Δ. Τσαλταμπάσης: Η κρίση στο θέατρο βοήθησε να σπάσουν τα στεγανά - Karfitsa.gr
Συνεντεύξεις

Δ. Τσαλταμπάσης: Η κρίση στο θέατρο βοήθησε να σπάσουν τα στεγανά

Με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη, ο Θανάσης Τσαλταμπάσης ξεδίπλωσε το ταλέντο του και το άπλωσε σε θέατρο, κινηματογράφο, τηλεόραση…. Αποκαλύπτοντας πολλές πτυχές αυτού του ταλέντου σε κάθε ρόλο που υποδύεται. Φέτος μια νέα πλευρά του φιλοξενείται στη σκηνή του θεάτρου στην παράσταση συμμορία των 5 σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Πα-ράλληλα στις κινηματογραφικές αίθουσες μόλις βγήκε η ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί «Περι-μένοντας τη νονά» σε σκηνοθεσία Νίκου Ζαπατίνα.

Συνέντευξη στον ΠΟΛΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟ

Πρώτη συνεργασία στη σκηνή με τον Γιάννη Κακλέα. Μίλησέ μας για αυτήν και για τη «Συμμορία των 5».

Παρακολουθούσα χρόνια παραστάσεις του Κακλέα και τον εκτιμούσα σαν δημιουργό. Να πω την αλήθεια, περίμενα μέσα μου να πέσει κάποια στιγμή τηλέφωνο και να που ήρθε! Μία ιστορική πια ταινία του 1955, μεταφέρεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε θεατρική σκηνή μέσα από την ευφυή πένα του μετρ Θοδωρή Πετρόπουλου. Μια κωμωδία με υψηλή αισθητική, που παρακολουθείς παράλληλα με το γέλιο και μία ενδιαφέρουσα πλοκή. Πέντε τρομεροί τύποι του υποκόσμου, με αρχηγό τον Μάρκους, που υποδύομαι εγώ, μαζεύονται στο σπίτι μίας γριούλας να οργανώσουν μία μεγάλη ληστεία. Κι ενώ όλα πήγαιναν καλά, υπολόγιζαν χωρίς τη γριούλα! Η συνέχεια επί σκηνής!

Διαφορετικός ως Τσάρλι Τσάπλιν, διαφορετική εμφάνιση τώρα… Σε πόσες αλλαγές είσαι διατεθειμένος να υποβάλλεις τον εαυτό σου προκειμένου να υποστηρίξεις έναν ρόλο;

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο δέλεαρ για μένα, από το να μεταπηδάω σε διαφορετικά σώματα και μυαλά! Μπορεί να είναι κοπιαστική η διαδικασία, αλλά η ευχαρίστηση που παίρνω καθημερινά στη σκηνή, είναι μεγάλη.

Και η νονά; Έρχεται τελικά στην ταινία «Περιμένοντας τη νονά;»

(Γέλια) Η νονά είναι ένα μεγάλο μυστήριο που δε θα αποκαλύψω! Το σίγουρο είναι πάντως ότι πάμε εμείς σε αυτήν! Περιμένουμε να πεθάνει, αλλά πεθαίνουν όλοι εκτός από αυτή!Και σίγουρα πεθαίνει και κόσμος που βλέπει την ταινία, αλλά από τα γέλια! Και αυτό το λέω με σιγουριά πια, αφού έχω δει την ταινία τουλάχιστον 7 φορές στο σινεμά, χωρίς να το ξέρει ο κόσμος αφού μπαίνω επίτηδες τελευταίος , και οι αντιδράσεις ήταν απίστευτες. Τη συστήνω σε όλους, παιδιά, νέους, μεγάλους, όλους. Το βασικό στοιχείο της ταινίας είναι η φιλία και είμαι σίγουρος ότι θα αγγίξει κάθε θεατή.

Έχεις καθιερωθεί σαν ένας από τους πιο ταλαντούχους σύγχρονους κωμικούς ηθοποιούς. Πόσο δύσκολο είδος είναι η κωμωδία;

Ευχαριστώ για την φιλοφρόνηση. Μου αρέσει όταν ακούω αυτόν τον χαρακτηρισμό και εννοώ το «κωμικός»! Θεωρώ ότι είναι όντως ένα πολύ δύσκολο είδος, εφόσον βέβαια την κάνεις καλά. Διότι πολλοί πιστεύουν ότι κάνουν κωμωδία αλλά λίγοι την κάνουν σωστά. Γέλιο μπορεί να βγάλει και κάποιος που λέει ωραία ένα ανέκδοτο, αυτό δε σημαίνει όμως ούτε ότι αυτός είναι κωμικός, ούτε ότι το ανέκδοτο είναι κωμωδία. Για μένα η κωμωδία απαιτεί πολύ δουλειά, τεράστια πειθαρχία, συγκέντρωση νου και σώματος, με Ιαπωνική ακρίβεια και φυσικά ένα φυσικό τάλαντο που θα απογειώσει τα προηγούμενα.

Ποιος από τους Έλληνες κωμικούς σε εμπνέει περισσότερο και γιατί;

Πολλοί με έχουν εμπνεύσει, από τους παλιότερους που έχουμε γνωρίσει από τον κινηματογράφο, Βέγγος, Βουτσάς, Ηλιόπουλος και πολλοί άλλοι, αλλά και πολλοί σύγχρονοι. Βέβαια την έμπνευση μου την αντλώ από όλο το φάσμα των ηθοποιών, Ελλήνων και ξένων, αλλά και από απλούς ανθρώπους που παρατηρώ καθημερινά. Μη σου πω ότι αυτοί με τροφοδοτούν ακόμα περισσότερο.

Έχεις πει τρεις φορές όχι σε προτάσεις που σου έκαναν για να παίξεις στην Επίδαυρο. Ποιοι ήταν οι λόγοι; Οι λόγοι ήταν… ένας!

Είχα ήδη κλείσει άλλη δουλειά! Γενικότερα πάντως, δεν είμαι από αυτούς που ζουν για να παίξουν στην Επίδαυρο. Πιστεύω ότι οι ηθοποιοί κάνουν τα θέατρα, όχι τα θέατρα τους ηθοποιούς. Φυσικά και θα μαγευτώ αν παίξω, ξέροντας την ιστορία και την αύρα που κουβαλάει αυτός ο χώρος. Αλλά με τον ίδιο ζήλο που παίζω καθημερινά, θα παίξω κι εκεί.

Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση το θέατρο, τόσο σε επίπεδο παραγωγών και απολαβών όσο και σε επίπεδο προσέλευσης κόσμου;

Η κρίση επηρέασε πάρα πολύ το θέατρο. Το ποσοστό των παραστάσεων που επιζούν μέσα σε κάθε χρονιά, είναι 4 με 5 %. Όπως το ακούτε. Η προσέλευση έχει μειωθεί σε σχέση με πριν, επίσης φυσικά και το εισιτήριο, άρα εύλογο είναι αυτό να έχει αντίκτυπο στις απολαβές. Όμως η κρίση έκανε και ένα καλό, έσπασαν τα στεγανά, οι συνεργασίες «απλώθηκαν «, οι επιλογές γίνονται πιο αυστηρά, οπότε καλλιτεχνικά έχουμε πολύ μεγαλύτερη ποιότητα.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σχολιάστε


 


 

 

 

 

 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER







Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ