Η επαναλειτουργία της ΕΛΒΟ συμβάλει στην Ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας - Karfitsa.gr
Οικονομία

Η επαναλειτουργία της ΕΛΒΟ συμβάλει στην Ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας

Της Δέσποινας Κρητικού

Σημαντική εξέλιξη  που χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα επιτυχημένη τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τους πρώην εργαζόμενους της ΕΛΒΟ είναι η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της ΕΛΒΟ στην  κοινοπραξία των ισραηλινών εταιρειών Plasan και SK Group και τον Έλληνα επιχειρηματία Αρ. Γλίνη  που ήταν ο μόνος υποψήφιος που υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την προβληματική κρατική επιχείρηση.

Στην ΕΛΒΟ παραμένουν 37 εργαζόμενοι, από αυτούς 17 περιμένουν την μετάταξή τους σε φορείς του δημοσίου και 20 παραμένουν στην διάθεση του νέου επενδυτή, όπως αναφέρει στην Κ ο Γιάννης Ζιώγας πρόεδρος των εργαζομένων.

«Ένας νέος κύκλος  ανοίγει με την άφιξη των νέων επενδυτών οι οποίοι υπόσχονται επενδύσεις και προσλήψεις προσωπικού για τα επόμενα χρόνια. Μια ενδιαφέρουσα επένδυση που θα ενισχύσει την ντόπια οικονομία δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Οι νέοι επενδυτές γνώστες του αντικειμένου θα μεταφέρουν υψηλή τεχνολογία και τεχνογνωσία κάνοντας την ΕΛΒΟ ένα σύγχρονο εργοστάσιο υψηλών προδιαγραφών, κατασκευάζοντας προϊόντα υψηλού επιπέδου. Μία εταιρεία που την έχει ανάγκη ο τόπος μας», αναφέρει  ο κ Ζιώγας

 

 

Πόλος ανάπτυξης η ΕΛΒΟ

Η Εταιρεία  μπορεί να αποτελέσει πλέον πόλο ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα, και στήριγμα για την τοπική κοινωνία, με τη δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας σε ένα περιβάλλον δύσκολων οικονομικών συνθηκών και γενικότερης αβεβαιότητας εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης.

Ο επενδυτής έχει καταθέσει επιχειρηματικό σχέδιο, που προβλέπει σταδιακή πρόσληψη νέου προσωπικού 600 ατόμων, αναβάθμιση των υπαρχουσών δομών, αγορά νέου σύγχρονου εξοπλισμού, καθώς και επέκταση της δραστηριότητας και σε μη στρατιωτικά οχήματα και νέες στρατιωτικές τεχνολογίες. Τα σχέδια της κοινοπραξίας προβλέπουν  τέσσερις κύριες λειτουργίες (μηχανουργείο, υπερκατασκευές, βαφή και συναρμολόγηση) και περιλαμβάνουν τρεις βασικές κατηγορίες προϊόντων: στρατιωτικά οχήματα, οχήματα ειδικού τύπου και πολιτικά οχήματα.

 

Επικερδής συμφωνία σε πολλά επίπεδα

Ο υπουργός Οικονομικών  Χρήστος Σταϊκούρας από το βήμα της Βουλής, ανέφερε πως από το επιχειρησιακό σχέδιο της ΕΛΒΟ εκτιμάται ότι το ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει περισσότερα από 25 εκατ. ευρώ από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, η συνολική δε οικονομική επένδυση εκτιμάται περί τα 29 εκατ. ευρώ». Μια εταιρεία, όπως πρόσθεσε, που «μπορεί να αποτελέσει πλέον πόλο ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα και στήριγμα για την τοπική κοινωνία, με τη δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας».

 

 

Μετά από μια σειρά δημόσιων πλειοδοτικών διαγωνισμών  χωρίς αποτέλεσμα, είναι  η πρώτη φορά μετά από σχεδόν 7 χρόνια παλινωδιών και ατελέσφορων διαδικασιών, που εμφανίστηκε, νομότυπα, υποψήφιος πλειοδότης.

Η  εταιρεία τελεί σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2014 ενώ από το 2017 έχει παύσει την παραγωγική της λειτουργία με αποτέλεσμα τα περιουσιακά στοιχεία της, λόγω της αχρηστίας, να παρουσιάζουν, με την πάροδο του χρόνου, απαξίωση.

 

 

 

 

 

Η ιστορία της ΕΛΒΟ

Η ΕΛΒΟ ιδρύθηκε το 1972  ως Στάγιερ Ελλάς ΑΒΕ, με σκοπό την παραγωγή και διάθεση φορτηγών οχημάτων, γεωργικών ελκυστήρων και σταθερών κινητήρων. Tα προϊόντα συναρμολογούνταν με μικρή ελληνική συμμετοχή που αυξανόταν σταδιακά.

Επί δεκαετίες, η ΕΛΒΟ κατασκεύαζε τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στον Ελληνικό Στρατό, διατηρώντας συνεργασία με τις Mercedes, AMG, Hummer, MAN, Iveco, Steyr και Oshkosh. Τα θρυλικά Σταγιερ,  οι Καναδέζες άλλα και  χιλιάδες αστικά λεωφορεία, πούλμαν, πυροσβεστικά οχήματα και παντός είδους στρατιωτικά οχήματα, όπως τα LEOPARD και LEONIDAS φέρουν το σήμα και την τεχνογνωσία της ΕΛΒΟ, παραμένοντας ακόμα σήμερα σε υπηρεσία στις  Ελληνικές  Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και της  Κύπρου, Αλβανίας, Ρουμανίας, Σερβίας, Σιγκαπούρης, Υεμένης και  άλλων .

Οι εγκαταστάσεις στη Σίνδο παραμένουν από τις πιο σύγχρονες στην Ευρώπη, καταλαμβάνοντας έκταση 270.000 τετραγωνικών μέτρων και διαθέτοντας Κέντρο Δοκιμών Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας, που χρησιμοποιεί έναν από τους μεγαλύτερους ανηχοϊκούς θαλάμους στα Βαλκάνια, αλλά και πίστα δοκιμών αρμάτων μάχης.

Σχολιάστε
Tags

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ