Θα μπορούσαν τα ρομπότ στην υπηρεσία των ξενοδοχείων να βοηθήσουν τη βιομηχανία της φιλοξενίας μετά τον COVID-19; - Karfitsa.gr
Άρθρα

Θα μπορούσαν τα ρομπότ στην υπηρεσία των ξενοδοχείων να βοηθήσουν τη βιομηχανία της φιλοξενίας μετά τον COVID-19;

Του Ανδρέα Σουπονίτσκι

Μια νέα έρευνα, που μελετά τον τρόπο με τον οποίο τα ρομπότ του προσωπικού των ξενοδοχείων θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον επαναπροσδιορισμό της διαχείρισης και διεύθυνσης των ξενοδοχείων και στην ενίσχυση της βιομηχανίας φιλοξενίας, έχει αποκτήσει μια νέα σημασία υπό το φως των ολέθριων επιπτώσεων της επιδημίας του COVID-19 στον τομέα του τουρισμού. Η μελέτη των ακαδημαϊκών στο Πανεπιστήμιο του Surrey και στο Πανεπιστήμιο MODUL στη Βιέννη επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο οι διαχειριστές του ανθρώπινου δυναμικού αντιλαμβάνονται τα ρομπότ παροχής υπηρεσιών και τον αντίκτυπό τους στην διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Η επικεφαλής συγγραφέας Δρ. Tracy Xu, Λέκτορας στη Διαχείριση Τουρισμού και Φιλοξενίας στην παγκοσμίου φήμης Σχολή Διοίκησης Φιλοξενίας και Τουρισμού του Πανεπιστημίου του Surrey, δημοσίευσε άρθρο της στο International Journal of Contemporary Hospitality Management, το οποίο βασίστηκε σε έρευνα που περιλάμβανε συνομιλίες με 19 ειδικούς στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού για τον εντοπισμό των βασικών τάσεων και των μεγάλων προκλήσεων που θα προκύψουν στα επόμενα δέκα χρόνια και πώς θα πρέπει να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις που δημιουργούνται από τις ριζοσπαστικές ρομποτικές τεχνολογίες στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ενώ τα ρομπότ αυτά αναμένεται να αυξήσουν την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα των ξενοδοχειακών δραστηριοτήτων, ενδέχεται επίσης να προκαλέσουν και ενδοιασμούς που σχετίζονται με το υψηλό κόστος τους, την απουσία δεξιοτήτων και τις σημαντικές αλλαγές στην οργανωτική δομή και την πολυετή κουλτούρα των ξενοδοχείων. Επομένως, η αναμενόμενη χρήση και η ενσωμάτωση της ρομποτικής τεχνολογίας θα απαιτήσουν από τους μελλοντικούς διαχειριστές και διευθυντές να εξετάσουν προσεκτικά το ζήτημα της ισορροπίας μεταξύ των ρόλων των ρομπότ και των ανθρώπων – υπαλλήλων στην εμπειρία και τις εντυπώσεις των επισκεπτών και να καλλιεργήσουν ένα εργασιακό περιβάλλον που θα περιλαμβάνει μια ανοιχτόμυαλη, καινοτόμα προσέγγιση που θα φέρει τη ριζική αλλαγή.

Η έρευνα ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2020 με το ξέσπασμα του COVID-19 και, καθώς ο ιός κατέστησε αδύνατη τη μη αναγκαία μετακίνηση με αποτέλεσμα τα περισσότερα ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο να υποστούν καταστροφικές οικονομικές επιπτώσεις. Σήμερα όμως αυξήθηκε ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον για την δημιουργία καινοτόμων τρόπων σχεδιασμού ρομπότ υπηρεσιών σε όλους τους κλάδους της οικονομίας ώστε να εξασφαλιστεί ο περιορισμός της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης. Λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα πανδημία, πολλές βιομηχανίες πρέπει να ανακαλύψουν εκ νέου διαδικασίες και συστήματα ώστε να προσαρμοστούν στον νέο απομονωμένο τρόπο ζωής. Η αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής στα ξενοδοχεία θα μπορούσε να απλοποιήσει τα υπάρχοντα μοντέλα παροχής υπηρεσιών υπό τις συνθήκες της κοινωνικής αποστασιοποίησης με στόχο να επιτρέψει την ασφαλέστερη και ταχύτερη «αποκατάσταση» κάποιων ξενοδοχείων.

Η Δρ. Xu δήλωσε πως οι περιπτώσεις ένταξης των ρομπότ στην υπηρεσία των ξενοδοχείων σημειώνουν σταθερή αύξηση. Υποστήριξε πως με τον πρόσθετο παράγοντα της ανάγκης να διαβεβαιωθούν και να πειστούν οι επισκέπτες ότι κατά τη διαμονή τους θα ελαχιστοποιηθούν οι προσωπικές επαφές και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ανθρώπων, αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο. Την περίοδο της καραντίνας καθίσταται πιθανό οι διευθυντές και οι διαχειριστές των ξενοδοχείων να σχεδιάζουν μια «νέα αρχή» για την περίοδο αποκατάστασης μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων και προβλέπεται πως θα υπάρξει μια θετική ώθηση για την «υιοθέτηση» των έξυπνων μηχανών.

Τέλος, τόνισε ότι η μελέτη της, όσον αφορά την εξέταση της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού στην εποχή που οι ρομποτικές τεχνολογίες φαίνεται να είναι ζωτικής σημασίας για τα ξενοδοχεία, είναι πρωτοπόρα, ενώ οι προνοητικές επιχειρήσεις που προετοιμάζονται προληπτικά για την χρήση αυτών των συναρπαστικών νέων τεχνολογιών θα επωφεληθούν από αυτές μακροπρόθεσμα.

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ