ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Γράφει ο Δρ. Γιώργος Καρατάσιος

Αναμφισβήτητα η Παιδεία αποτελεί μείζον εθνικό ζήτημα, με ανάγκη ενός  στρατηγικού σχεδιασμού, επιστημονικά μελετημένου που θα ξεφεύγει από πολιτικές ιδεοληψίες και προχειρότητες και εδώ έχει ευθύνη η πανεπιστημιακή κοινότητα να συνδράμει με προτάσεις παιδαγωγικά κοινωνικά και επιστημονικά τεκμηριωμένες.

Οι κομματικοί σχηματισμοί  (όχι ως πολιτικοί διαχειριστές της κρίσης αλλά ως πολιτικοί οραματιστές), της χώρας μας επιβάλλεται  να στηρίξουν μια  Εθνική Στρατηγική και να αναδείξουν ένα  όραμα για το πώς θέλουμε τον Έλληνα-Ευρωπαίο πολίτη του 21ου αιώνα που μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον μεγάλων αλλαγών και απρόβλεπτων εξελίξεων.

Η έλλειψη της εθνικής στρατηγικής σε συνδυασμό με την αναξιοκρατία, την γραφειοκρατία, την έλλειψη οργάνωσης, καινοτομίας και συλλογικού κοινωνικού οράματος για την ανάδειξη της αριστείας είναι οι κυριότερες βασικές αιτίες, στο ερώτημα  αν θα μείνει κάποιος σε μια χώρα που δεν του δίνει ευκαιρίες. Η Ελλάδα απογυμνώνεται  και χάνει νέα παιδιά  με πτυχία, πολυετείς σπουδές και προσόντα, που θα έπρεπε να αποτελούν τον κινητήριο μοχλό για την ανασυγκρότηση της χώρας μας. Δεν της αξίζει αυτής της Χώρας να υιοθετείται η μετριότητα αντί της αριστείας, η στασιμότητα και το βόλεμα αντί της αξιολόγησης.

Θέλουμε ένα  αειφόρο σχολείο προόδου και ευημερίας χωρίς κοινωνικές ανισότητες, αυτόνομο, που θα εμπιστεύεται τους εκπαιδευτικούς του, με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με κίνητρα και επιβράβευση, να πετυχαίνει την κοινωνική ενσωμάτωση, με αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας (το 2013 ξεκινήσαμε πιλοτικά στην κεντρική μακεδονία το παρατηρητήριο  με μετρήσιμα αποτελέσματα), με στελέχη διοίκησης που επιλέγονται με διαφάνεια και αξιοκρατία, με αξιολόγηση για όλους, ώστε το δημόσιο σχολείο να αποκτήσει τη θέση και το κύρος που του αξίζει, , ένα σχολείο που να  τροφοδοτεί  την κοινωνία με τους κατά τον Αριστοτέλη πολίτες, ικανούς να κυβερνώνται και να κυβερνούν.

Δυστυχώς, ο χώρος της παιδείας υφίσταται  ιδεοληψίες και  πειραματισμούς με επιλογές  όπως η αριστεία  είναι ρετσινιά,  υποβάθμιση της λειτουργίας των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων  που αποτελούσαν νησίδες αριστείας και καινοτομίας και προσέφεραν υψηλής ποιότητας, δωρεάν, δημόσια εκπαίδευση, υποβάθμιση των ολοήμερων Σχολείων ενός θεσμού με έντονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιεχόμενο ,συνεχείς αντιφατικές εξαγγελίες περί κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων, αντισυνταγματικό  τρόπο επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων,κα.

Οι Εκπαιδευτικοί έχουμε την ευθύνη να ελέγξουμε τις παιδαγωγικές μας νοοτροπίες και συμπεριφορές σε σχέση με τα μαθησιακά αποτελέσματα, να υπηρετήσουμε  ένα σχολείο που μορφώνει πολίτες υπεύθυνους, σκεπτόμενους, καλλιεργημένους, κοινωνικά ευαίσθητους,  με ιδανικά, αρχές και αξίες,  που αγαπούν και νοιάζονται για την πατρίδα τους , πολίτες με αναφορά σε ρίζες και παραδόσεις, με ταυτότητα,  που σέβονται τους θεσμούς και τιμούν τους συμπολίτες τους…

Καλή εποικοδομητική και δημιουργική σχολική χρονιά με υγεία.

 

*Ο Δρ. Γιώργος Καρατάσιος είναι μαθηματικός, τέως Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

 

Σχολιάστε