Η δυτική Θεσσαλονίκη χρειάζεται… πραγματικό μετρό! - Karfitsa.gr
Θεσσαλονίκη

Η δυτική Θεσσαλονίκη χρειάζεται… πραγματικό μετρό!

Έναν… Γολγοθά στην καθημερινή τους μετακίνηση θα εξακολουθούν, όπως όλα δείχνουν, να βιώνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμα οι κάτοικοι της δυτικής Θεσσαλονίκης που προσπαθούν να εξυπηρετηθούν, στο μέτρο του δυνατού, με το μοναδικό μέσο δημόσιας συγκοινωνίας, τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ: η μεταφορά από και προς το κέντρο της πόλης παραμένει μαρτύριο, ενώ η δυνατότητα μετακίνησής τους από τον έναν δήμο στον άλλον, είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Η κατάσταση αυτή δεν προβλέπεται να αλλάξει στο κοντινό μέλλον, καθώς τα όσα ειπώθηκαν για τη δημιουργία γραμμής μετρό προς τα δυτικά δεν φαίνεται να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Σύμφωνα με τη σημερινή διοίκηση της «Αττικό Μετρό», επρόκειτο για σχέδια επί χάρτου και οι πολίτες πίστεψαν στο… απίστευτο και μη πραγματοποιήσιμο…

Της ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ

Οι ελπίδες για την επέκταση της γραμμής του μετρό στα δυτικά, διαψεύστηκαν από τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό», Νίκο Ταχιάο, ο οποίος προσπάθησε να ανατρέψει τα όποια  σενάρια είχαν ακούσει οι δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης που περίμεναν ότι πολύ σύντομα θα έβλεπαν μετροπόντικες στις περιοχές τους. Με βάση τα δεδομένα που, όπως σημείωσε, επικρατούν σήμερα, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» έβαλε τέλος στις όποιες προσδοκίες είχα δημιουργηθεί για… άμεση έναρξη των εργασιών.

Πάντως ο κ. Ταχιάος επισήμανε μιλώντας στην Karfirsa ότι πολύ σύντομα οι δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης θα έχουν στα χέρια τους «τα πραγματικά δεδομένα» για το θέμα και όχι απλές υποσχέσεις. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τον ίδιο, τις πρώτες ημέρες του 2020 θα οριστεί ο ανάδοχος που θα αναλάβει να εκπονήσει τη μελέτη, προκειμένου να οριστεί και η χρηματοδότηση για το έργο. «Απαιτείται η διασφάλιση χρηματοδότησης και να γίνει ο διαγωνισμός», τόνισε ο κ. Ταχιάος και εξήγησε ότι η μελέτη αναμένεται να παραδοθεί στους δημάρχους το πρώτο τετράμηνο της νέας χρονιάς.

Ο ίδιος φρόντισε πάντως να επισημάνει ότι ο προϋπολογισμός του έργου για την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά θα είναι πολύ υψηλός, καθώς το κόστος θα ανέρχεται «σίγουρα» σε πολύ περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ. «Η σημερινή κυβέρνηση όπως και η σημερινή διοίκηση της ‘’Αττικό Μετρό’’, έχουν ως πρώτη προτεραιότητα την ανάπτυξη του μετρό της Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα πορευτούμε στα τυφλά και ότι δεν θα πουλήσουμε φύκια για μεταξωτές κορδέλες», διευκρίνισε ο κ. Ταχιάος.

Πολίτες Β’ κατηγορίας

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου επιρρίπτει ευθύνες τόσο στην προηγούμενη κυβέρνηση, όσο και στην προηγούμενη διοίκηση της «Αττικό Μετρό». Όπως αναφέρει, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έκανε «δια του κ. Μυλόπουλου και του κ. Σπίρτζη μια ακραία επικοινωνιακή διαχείριση του μετρό και ιδιαίτερα των επεκτάσεών του. Σε ό,τι αφορά στη δυτική Θεσσαλονίκη, δεν ήταν αλήθεια τα όσα έλεγε ο κ. Μυλόπουλος, διότι δεν διατέθηκαν οι απαραίτητες πιστώσεις για την εκπόνηση των απαραιτήτων μελετών. Χωρίς μελέτες δεν είναι δυνατόν να συντελεστούν έργα!»

Για τον λόγο αυτό, όπως τονίζει ο κ. Κυρίζογλου, η σημερινή κυβέρνηση «οφείλει» δια της σημερινής διοίκησης της «Αττικό Μετρό», να διαθέσει τις πιστώσεις για τις απαραίτητες μελέτες και στη συνέχεια για τη δρομολόγηση των απαιτούμενων έργων. Ο ίδιος υπογραμμίζει την απαραίτητη ανάγκη επέκτασης του μετρό προς τα δυτικά, καθώς οι κάτοικοι της περιοχής «δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας» και τονίζει ότι «είναι προς το συμφέρον του μετρό να εξυπηρετεί 500.000 πολίτες και να αποκτήσει 500.000 νέους πελάτες».

Τους προβληματισμούς του για την αντιμετώπιση των κατοίκων της δυτικής Θεσσαλονίκης εκφράζει και ο δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου, Κλεάνθης Μανδαλιανός. «Δεν είμαστε ικανοποιημένοι διότι μας αντιμετωπίζουν σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίες», αναφέρει στην Karfitsa. «Μας είπαν ότι μετρό στα δυτικά θα έχουμε μετά το 2027 – μέχρι τότε πώς θα λειτουργήσουμε;» αναρωτιέται. Το πρόβλημα για τους κατοίκους του δήμου του γίνεται ακόμα πιο έντονο καθώς ο ΟΑΣΘ δεν φαίνεται να συμφωνεί στο αίτημα για νέες γραμμές στην περιοχή. «Θα μπορούσαν να μας έλεγαν από την αρχή ότι δεν υπάρχει θέμα μετρό, για να διεκδικήσουμε πιο έντονα άλλες λύσεις και όχι να ελπίζουμε στην αναβάθμιση της  συγκοινωνίας στην περιοχή μας», καταλήγει ο κ. Μανδαλιανός.

«Έωλα» επιχειρήματα

Σε εντελώς αντίθετο μήκος κύματος, ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, χαρακτήρισε τα επιχειρήματα που επικαλέστηκε ο κ. Ταχιάος «έωλα και αναληθή» και ανέφερε ότι οι ισχυρισμοί του «δεν πείθουν κανέναν». Αντιθέτως, σύμφωνα με τον ίδιο, η πραγματικότητα είναι «πολύ διαφορετική».

Όπως σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης σε ειδική συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) για το μετρό, εδώ και μήνες έχουν ξεκινήσει γεωτρήσεις στην περιοχή «Ρουμανικά» της Νεάπολης. Εκεί το εγκατεστημένο γεωτρύπανο εκτελεί τις πρόδρομες γεωλογικές και εδαφοτεχνικές εργασίες, ενώ παρόμοιες γεωτρήσεις έχουν γίνει και σε άλλα σημεία της δυτικής Θεσσαλονίκης. «Στο σημείο έχει εγκατασταθεί ενημερωτική πινακίδα για το έργο με εμφανή την αναφορά της χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων», ανέφερε ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών.

Σύμφωνα με τον ίδιο οι  δήμοι της δυτικής Θεσσαλονίκης, σε συνεννόηση  με την πρώην διοίκηση της «Αττικό Μετρό», είχαν πετύχει έναν σχεδιασμό για την επέκταση του μετρό, έτσι ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες πολλών περιοχών στα δυτικά του πολεοδομικού συγκροτήματος. «Δυστυχώς, βλέπουμε τώρα όλα αυτά να ανατρέπονται», ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ