«Δεν αποδίδει η διαφήμισή σας στα social; Διαβάστε γιατί», γράφει η Κατερίνα Χαρκιολάκη - Karfitsa.gr
Άρθρα

«Δεν αποδίδει η διαφήμισή σας στα social; Διαβάστε γιατί», γράφει η Κατερίνα Χαρκιολάκη

Γράφει η Κατερίνα Χαρκιολάκη, απόφοιτη Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ, Master in States, Societies and Transition

 

Η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού πλέον, διαθέτει τουλάχιστον έναν λογαριασμό στα social media. Πέρα από τους προσωπικούς λογαριασμούς, κατέστη αναγκαίο λόγω της ψηφιακής εποχής να δημιουργηθούν επαγγελματικοί λογαριασμοί για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους ή τις υπηρεσίες τους.

Αυτό ξεκίνησε αρχικά στο facebook πριν περίπου 7 χρόνια και τα τελευταία κυρίως 3 έτη μεταφέρθηκε και στο instagram. Oι πρώτες επιχειρήσεις που δημιούργησαν λογαριασμό instagram ήταν ως επί τω πλείστων μεγάλες επιχειρήσεις με τμήματα marketing που μπορούσαν να καθοδηγήσουν τον πελάτη τους στη νέα εποχή διαφήμισης.

Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις άρχισαν να δείχνουν την παρουσία τους στην παγκόσμια εφαρμογή το τελευταίο έτος χωρίς επαγγελματική καθοδήγηση θεωρώντας απαραίτητο να «διαφημιστούν». Η διαφήμιση είναι η διαδικασία γνωστοποίησης και επηρεασμού του καταναλωτικού κοινού για ένα προϊόν. Στα social media λοιπόν, παρουσιάζεις το κατάστημα λιανικής σου ή το ηλεκτρονικό σου κατάστημα στο κοινό με σκοπό να προσελκύσεις περισσότερη πελατεία.

Διαχείριση

Οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις απέχουν πολύ από τον όρο «διαφημιστική συνείδηση», και αυτό δεν είναι νέο. Για να διαφημιστείς στα social media, πρέπει αρχικά να έχεις μια διαχείριση του λογαριασμού σου. Η διαχείριση του λογαριασμού σημαίνει να έχεις μια όμορφη εικόνα, σωστές πληροφορίες, κειμενογραφία. Η παρουσία λοιπόν και η διαχείριση στα social media αντανακλούν το κατάστημα που υπάρχει. Ας πάρουμε ένα παράδειγμα. Ένα κατάστημα στην Τσιμισκή λιανικής, το βλέπουν καθημερινά περί τους 10.000 πολίτες (πεζοί, σε αυτοκίνητα, σε αστικά, επισκέπτες της πόλης). Το κατάστημα αυτό λόγω του ότι είναι ορατό στο κοινό θέλει να έχει καθαρή βιτρίνα και πεζοδρόμιο, να δείχνει στην βιτρίνα του τα προϊόντα του, να έχει μια όμορφη ταμπέλα. Το κατάστημα αυτό διαφημίζεται με αυτόν τον τρόπο; Όχι. Το ίδιο συμβαίνει και στα social media.

Διαχειρίζεσαι το κατάστημά σου και έπειτα το διαφημίζεις. Διαχείριση social media δεν σημαίνει διαφήμιση. Mια επιχείρηση που επιθυμεί να έχει σωστή διαφήμιση πρέπει να εισέλθει στην νέα εποχή των social media δημιουργώντας έναν λογαριασμό με κάποιον διαχειριστή για να έχει μια παρουσία και να δείχνει το περιεχόμενό της, όπως στο κατάστημά της. Το κατάστημα αυτό θα το δουν περαστικοί χρήστες των social, όπως τους περαστικούς στον δρόμο.

Διαφήμιση

Η διαφήμιση μιας επιχείρησης είναι μια μακροχρόνια διαδικασία και όχι κάτι περιστασιακό. Για να διαφημιστείς πραγματικά και να μάθει την επιχείρησή σου ένα μεγάλο μέρος του κοινού της πόλης σου ή και πανελλαδικά αναλόγως τους στόχους που έχεις στην επιχείρησή σου πρέπει να διαφημιστείς σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά, site παράλληλα με τα social media αν το επιθυμείς.

Αυτό πως επιτυγχάνεται; Η επιχείρηση πρέπει να έχει ένα budget ετήσιο και με έναν ειδικό διαφημιστή να το κατανείμει σωστά βάσει το κοινό που θέλει να προσελκύσει και τους στόχους της γεωγραφικά.

Η διαφήμιση στα social media αν δεν επενδύσεις πολλά χρήματα και χρόνο δεν θα αποφέρει ποτέ. Σκεφτείτε γνωστά brands. Πόσα από αυτά τα μάθατε μέσω instagram ή facebook;

Οι προβολές των video στα social media ή η απήχηση δεν αντιστοιχούν σε πραγματικά νούμερα. Αντιστοιχούν στο από πόσους λογαριασμούς πέρασε το video μέσω scroll down. Συγκρίνεται αυτή η προβολή του προϊόντος σας με την προβολή όταν ακούς καθημερινά μια ραδιοφωνική εκπομπή και ο παραγωγός αναφέρεται διαφημιστικά κάπου και σου ελκύει την προσοχή ή συγκρίνεται με το να διαβάζεις ένα άρθρο σε έντυπο/site και να δεις πεντακάθαρα εκεί μια διαφήμιση;

Η διαφήμιση είναι μια σοβαρή διαδικασία που θέλει συνέπεια και ξεκάθαρους στόχους. Πολλές επιχειρήσεις θεωρούν τα social media μια «φθηνή λύση» για διαφήμιση, μπερδεύουν την διαχείριση με την διαφήμιση, θεωρούν πως ένα giveaway θα τους αποδώσει πελάτες και κοινό. Το αποτέλεσμα; Πετάνε τα χρήματά τους άσκοπα.

Η εποχή της ανεξέλεγκτης πληροφορίας έχει φτάσει. Αυτό που χρειάζεται είναι μέθοδος. Καμία επιχείρηση δεν έγινε γνωστή ακόμα και στο instagram με 20 ευρώ διαφήμιση το μήνα. Αυτό που πρέπει να αναρωτηθείτε είναι ένα: Θέλω να διαφημιστώ;

Email: harkiolakiaikaterini@gmail.com

Instagram: katerina_harkiolaki

Διαβάστε επίσης το σχετικό άρθρο: «Το influencer marketing πεθαίνει»

Το influencer marketing πεθαίνει

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ