Η συνεισφορά των έργων και των υποδομών στην τουριστική ανάπτυξη - Karfitsa.gr
Άρθρα Αυτοδιοικητικές Εκλογές 2019

Η συνεισφορά των έργων και των υποδομών στην τουριστική ανάπτυξη

Με δεδομένο ότι η τουριστική ανάπτυξη είναι η σημαντικότερη ελπίδα της χώρας για άμεση επανεκκίνηση της οικονομίας, με τον τουρισμό να έχει συμμετοχή 16%  στο ΑΕΠ και να απασχολεί το 19% του εργατικού δυναμικού της, ενώ το 1/3 του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου καλύπτεται απ’ αυτόν, λογικό είναι να αναζητείται τρόπος στήριξής του, ώστε να είναι εφικτή η προσέλκυση επενδύσεων που θα φέρουν την «άνοιξη» στην εθνική οικονομία.

Του ΓΙΑΝΝΗ ΓΙΩΡΓΟΥ*

Είναι γνωστό, λοιπόν, πως ο τουρισμός βοηθά στην ανάπτυξη όλης της Περιφέρειας και συνεπώς χρειάζεται εθνικός σχεδιασμός που θα λαμβάνει εξειδικευμένα μέτρα (όπως η δημιουργία σταθερού ελκυστικού και διαφανούς φορολογικού και εργασιακού περιβάλλοντος), αλλά και έργα (σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, μετρό, αεροδρόμια, λιμάνια και μαρίνες, ύδρευση – αποχέτευση και καθαρό περιβάλλον).

Καθοριστικός παράγοντας για την υλοποίηση και των δύο, μέτρων και έργων, είναι η ενεργοποίηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αφού η συμβολή της είναι καταλυτική για την προώθηση της τοπικής τουριστικής ανάπτυξης και της απασχόλησης και παράλληλα για τη διατήρηση και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

Σύμφωνα με το σημερινό κοινοτικό πλαίσιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει ουσιαστικές αναπτυξιακές αρμοδιότητες και παρεμβαίνει ενεργά στην τοπική ανάπτυξη, συνεργαζόμενη δε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς μπορεί να αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό υποστηρίζοντας την ιδιωτική πρωτοβουλία.

Στις προτεραιότητές μας είναι:

  • Η προστασία και ανάδειξη του φυσικού κάλλους και των ιδιαιτεροτήτων κάθε ξεχωριστού τόπου μέσα από ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό πλάνο που να περιλαμβάνει επιμέρους σχέδια ανά νομό. Κάθε έργο, συγκοινωνιακό ή υδραυλικό, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την φέρουσα ικανότητα της κάθε περιοχής και οι παρεμβάσεις να είναι προς όφελος των τοπικών κοινωνιών αλλά με όσο το δυνατόν μικρότερο περιβαλλοντικό κόστος.
  • Οι σύγχρονοι οδικοί άξονες, εκτός της ασφαλούς και γρήγορης μετακίνησης, ενώνουν λαούς, πολιτισμούς και κουλτούρες. Αναπτύσσουν τις ανθρώπινες σχέσεις ενισχύοντας τους θεσμούς μεταξύ των λαών, ταυτόχρονα όμως βοηθούν και στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος και επομένως και του ΑΕΠ των χωρών που μαστίζονται από την κρίση όπως η Ελλάδα. Παράδειγμα η ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού που πολλαπλασίασε τις επισκέψεις κυρίως των Βαλκάνιων γειτόνων σε όλη τη Β. Ελλάδα, από την Κέρκυρα και την Πάργα μέχρι την Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη.
  • Η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων των λιμνών και των ποταμών και η αναβάθμιση των παρόχθιων υποδομών τους, έδωσε τεράστια ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη πολλών περιοχών που βρίσκονται μακριά από την παράλια ζώνη, κοντά όμως σε λίμνες ή ποτάμια. Συνεπώς η ολοένα αυξανόμενη ένταξη και υλοποίηση έργων Βιολογικών Σταθμών και Αποχετεύσεων σε πόλεις ή χωριά που μέχρι τώρα στερούνταν τέτοιων υποδομών, εντάσσει πολλές «άγνωστες» μέχρι χθες περιοχές στην κατηγορία των τουριστικά αναβαθμισμένων τόπων.
  • Η κατασκευή και αναβάθμιση μικρών ή μεγάλων λιμανιών αλλά και αλιευτικών και τουριστικών καταφυγίων δίνει τη δυνατότητα σ’ αυτούς που χρόνια τώρα υφαίνουν με τις ρότες των σκαφών τους τις σχέσεις με τους κατοίκους των παράλιας χώρας, να γνωρίσουν νέους προορισμούς και να προσεγγίσουν νέους τόπους καθιστώντας τα ψαροχώρια σε ξεχωριστές τουριστικές επιλογές στις επίμονες αναζητήσεις τους.
  • Κάθε καινούριος αεροδιάδρομος, όπως π.χ. αυτός του αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, φέρνει πολύ πιο κοντά τους κατοίκους της Β. Ευρώπης, της Αμερικής, της Ασίας και όχι μόνο, στην αγαπημένη πόλη όλων των Ελλήνων, την Θεσσαλονίκη. Το ίδιο συμβαίνει και σε κάθε μικρότερη πόλη της χώρας στην οποία σχεδιάζεται και υλοποιείται κάποιο τέτοιο έργο.
  • Η αναβάθμιση των μουσειακών εγκαταστάσεων, όταν αυτή λαμβάνει χώρα σε εύλογο χρονικό διάστημα και όχι σε δέκα (10) χρόνια όπως αυτή του Αρχαιολογικού Μουσείου Πολυγύρου, καθώς και η μέριμνα για καθημερινή κανονική λειτουργία τους, θα οδηγήσει σε ανάπτυξη της συναφούς τοπικής κοινωνίας.
  • Η διασφάλιση της ποιότητας αλλά και της ποσότητας του πόσιμου νερού των οικισμών μας, μέσα από έργα ύδρευσης αλλά και εμπλουτισμού του υδροφόρου ορίζοντα (φράγματα, μικρολιμνοδεξαμενές, αναβαθμοί κ.α.) οδηγούν στη μακροζωία των ήδη υπαρχόντων τουριστικών υποδομών αλλά και στην προσέλκυση νέων τουριστικών επενδύσεων.
  • Τέλος η διατήρηση της αρχιτεκτονικής των κτιρίων των παραδοσιακών μας οικισμών και η συντήρησή τους βοηθούν στην ανάδειξη και προβολή των ιδιαίτερων φυσικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών κάθε περιοχής.

Μπορεί ο καθένας από μας στο βαθμό που του αναλογεί, να επαίρεται για την αύξηση (αλματώδη θα έλεγα των τελευταίων 6-7 χρόνων: 2011-14 εκατομμύρια, 2018 – περίπου 30 εκατομμύρια) του τουρισμού στη χώρα μας. Όμως η εντυπωσιακή αυτή αύξηση έχει οδηγήσει και σε κοινωνικοοικονομικές εντάσεις δημιουργώντας δυσβάσταχτο φορτίο στις υποδομές των οικισμών της παράλιας κυρίως ζώνης (πχ. Πευκοχώρι: βιολογικός, νερό…) με τους μόνιμους κατοίκους να είναι αναστατωμένοι.

Τα αδηφάγα εργολαβικά συμφέροντα αλλοίωσαν το τοπίο της όμορφης χερσονήσου της Κασσάνδρας αλλά και της παράλιας ζώνης της Θεσσαλονίκης από Σταυρό μέχρι και Ασπροβάλτα. Αυτό συμβαίνει σε όλη τη χώρα. Εάν έγκαιρα δεν αφυπνισθούμε να στηρίξουμε τις υποδομές μας, το όνειρο θα μετατραπεί σε εφιάλτη και η ανάπτυξη σε μαρασμό και αποσύνθεση. Η έλλειψη νερού, μας τρομάζει και το καθημερινό πλέον μποτιλιάρισμα της Χαλκιδικής μας τρομοκρατεί. Την ίδια ώρα το σύστημα Υγείας μας καταρρέει τους καλοκαιρινούς μήνες και η αστυνόμευση καρκινοβατεί. Μπορείς όμως να διακόψεις την προδιαγεγραμμένη πορεία της ιστορίας; Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν, όπως κάνουν χιλιάδες χρόνια τώρα. Κυρίως εμείς οι άνθρωποι της Αυτοδιοίκησης είμαστε καταδικασμένοι να πετύχουμε. Και σ’ αυτόν τον αγώνα να δώσουμε τα πάντα ασχέτως της κριτικής που ακούμε.

Και όπως έγραψε και ο Γιάννης Ρίτσος: Μην μετανιώσεις γιαυτά που έδωσες. Άσε τους άλλους να μετανιώσουν που δεν τα εκτίμησαν.

* Ο Γ. Γιώργος είναι αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Χαλκιδικής με τον συνδυασμό του Απ. Τζιτζικώστα «Αλληλεγγύη»

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ