα ολοκλήρωσης, την διάσωση των αρχαιοτήτων και το οικονομικό κόστος. Πάντως, επιτρέψτε μου να εκφράσω την απορία μου με την ανακοίνωση του Πρωθυπουργού ότι τα αρχαία και θα απομακρυνθούν και το έργο θα καθυστερήσει.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

 

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.




 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ