Δέκα απλά βήματα για να μειώσετε το αλάτι - Karfitsa.gr
Ευ Ζην

Δέκα απλά βήματα για να μειώσετε το αλάτι

Αν θέλετε να διαφυλάξετε την υγεία σας, προσπαθήστε να μειώσετε το αλάτι στο φαγητό σας. Τρώμε διπλάσια ποσότητα απ’ ό,τι πρέπει.

Αν θέλετε να διαφυλάξετε την υγεία σας, προσπαθήστε να μειώσετε το αλάτι στο φαγητό σας. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς μας, προειδοποιεί ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει ότι τρώμε διπλάσια ποσότητα απ’ όση συνιστάται για καλή υγεία. Η συνήθεια αυτή, όμως, ανοίγει τον δρόμο στην υπέρταση. Και η υπέρταση με τη σειρά της σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ο ΕΦΕΤ συνιστά 10 απλά βήματα για να καταφέρετε να μειώσετε το αλάτι που τρώτε:

  1. Να διαβάζετε τις ετικέτες των τροφίμων και να επιλέγετε όσα έχουν την μικρότερη περιεκτικότητα σε αυτό. Βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, «χαμηλής περιεκτικότητας σε αλάτι» θεωρείται κάθε τρόφιμο που περιέχει αναλογία μικρότερη από 0,3 γρ. ανά 100 γρ. προϊόντος. Επιπλέον, υπάρχουν και οι συγκριτικοί ισχυρισμοί. Σύμφωνα με αυτούς, ένα τρόφιμο θεωρείται «μειωμένης περιεκτικότητας σε αλάτι» εάν έχει τουλάχιστον 25% λιγότερο σε σύγκριση με άλλα, παρόμοια προϊόντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ, είναι η φέτα με λιγότερο αλάτι.
  2. Να «ξαλμυρίζετε» το τυρί φέτα ή τις ελιές που χρησιμοποιούνται παραδοσιακά στην ελληνική σαλάτα.
  3. Να ξεπλένετε τις κονσερβοποιημένες τροφές που διατηρούνται σε άλμη πριν τις καταναλώσετε.
  4. Μην προσθέτετε αλάτι όταν μαγειρεύετε ρύζι, ζυμαρικά ή άλλα επεξεργασμένα δημητριακά.
  5. Μάθετε να χρησιμοποιείτε αρωματικά βότανα (φρέσκα ή αποξηραμένα) για να ενισχύετε την γεύση των τροφών.
  6. Περιορίστε την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων (π.χ. σάλτσες, στιγμιαία τρόφιμα) που είναι πλούσια σε αλάτι. Να προτιμάτε τις φρέσκιες, ακατέργαστες τροφές και τα επεξεργασμένα τρόφιμα χωρίς πρόσθετες ποσότητες.
  7. Όταν αγοράζετε ψωμί από τον φούρνο της γειτονιάς σας, να ζητάτε ψωμί χαμηλό σε αλάτι.
  8. Όταν τρώτε σε χώρους εκτός σπιτιού (εστιατόρια, ταβέρνες κ.λπ.), να ζητάτε να μην προσθέτουν αλάτι στις σαλάτες, τα ορεκτικά και το φαγητό της ώρας.
  9. Να προτιμάτε το ιωδιούχο αλάτι (είναι εμπλουτισμένο με ιώδιο), για να εξασφαλίζετε επαρκή πρόσληψη αυτού του θρεπτικού συστατικού. Από τη σύσταση αυτή εξαιρούνται τα άτομα που ακολουθούν ειδικό διαιτολόγιο χαμηλό σε ιώδιο. Να θυμάστε ότι το αλάτι Ιμαλαΐων δεν είναι εμπλουτισμένο με ιώδιο.
  10. Απομακρύνετε την αλατιέρα από το τραπέζι και μην προσθέτετε αλάτι στο φαγητό πριν το δοκιμάσετε

Πηγή: Iatropedia.gr

Σχολιάστε

Polls

Ποιόν θα ψηφίζατε για δήμαρχο στο δήμο Θεσσαλονίκης;

Loading ... Loading ...





 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ