Η Θεσσαλονίκη όπως της πρέπει: Πρόγραμμα για ριζική αναδιάρθρωση και εξωστρέφια - Karfitsa.gr
Άρθρα Αυτοδιοικητικές Εκλογές 2019

Η Θεσσαλονίκη όπως της πρέπει: Πρόγραμμα για ριζική αναδιάρθρωση και εξωστρέφια

της Έλενας Βασίλογλου, υποψήφιας δημοτικής συμβούλου, Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα Ταχιάος

Η Θεσσαλονίκη ως γνωστόν είναι η πιο μολυσμένη πόλη της Ευρώπης.

ℹ️ Από το 2005 μέχρι σήμερα η Θεσσαλονίκη κρατά σταθερά την πρωτιά ως η πιο μολυσμένη πόλη της Ευρώπης, καθώς η συγκέντρωση των αιωρούμενων σωματιδίων ξεπερνά το όριο των 50 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο, που έχει θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, 208 μέρες τον χρόνο, όταν η Ε.Ε. υποδεικνύει ότι το όριο αυτό δεν πρέπει να ξεπερνιέται για περισσότερες από 35 μέρες τον χρόνο.

⚠️ Η πόλη  φαίνεται να έχει αφεθεί στην τύχη της τα τελευταία 4 χρόνια. Στο μόνο που επιδόθηκε η τελευταία διοίκηση ήταν η αφαίρεση περίπου 3.000 θέσεων πάρκινγκ στην πόλη.

⚠️ Με το σύστημα της κάρτας στάθμευσης που θεσπίστηκε στην Α’ Δημοτική κοινότητα και επεκτάθηκε παρανόμως και στην Ε’ Δημοτική περιφέρεια χωρίς προηγουμένως να δώσει λύσεις σε κατοίκους και επαγγελματίες.

⚠️ Ταυτόχρονα δημιουργήθηκε ακόμα ένα χάος με το κόψιμο των θέσεων στην πλατεία Ελευθερίας, χωρίς οι θέσεις αυτές προηγουμένως να έχουν αντικατασταθεί ή να υπάρξει ενεργό πρόγραμμα για Δημοτικά πάρκινγκ μέσα στο Δήμο.

⚠️ Επίσης αυτό επέφερε μια οικονομική ζημιά στο Δήμο από τα μηνιαία μισθώματα, της τάξεως περίπου  των 100.000 ευρώ τον μήνα.

⚠️ Συνολικά ο Δήμος χάνει  περίπου 1.200.000 ευρώ το χρόνο που αυτό αναλογεί στο 40% των τελών στάθμευσης που εισπράττει ετήσια ο Δήμος σύμφωνα με τον ισολογισμό του Δήμου του 2018.

⚠️ Παράλληλα με τα έργα του μετρό που δεν έχουν τελειώσει, και σε συνδυασμό με το μη καλό συντονισμό των φωτεινών σηματοδοτών, όλα αυτά έχουν αυξήσει τους ρύπους μέσα στην πόλη, με αποτέλεσμα τη χειροτέρευση της δημόσιας υγείας.

⚠️ Επίσης τα πεπαλαιωμένα λεωφορεία του ΟΑΣΘ τα οποία καίνε ντίζελ, μαζί με μεγάλο αριθμό ταξί τα οποία επίσης είναι ντιζελοκίνητα, έχουνε επιδεινώσει δραματικά την ποιότητα του αέρα της πόλης και ειδικά του κέντρου.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

📌  Τα μέσα μαζικής μεταφοράς σταδιακά να μετατραπούνε σε ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά.

📌 Μπορούμε  να ζητήσουμε από την ευρωπαϊκή ένωση κονδύλια γι’αυτό το οικολογικό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της Θεσσαλονίκης. Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα στηρίζει πρωτοβουλίες οικολογικής κατεύθυνσης.

📌   Επιπρόσθετα θα μπορούσε να υπάρξει μία επιδότηση αλλαγής των κινητήρων ντίζελ των ταξί σε υβριδικά ή και ηλεκτροκίνητα αμιγώς.

 Όσον αφορά την τραγικότητα της κατάστασης με την ύπαρξη των 90 ανεξέλεγκτων χωματερών, περίπου, στο νομό Θεσσαλονίκης

💡Πρόταση

📌 Δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ή ταυτόχρονα και θέρμανσης, από τα σκουπίδια με μηδενικούς σχεδόν ρύπους, σύμφωνα με τα Διεθνή στάνταρντ του πρωτόκολλου του ΚΙΟΤΟ.

📌 Χτίσιμο του συγκεκριμένου εργοστασίου επάνω στην χωματερή. Αυτό σημαίνει μηδέν κόστος για αγορά οικοπέδου.

📌 Ανάπλαση και δενδροφύτευση του συγκριμένου χώρου αναβαθμίζοντας τη γύρω περιοχή και σταματώντας το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργούνε οι χωματερές. Το έργο αυτό μπορεί να αποπερατωθεί μέσα σε 8 μήνες από τη στιγμή που παρθεί η απόφαση και θα οριοθετηθεί η επιλογή του χώρου. Παρόμοια εργοστάσια υπάρχουν σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις όπως και στο Αζαρμπαϊστάν, Φιλιππίνες, Καναδά κλπ. Επιπρόσθετο ώφελος αυτής της πρότασης είναι τα μεγάλα έσοδα που μπορεί αποφέρει στο δήμο τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε νέες θέσεις εργασίας και χαμηλότερα δημοτικά τέλη.

Πρόταση για μείωση δαπανών και Ασφάλεια  των πολιτών του δήμου 

📌  Εγκατάσταση σταδιακά φωτοβολταϊκών λαμπτήρων στην πόλη για τη μείωση κατανάλωσης του ρεύματος και συγχρόνως με την μεγάλη φωταγώγηση της πόλης, μείωση των εγκληματικών πράξεων και ενεργειών. Είναι ένα από τα δοκιμασμένα μοντέλα που εφάρμοσε ο Rudi Giuliani 1994-2001 Δήμαρχος της Νέας Υόρκης. Φωταγώγηση και στις τελευταίες γωνιές.

💡Να εφαρμοσθεί η Θεωρία του William Braton η οποία αναφέρεται στο ότι για να φτάσεις να μειώσεις τα μεγάλα εγκλήματα, ξεκινάς από τις μικρές παραβάσεις π.χ. ηχορύπανση, πέταγμα σκουπιδιών στο δρόμο, ακαθαρσίες σκύλων, παράνομη στάθμευση σε χώρους ΑΜΕΑ κλπ.

Οι νόμοι θα πρέπει να εφαρμόζονται 

📌Οι Η κάθε μικρή παραβατικότητα να τιμωρείται ώστε να μπορούμε μετά να μειώσουμε τη μεγάλη παραβατικότητα . Έτσι σιγά σιγά θα λέμε ότι βελτιώνουμε την ποιότητα της ζωής των πολιτών και καλλιεργούμε ένα κλίμα ασφάλειας και τάξης στους πολίτες. Η αστυνομία θα πρέπει επιτέλους να αναλάβει το ρόλο της!

📌Το ΑΒΑΤΟ που κυριαρχεί μέσα στο Πανεπιστήμιο δε θα πρέπει να υπάρχει και το γκέτο που έχει δημιουργηθεί σε πολλά σημεία της πόλης να σπάσει.

📌 Ωστόσο για το θέμα της αύξησης της εγκληματικότητας θα πρέπει να εξετασθεί σοβαρά και το θέμα ύπαρξης καμερών σε δημόσιους χώρους.

Γεγονός είναι ότι δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Σε πάρα πολλές πόλεις του κόσμου εφαρμόζεται με επιτυχία και δίνει τεράστια βοήθεια στις αστυνομικές αρχές για τη διαλεύκανση των εγκλημάτων.

💡Ένας δυνατός δήμαρχος με ένα δυναμικό συνδυασμό μπορεί να περάσει τις θέσεις του επιχειρηματολογώντας, στην κυβέρνηση .

📌 Πρόταση για μικρές παρεμβάσεις ανά γειτονιά για τη δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης εναλλάξ με δενδροφυτεύσεις, όπως κάτι ανάλογο υπάρχει και στην Αυστρίακαι σε άλλες ευρωπαικές πόλεις .Έτσι θα περιοριστεί η άσκοπη και συνεχής κυκλοφορία μέσα στην πόλη και συνεπώς θα έχουμε μείωση ρύπων.

📌 Δημιουργία χώρων πάρκινγκ για μεγάλα τουριστικά λεωφορεία στο Νότιο τμήμα της εκθέσεως, χωρητικότητας τουλάχιστον για 100 λεωφορεία. Αυτό θα φέρει και έσοδα στον φορέα της ΔΕΘ όλο το χρόνο.

💡 Σημειώνουμε ότι τώρα τα τουριστικά λεωφορεία διπλοπαρκάρουν μπροστά στο Βασιλικό Θέατρο με κίνδυνο να δημιουργηθεί ατύχημα και μπλοκάροντας ταυτόχρονα την κεντρική παραλιακή λεωφόρο. Οι τουρίστες θα βρίσκονται έτσι στο κέντρο της πόλης με πρόσβαση σε όλα τα αξιοθέατα της πόλης π.χ. (Λευκός Πύργος, Βυζαντινό μουσείο Αρχαιολογικό μουσείο κλπ)

 Η Θεσσαλονίκη κατατάσσεται στο νούμερο 9 της παγκόσμιας κατάταξης στη διασκέδαση σύμφωνα με το National Geographic πριν κάποια χρόνια. Θα πρέπει λοιπόν να προβάλουμε και να ενισχύσουμε αυτό το γεγονός που ομολογουμένως μας τιμά.

💡Προτάσεις

📌 Δημιουργία ηλεκτρονικού χάρτη, ο οποίος θα περιέχει όλα τα αξιοθέατα της πόλης με πληροφορίες γι’αυτά. Δημιουργία 20 info kiosk σε στρατηγικά σημεία της πόλης. Ο ηλεκτρονικός χάρτης θα περιέχει και πληροφορίες για νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, ταβέρνες ξενοδοχεία κλπ. Έτσι όποια επιχείρηση της Θεσσαλονίκης θέλει με ένα μικρό κόστος το χρόνο, θα μπορεί να διαφημιστεί σε αυτόν το ηλεκτρονικό χάρτη της πόλης. Ο Δήμος με αυτόν τον τρόπο θα έχει διαφημιστικά έσοδα.

📌 Διαφήμιση στους παγκόσμιους διαδικτυακούς ιστούς ώστε να πετύχουμε προσέλευση τουριστών στην πόλη όλο το χρόνο.

📌 Μείωση των δημοτικών τελών ώστε να γίνει η πόλη πιο ανταγωνιστική και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Δε μπορεί στο Δήμο Αθηναίων ο μέσος πολίτης να επιβαρύνεται με 722ευρώ και η Θεσσαλονίκη με 1200 ευρώ μέσος όρος **(υπάρχει αναλυτικά σε σχετικό άρθρο στη σελίδα μου Ελενα Βασίλογλου <<Τα εξωφρενικά Δημοτικά Τέλη του Δήμου Θεσσαλονίκης >> )

📌 Αδελφοποιήσεις με μεγάλες πόλεις που αποτελούν Μητροπολιτικά κέντρα του πλανήτη. Αυτό είναι μία περίληψη σχεδίου δράσης για την πόλη μας τη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να βρεθούμε μπροστά και μαζί με τις παγκόσμιες εξελίξεις. Υπάρχουν πολλές άλλες λεπτομέρειες που θα πρέπει να ενταχθούνε σε όλο αυτό το σχέδιο-πρόταση, όμως θα χρειάζονταν σελίδες για να κατατεθούν.

 Ας ξεκινήσουμε λοιπόν δυναμικά και ΥΠΕΥΘΥΝΑ για μια αξιοζήλευτη πόλη, τη Θεσσαλονίκη μας. Εσείς θέλετε, εμείς θέλουμε, ΔΩΣΤΕ μας τη δύναμη να προχωρήσουμε.

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ