ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Συνέντευξη στη Φιλίππα Βλαστού         

Εδώ και σχεδόν μισό αιώνα το ανθοπωλείο Fiorentino κοσμεί και εκφράζει συναισθήματα μέσα από τα άνθη του. Από το 1973 άρχισε να γράφει την δική του ιστορία στο τομέα των λουλουδιών. «Ο επαγγελματισμός μας, ο σεβασμός προς το λουλούδι και τον πελάτη, η αισθητική μας και σίγουρα η πολυετής εμπειρία μας», είναι οι λόγοι που ο κόσμος τους εμπιστεύεται τις πιο χαρούμενες και σημαντικές στιγμές του εξήγησε στην Karfitsa ο Αβραάμ Αβάνογλου, ιδιοκτήτης του ανθοπωλείου και floral designer.

Την περίοδο της κρίσης το λουλούδι «πεθαίνει»;

Το λουλούδι γενικά πεθαίνει αυτό είναι το κακό του, μόνο στην κρίση «πέθανε» και μεταφορικά. Στην κρίση δημιουργείται μεγαλύτερη ανάγκη από τον καταναλωτή να καλύψει τα βασικά, οπότε το λουλούδι το «βάζει» στην άκρη. Το έχει κόψει και σε μεγάλα events όπως σε γάμους,  γενέθλια, επετείους. Ειδικά την περίοδο της μεγάλης κρίσης, 2009-2011, έπαιρνε ένα λουλούδι συμβολικά. Μέτα άρχισε να ανακάμπτει η κατάσταση και ειδικά οι νέοι επέστρεψαν στην αγορά λουλουδιών.

Τελικά τα πολλά λουλούδια αντιστοιχούν σε μεγάλο budget; Υπάρχει ποσότητα με μικρό κόστος;

Υπάρχει και η αντίστροφη θεωρία που λέει ότι τα λίγα λουλούδια μπορεί να είναι πολύ πιο ακριβά, από περισσότερα λουλούδια. Έχει να κάνει με το τι θα επιλέξει ο πελάτης, γιατί λουλούδια δεν είναι μόνο τα τριαντάφυλλα. Οι πελάτες δεν πρέπει όμως να φοβούνται το λουλούδι. Θα πρέπει όταν κάνουν αναζήτηση του τι θα αγοράσουν να συγκρίνουν τα ίδια προϊόντα, όπως ακριβώς θα έκαναν για παράδειγμα και με ένα αυτοκίνητο.

Τι είναι αυτό που κάνει τον κόσμο να σας δείχνει εμπιστοσύνη;

Ο επαγγελματισμός μας, ο σεβασμός προς το λουλούδι και τον πελάτη, η αισθητική μας και σίγουρα η πολυετής εμπειρία μας.

Ποιο λουλούδι προτιμάνε οι Θεσσαλονικείς;

Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο, αλλά υπάρχουν λουλούδια που αναζητάει ο πελάτης με βάση τη μόδα και την εποχή. Ενδεικτικά, η παιώνια είναι μέσα στα λουλούδια που αναζητά ο κόσμος για πολλές περιστάσεις. Επίσης, η νέα τάση αποτελείται από τα είδη του αγρού, όπως λεβάντα, στάχυα, χαμομήλι δηλαδή κατευθυνόμαστε προς το οργανικό στυλ, το οποίο θεωρείται εναλλακτικό και το ζητούν πολλοί.

Έχετε μεγαλώσει περιτριγυρισμένος με λουλούδια, κάτι που φαντάζει ρομαντικό. Βλέποντας πίσω στο χρόνο πόσο σας ωφέλησε αυτό το περιβάλλον;

Νιώθω τυχερός για αυτό, καθώς είχα την τύχη να είμαι δίπλα σε έναν άνθρωπο, τον πατέρα μου, ο οποίος με έμαθε να δουλεύω. Είναι μια πάρα πολύ όμορφη και δημιουργική δουλειά, έχει πάρα πολλά κομμάτια που είναι στα «άδυτα» και δεν τα βλέπει ποτέ ο πελάτης. Η κάθε δημιουργία μας είναι ξεχωριστή και μοναδική, διότι δεν μπορεί να ξαναγίνει ίδια. Ο ρομαντισμός μου περιορίζεται μόνο όταν πρέπει να βοηθήσω έναν πελάτη μου, εκεί γίνομαι ρομαντικός!    

Ο πελάτης τι πρέπει να προσέξει πριν επιλέξει τον κατάλληλο ανθοστολισμό; Και πόσο σημαντικό είναι να απευθυνθεί σε έναν επαγγελματία;

Ο κόσμος πρέπει να απευθύνεται πάντα σε επαγγελματίες. Από την άλλη πλευρά μπορούμε να καταλάβουμε τον πελάτη, καθώς δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε με τίποτα τα κοστολόγια κάποιων που δουλεύουν μόνοι τους χωρίς να έχουν εταιρία. Όταν όμως ο πελάτης απευθύνεται σε έναν επιχειρηματία ξέρει πως έχει την εγγύηση του σωστού αποτελέσματος και αν δεν το βρει μπορεί να το διεκδικήσει.

Ποιο είναι το επόμενο σας βήμα;

Να συνεχίσουμε να κάνουμε χαρούμενο τον κόσμο, να κρατάμε ψηλά το επίπεδο, γιατί αυτό μας κάνει να είμαστε ξεχωριστοί. Αυτό που κοιτάμε είναι να προσπαθούμε να διατηρηθούμε, διότι ως γνωστόν όσο εύκολα ανεβαίνει κάποιος, τόσο εύκολα πέφτει.

Σχολιάστε