Επίθεση με μπογιές στο μεσιτικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη - Karfitsa.gr
Θεσσαλονίκη

Επίθεση με μπογιές στο μεσιτικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη

Μπογιές πέταξαν σε μεσιτικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη, άτομα του ευρύτερου αντιεξουσιαστικού χώρου.

Ειδικότερα, σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε σε ιστοσελίδα αντιεξουσιαστικού χώρου, το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου στις 16:00 βρέθηκαν έξω από το γραφείο και πέταξαν κόκκινες μπογιές και τρικάκια. Την ευθύνη για την επίθεση ανέλαβε η «Αναρχική Συλλογικότητα Pueblo».

Στην ανακοίνωση τους αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι: «Η κοινωνία που ζούμε διαφεντεύται από πολλές και διαφορετικές εξουσιαστικές δομές. Η πατριαρχία από παλιά μάστιζε τις ανθρώπινες κοινωνίες δημιουργώντας τους πρώτους διαχωρισμούς μεταξύ των ατόμων που τις απάρτιζαν. Με την έναρξη της εποχής της ατομικής ιδιοκτησίας το μητριαρχικό/μητριστικό μοντέλο σταδιακά καταργείται και τη θέση του παίρνει η πατριαρχική δόμηση των νέων κοινωνιών των ανισοτήτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν πρότυπα τα οποία κυριαρχούσαν και εν συνεχεία υπέτασσαν την υπόλοιπη κοινότητα. Τα πρότυπα αυτά καταδείκνυαν ως εξουσιαστές τους δυνατούς, κυνηγούς, άντρες οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα επιβολής τόσο στις ζωές όσο και στα σώματα αυτά καθ’εαυτά των ατόμων που διαφοροποιούνταν. Με αυτόν τον τρόπο ρίζωσε βαθιά στη συλλογική αντίληψη το δίπολο άντρας/γυναίκα. Με τη σειρά του, αυτό πήρε τη μορφή ενός μοτίβου εξουσίας που χρησιμοποιούσε ως όπλο του διάφορες αντιθέσεις όπως: δυνατός/αδύναμος, αφέντης/σκλάβος, πλούσιος/φτωχός κ.τ.λ.

Η πατριαρχία ως τον 15ο αιώνα αποτελούσε μια ξεκάθαρη μορφή εξουσίας. Με την έλευση του καπιταλισμού και της αποικιοκρατίας τα χαρακτηριστικά της άλλαξαν, εξαπλώθηκε και πήρε τη μορφή μιας αντίληψης που γαλούχησε ολόκληρες κοινωνίες. Δημιουργήθηκαν, έτσι, συσχετισμοί με βάση τους οποίους οι γυναίκες ήταν κτήμα των αντρών και όταν παρέκκλιναν*, αυτομάτως χαρακτηρίζονταν ως “μάγισσες” με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το οικονομικό σύστημα όντας σε ένα μεταβατικό στάδιο είχε την ανάγκη να διαχωρίσει περαιτέρω τους καταπιεζόμενους. Ταυτόχρονα, έχοντας την ανάγκη για περισσότερους παραγωγούς έπρεπε να κυριαρχήσει πάνω στο αναπαραγωγικό μας σύστημα, καθιστώντας για πρώτη φορά την έκτρωση, την οποία αντιμετώπιζαν με κάψιμο στην πυρά, ως παράνομη.

Η κατάσταση αυτή βέβαια δεν έχει αλλάξει καθόλου μέχρι σήμερα, παρά μόνο έχει εξωραϊστεί από τη σύγχρονη αντίληψη περί ελευθερίας έκφρασης. Η ελευθερία αυτή βέβαια, μόνο πλασματική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αφού και στις σύγχρονες κοινωνίες το κορίτσι εκπαιδεύεται για να γίνει η σεμνή,παθητική,γυναίκα/μητέρα και νοικοκυρά, ενώ τα αγόρια για να είναι ενεργητικοί, κατακτητές που έχουν το δικαίωμα να επιβάλλονται τόσο στις γυναίκες όσο και στα υπόλοιπα άτομα που δεν εμπίπτουν στις νόρμες αυτές. Οι λογικές αυτού του τύπου, δεν είναι μόνο θεωρητικές αλλά παίρνουν σάρκα και οστά, στις διαπροσωπικές μας σχέσεις μέσα στις πόλεις και τις γειτονιές μας ενώ ,ταυτόχρονα, νομιμοποιούνται από θεσμούς όπως η εκκλησία, τα ΜΜΕ, το κράτος και τον καπιταλισμό εν γένει».

Σχολιάστε

Polls

Ποιον θα ψηφίζατε για δήμαρχο στον δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης;

Loading ... Loading ...


 

 

 

 

 

 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

 

 

 

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ