ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Καινοτόμες προτάσεις και οδηγίες για επιτυχημένες εξαγωγές από Αμερικανούς ειδικούς στην Τεχνολογία Τροφίμων από τη φετινή ΔΕΘ.

του Κωνσταντίνου Αναστασίου

Η βιομηχανία των τροφίμων, και ό,τι σχετίζεται με αυτήν, θεωρείται δικαίως μία από τις ισχυρότερες κινητήριες δυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας αυτή τη στιγμή.

Έτσι, μεγάλη ήταν η συμμετοχή των ενδιαφερομένων σήμερα στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» για το «3rd Export USA Forum 2018, με κεντρικό θέμα «Food Innovation & Disruption is on», στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Διοργανωτής της εκδήλωσης (που συνήθως πραγματοποιείται στην Αθήνα, αλλά με αφορμή το γεγονός ότι οι ΗΠΑ είναι η τιμώμενη χώρα της φετινής 83ης ΔΕΘ, έγινε τελικά στη Θεσσαλονίκη) ήταν το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, με συνδιοργανωτές τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος και τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.

Στην ημερίδα συμμετείχε και ο Αμερικανός Πρέσβης, Τζέφρι Πάιατ, ο οποίος παρατήρησε ότι οι εξαγωγές μεταξύ ΗΠΑ-Ελλάδας αυξάνονται.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος του ΣΒΒΕ, Αθανάσιος Σαββάκης, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι η μικρή ποσότητα των ελληνικών εξαγωγών είναι πρόβλημα.

Το λόγο πήρε και ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, Κυριάκος Λουφάκης, τονίζοντας ότι οι εξαγωγές θα αποτελέσουν την «ατμομηχανή» της ανάπτυξης στη μεταμνημονιακή Ελλάδα, ενώ ο Γιάννης Μωύσογλου, Υπεύθυνος εξαγωγών του Ελληνο-αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, ανέλυσε τα κριτήρια προσέγγισης των Αμερικανών καταναλωτών.

Στις κυριότερες καταναλωτικές τάσεις ως προς τα τρόφιμα στάθηκε ο Rafael Tselikas, με την έρευνα της Euromonitor International, εταιρείας στην οποία εργάζεται. Ο υγιεινός τρόπος ζωής (π.χ. η κατανάλωση προϊόντων χωρίς ζάχαρη) φαίνεται ότι κυριαρχεί ως τάση για το 2018. Επίσης, με στοιχεία του ιδίου, η τάση των Αμερικανών καταναλωτών στα ποτά εστιάζεται στην μπύρα, καθώς τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη εμφανίζουν μια μείωση στις προτιμήσεις τους.

Κάτι που ίσως να μην είναι ευρέως γνωστό στην Ελλάδα, είναι ότι μεταξύ των πιο πετυχημένων εξαγώγιμων προϊόντων προς τις ΗΠΑ συγκαταλέγονται τα κρουασάν «7 days», το ελαιόλαδο, το γιαούρτι «ΦΑΓΕ» και το κρασί «Μπουτάρη».

Σύμφωνα με τον Arn Grashoff, ο οποίος είναι ειδικός στο γκουρμέ φαγητό και διευθυντής στη μεγαλύτερη αμερικανική εταιρεία διανομής τροφίμων, τη Sysco, η διαφοροποίηση ανάμεσα σε παρόμοια προϊόντα είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας, με αποτέλεσμα να επικρατήσει στην αγορά αυτό που τελικά θα ξεχωρίσει. «18 μήνες είναι ένα επαρκές διάστημα για να »χτιστεί» to brand name», ανέφερε ο ίδιος, και συμπλήρωσε ότι τα δύο σημαντικότερα συστατικά της επιτυχίας των ξένων παραγωγών είναι να αφουγκράζονται τις γνώμες άλλων ατόμων και να είναι πρόθυμοι στην προσαρμογή και στις αλλαγές.

Σχολιάστε