Επενδύσεις, ιδιωτικοποιήσεις και αντιπολίτευση με λάσπη - Karfitsa.gr
Άρθρα Του Νίκου Καραμανλή

Επενδύσεις, ιδιωτικοποιήσεις και αντιπολίτευση με λάσπη

Η επιστροφή του ΣΥΡΙΖΑ στα έδρανα της αντιπολίτευσης έφερε και επιστροφή στο… πετροβόλημα κάθε προσπάθειας ανάπτυξης της χώρας μέσω της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Αυτό είναι κάτι που ακόμη και ο πιο καλόπιστος παρατηρητής είναι αδύνατο μη σχολιάσει.

Του ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

Μετά από 4,5 χρόνια διακυβέρνησης του τόπου, μετά το τέλος των ψευδαισθήσεων και των αυταπατών που ήρθαν με ένα πολύ σκληρό και αχρείαστο μνημόνιο, θα περίμενε κανείς ότι στην Κουμουνδούρου θα είχαν τουλάχιστον καταλάβει ότι η Ελλάδα πρέπει να δημιουργήσει νέο πλούτο. Γι’ αυτό και μόνο αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, σε κάθε προσπάθεια της νέας κυβέρνησης να «τρέξει» επενδύσεις και ιδιωτικοποιήσεις, η απάντηση από πλευράς αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι ανούσια κριτική και λάσπη.

Βέβαια, αυτό που αγγίζει τα όρια του παραλογισμού είναι το γεγονός ότι πολλές απ’ αυτές τις επενδύσεις-ιδιωτικοποιήσεις είχαν συμφωνηθεί στα πλαίσια του μνημονίου Τσίπρα – Καμμένου από την προηγούμενη κυβέρνηση. Γιατί δεν υλοποιήθηκαν; Γιατί με διάφορα προσχήματα –που εκνεύριζαν εταίρους, δανειστές και υποψήφιους επενδυτές– ο πρώην πρωθυπουργός και οι υπουργοί είτε δεν ήξεραν είτε δεν ήθελαν –που είναι και το πιθανότερο– να αντιληφθούν ότι οι αριστερές ιδεοληψίες δεν έχουν θέση σε μία σύγχρονη δυτική οικονομία. Πολλώ δε μάλλον όταν η χώρα «διψούσε» και «διψά» για να πέσει χρήμα στην αγορά και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, να επιτευχθεί η περιβόητη ανάπτυξη όμως όχι με υπέρμετρη φορολογία, αλλά με επενδύσεις.

Ακόμη κι εκεί που η κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου επιχείρησε να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις και να «τρέξει» κάποιες επενδύσεις ή ιδιωτικοποιήσεις, τα αποτελέσματα ήταν αντιστρόφως ανάλογα των επιδιώξεων. Ίσως το πιο τρανό παράδειγμα να είναι η περίπτωση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», όταν πέντε υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ υπέγραψαν απόφαση για την 20ετή παραχώρηση του (σ.σ. από το 2026 έως το 2046) στη Fraport με τίμημα 484 εκατομμύρια ευρώ – κάτι περισσότερο δηλαδή από 24 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Οι «κακοί» δανειστές –για την ακρίβεια η Κομισιόν– παρενέβησαν, απαίτησαν επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης και τελικά το αντίτιμο καθορίστηκε σε 1,1 δισ. ευρώ! Τότε μάλιστα είχε ξεσπάσει θύελλα αντιδράσεων, με το ΚΙΝΑΛ να φέρνει το ζήτημα ακόμα και στη Δικαιοσύνη, ρωτώντας χαρακτηριστικά εάν ενδιαφέρεται κανείς για την απόπειρα βλάβης του δημόσιου συμφέροντος!

Κάτι ανάλογο έγινε και στην Κασσιόπη της Κέρκυρας, όπου ένα fund αμερικανικών συμφερόντων συμφώνησε με την τότε διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ (σ.σ. 2017) να καταβάλει κάποια… ψίχουλα για την ανέγερση και την εκμετάλλευση για 99 χρόνια πολυτελών κατοικιών συνολικού εμβαδού 27.000 τ.μ. Το αντίτιμο; Λίγο πάνω από 2 εκατ. ευρώ, ξεσηκώνοντας και πάλι θύελλα αντιδράσεων. Καλή λοιπόν η αντιπολίτευση, αλλά πρώτα να ρίχνουμε και μια ματιά στα πεπραγμένα μας, που δεν είναι και για… διαφήμιση!

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.



 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ