Θεσσαλονίκη: Κλείνει το άτυπο hot spot του σιδηροδρομικού σταθμού - Karfitsa.gr
Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη: Κλείνει το άτυπο hot spot του σιδηροδρομικού σταθμού

Τα πρώτα βαγόνια από τα αχρησιμοποίητα του επιβατικού σταθμού Θεσσαλονίκης, αυτά που μετατράπηκαν σε χώρους στέγασης εκατοντάδων μεταναστών, άρχισαν να απομακρύνονται από τις υπηρεσίες του ΟΣΕ. Προηγήθηκε το πρωί της περασμένης Πέμπτης επιχείρηση της αστυνομίας, μέλη της οποίας συνέλαβαν όσους μετανάστες δεν είχαν έγγραφα και απομάκρυναν τους υπόλοιπους οι οποίοι βρίσκονται νόμιμα στη χώρα μας. Ωστόσο η αντίστροφη μέτρηση για την αντιμετώπιση του προβλήματος των τελευταίων μηνών άρχισε όταν πυρπολήθηκαν δύο καινούργια βαγόνια που ήταν λίγες ημέρες σταθμευμένα για επιδιόρθωση στο αμαξοστάσιο.

Από τον ΚΩΣΤΑ ΚΑΝΤΟΥΡΗ

Φωτογραφια: ΘΑΝΑΣΗΣ ΕΛΜΑΖΗΣ

Η παραμονή των δεκάδων μεταναστών στους χώρους των σιδηροδρόμων στη Θεσσαλονίκη, σε μικρή απόσταση από τον κεντρικό επιβατικό σταθμό, στο ύψος της μεταλλικής πεζογέφυρας Αμπελοκήπων, είχε εξελιχθεί σε μείζον πρόβλημα που ανέδειξε με ρεπορτάζ της η Karfitsa, ενώ ακολούθησε και παρέμβαση του εισαγγελέα. Κυρίως όμως, οι κάτοικοι της περιοχής διαμαρτύρονταν έντονα καθώς οι υπεύθυνοι των σιδηροδρόμων δεν έκαναν καμία κίνηση για απομάκρυνση των βαγονιών στα οποία κατέφευγαν οι μετανάστες, με συνέπεια το σημείο να μετατραπεί σε άτυπο hot spot με τόνους σκουπιδιών να απειλούν την υγεία τόσο των μεταναστών όσο και των περιοίκων.

Οι μετανάστες είχαν καταφύγει σε 25 βαγόνια, στα οποία έχουν προκληθεί εκτεταμένες ζημιές. Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα πως ορισμένα από αυτά υπήρχε σκοπός να πουληθούν σε ιδιώτες, όμως στην κατάσταση στην οποία βρίσκονται τώρα αυτό καθίσταται αδύνατο, καθώς οι ιδιώτες δεν τα αγοράζουν. Έτσι ξεκίνησε αρχικά η μετακίνηση 20 βαγονιών στον σιδηροδρομικό σταθμό του Γαλλικού ποταμού. Είναι τα ίδια βαγόνια που είχαν μεταφερθεί στον σταθμό της Ειδομένης όταν έκλεισαν τα σύνορα, δίνοντας προσωρινή λύση στη διαμονή αρκετών οικογενειών προσφύγων που αναγκάστηκαν και διαβιούσαν σε σκηνές, παρ’ ότι είχαν νεογέννητα παιδιά, υπερήλικες και ανάπηρους. Τα συγκεκριμένα βαγόνια επέστρεψαν στη Θεσσαλονίκη, από τον ΟΣΕ χαρακτηρίζονται λειτουργικά, όμως ήταν σε αχρηστία, χωρίς κανείς να γνωρίζει το γιατί. «Αυτό δεν είναι δικό μας θέμα, τα βαγόνια δεν είχαν πρόβλημα», λένε ξεκάθαρα στελέχη των υπηρεσιών των σιδηροδρόμων και των εταιριών που τους απαρτίζουν αφήνοντας αιχμές για τη διαχείριση του ζητήματος.

Στη Διαλογή

Στην αστυνομική επιχείρηση της Πέμπτης, οι αστυνομικοί είχαν ειδοποιηθεί από τους υπευθύνους του ΟΣΕ ότι πρέπει να εκκενώσουν τα γεμάτα βαγόνια προκειμένου να αρχίσει η μετακίνησή τους. Χωρίς να δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα συνελήφθησαν δώδεκα μετανάστες επειδή δεν είχαν έγγραφα παραμονής που κατάγονται από το Μαρόκο, την Αλγερία και το Πακιστάν. Ακόμη ελέγχθηκαν και αφέθηκαν ελεύθεροι ακόμη 44 μετανάστες που είχαν έγγραφα νόμιμης παραμονής στην Ελλάδα. Άλλωστε η φωτιά που είχε προκληθεί την περασμένη εβδομάδα είχε επιβαρύνει το κλίμα κυρίως εναντίον των σιδηροδρόμων, εκπρόσωποι των οποίων πιέστηκαν να βρουν άμεσα λύση.

Πηγές των σιδηροδρόμων έλεγαν πως εάν δεν ολοκληρωθεί η απομάκρυνση όλων των βαγονιών από το σημείο, το πρόβλημα δεν πρόκειται να λυθεί καθώς οι μετανάστες οι οποίοι δεν έχουν πού να ζήσουν, θα αναζητήσουν πάλι στέγη και θα επανέρθουν στον ίδιο χώρο. Κάπως έτσι συμβαίνει στον σταθμό της Διαλογής. Το πρόβλημα είναι διαχρονικό, εγκαταλειμμένα βαγόνια για την τύχη των οποίων κανείς δεν αποφασίζει έχουν μετατραπεί εδώ και χρόνια σε «σπίτια» των μεταναστών, οι οποίοι κατέφυγαν εκεί αμέσως μετά την εκκένωση της Ειδομένης. Στα βαγόνια της Διαλογής καταλύουν κατά κύριο λόγο μετανάστες οι οποίοι δεν έχουν ελπίδα παραμονής στην Ελλάδα και διαρκώς προσπαθούν να βρουν τρόπο διαφυγής τους στο εξωτερικό με τη βοήθεια ή όχι διακινητών.

Στη Διαλογή μέχρι τώρα έχουν χάσει τη ζωή τους δύο μετανάστες όταν ανέβηκαν στην κορφή βαγονιών και κεραυνοβολήθηκαν από ρεύμα υπερυψηλής τάσης, αγνοώντας τους κινδύνους. Πολλοί περισσότεροι έχουν τραυματιστεί στη Διαλογή από διάφορα περιστατικά, κυρίως στην προσπάθειά τους να σκαρφαλώσουν στα τρένα για να φτάσουν στα ελληνοσκοπιανά σύνορα με τις αμαξοστοιχίες. Μόλις την περασμένη εβδομάδα μετανάστης πήδηξε σε αμαξοστοιχία όμως γλίστρησε και κατέληξε κάτω από τις ρόδες τρένου. Τραυματίστηκε πολύ σοβαρά και νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.

Ένα άλλο ζήτημα που έχει ανακύψει είναι οι ζημιές που έχουν προκληθεί στα βαγόνια τόσο του επιβατικού σταθμού που πλέον απομακρύνονται όσο και της Διαλογής που μένουν εκεί τα τελευταία χρόνια. Η αρμόδια εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού δεν έχει κάνει ακόμη αποτίμηση των ζημιών. Ωστόσο όμως οι εκπρόσωποι των εταιριών δέχονται έντονη κριτική πως εγκατέλειψαν τα βαγόνια στη μοίρα τους με κίνδυνο και τα λειτουργικά να είναι πλέον αδύνατο να βγουν πάλι στην κυκλοφορία.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

 

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.


 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ