, Παρασκευή
19 Απριλίου 2024

search icon search icon

Ιδιοκτήτες taxi: «Δεν είναι καιρός για…πρόστιμα»

Δεν είναι καιρός για πρόστιμα αναφέρουν οι ιδιοκτήτες ταξί της Θεσσαλονίκης που ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό να προηγηθεί διάλογος πριν  οριστικοποιήσει την απόφασή του, με την οποία επιβάλλονται τσουχτερά πρόστιμα, που φτάνουν και τις 4.000 ευρώ, σε όσουν δεν τηρούν κανόνες συμπεριφοράς και υγιεινής.
Του Κωστή Ουζούνογλου
Ο Γεράσιμος Τ. είναι 45 ετών και από τα 20 οδηγεί ταξί. Στην αρχή ξεκίνησε ως υπάλληλος και στη συνέχεια κατάφερε να πάρει την άδεια και πλέον είναι ιδιοκτήτης και σχολιάζει πως, «ορισμένα είναι σωστά από αυτά που έχει πει ο υπουργός, ορισμένα όμως δεν ευσταθούν. Συμφωνώ στο ότι  το αυτοκίνητο πρέπει  να είναι καθαρό. Και επίσης σωστό να ερωτάτε ο πελάτης αν ο οδηγός μπορεί να καπνίσει».
Τον ρωτήσαμε για  το ύψος των προστίμων και μας είπε , « τα πρόστιμα σύμφωνα με τα χρήματα που βγάζουμε καθημερινά δεν μπορούν να πληρωθούν. Πλέον στην τσέπη δεν μένει τίποτα. Σκέφτομαι πάρα πολύ σοβαρά να αποχωρήσω καθώς πλέον από το επάγγελμά μου μπαίνω… μέσα. Τα πρόστιμα είναι υπερβολικά».
Τέλος στην ερώτηση μας αν οι οδηγοί ταξί της Θεσσαλονίκης κινδυνεύουν από τα πρόστιμα σχολίασε πως «υπάρχουν μεμονωμένα περιστατικά στη Θεσσαλονίκη που μπορεί να κινδυνεύουν με πρόστιμα. Ίσως στην Αθήνα είναι πιο άγρια τα πράγματα».
Μία διαφορετική γνώμη εκφράζει η κυρία Μάγδα Κ.  Από τα 63 της χρόνια, τα 28 είναι στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με το δικό της ταξί που μπόρεσε να το πάρει όταν επέστρεψε από τη Γερμανία, όταν δούλευε ως καθαρίστρια για πολλά χρόνια
Για το θέμα των προστίμων μας αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορούν να μπουν όλοι οι οδηγοί ταξί στο ίδιο τσουβάλι. Πρέπει να υπάρχει και ανάλογη επιβράβευση για όσους κάνουν καλά την δουλειά τους και έχουν υποδειγματική συμπεριφορά απέναντι στον πελάτη».
Πως είναι οι Έλληνες ως πελάτες
Σε αυτό το ερώτημα μάς απάντησε ο μικρότερος εκ των συνομιλητών μας, ο Περικλής Π. που είναι 23 ετών και δουλεύει ως υπάλληλος σε ταξί,  που δεν έχει και την καλύτερη εμπειρία: «Πολλές φορές οι πελάτες εξαφανίζονται χωρίς να πληρώσουν, με πρόσχημα ότι έχουν ξεχάσει τα χρήματά τους και πάνε να τα φέρουν από το σπίτι τους. Οι Έλληνες δεν σέβονται, μπαίνουν με το φαγητό στο αμάξι και δεν προσέχουν τα παιδιά τους που πατάνε τα καθίσματα. Ο κόσμος, ίσως και λόγω της κρίσης, είναι πάρα πολύ στενοχωρημένος και τσιτωμένος. Έχουν χαθεί η καλή διάθεση και η ευγένεια εξαιτίας των καταστάσεων που βιώνουμε. Οπότε γιατί να μπαίνουν πρόστιμα μόνο στους οδηγούς ταξί; Να μπαίνουν και στους πελάτες».
Πρέπει να μπει μία τάξη λένε οι πελάτες
Οι πελάτες κρίνουν σωστή την απόφαση του υπουργείου που προσπαθεί να βελτιώσει την εικόνα που επικρατεί στα ταξί μέσα από νομοθετικό πλαίσιο. Τα προβλήματα και τα περιστατικά που έχουν να διηγηθούν πολλά και καθημερινά και όπως λένε τα πρόστιμα μπορεί να κάνουν τους «άτακτους» οδηγούς να πειθαρχήσουν στα αυτονόητα.   
 
Οι τρεις κατηγορίες που «καίνε» τους οδηγούς
Αυστηρότερες ποινές αλλά και τσουχτερά πρόστιμα σε περίπτωση παραβάσεων φέρνει η απόφαση του υπουργείου μεταφορών για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί σε μια προσπάθεια αναβάθμισης των υπηρεσιών ταξί και καλύτερης εξυπηρέτησης των πελατών.
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών, η απόφαση προβλέπει την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής αξιολόγησης.
Στις χαμηλής αξιολόγησης παραβάσεις εντάσσονται:

  • μη κατέβασμα της πινακίδας με την επιγραφή «Ελεύθερο», μετά τη μίσθωση του οχήματος,
  • η μη χρήση του ταξίμετρου,
  • η λειτουργία μουσικών συσκευών και το άνοιγμα παραθύρων χωρίς τη συγκατάθεση του επιβάτη,
  • η συνέχιση λειτουργίας του ταξίμετρου όταν το αυτοκίνητο σταματήσει να κινείται για λόγους που ευθύνεται ο οδηγός,
  • η μη παράδοση αντικειμένου που λησμονήθηκε στο όχημα
  • και η έλλειψη καθαριότητας του οχήματος.

Στις παραβάσεις μεσαίας αξιολόγησης που επισύρουν πρόστιμα έως και 600 ευρώ, κατατάσσονται, μεταξύ άλλων:

  • η μη ορθή λειτουργία του ταξίμετρου,
  • η άρνηση των αυτοκινητιστών να μεταφέρουν μικρά ζώα συντροφιάς που βρίσκονται σε ειδικό καλάθι ή φέρουν φίμωτρο ή ζώων συνοδών
  • και η έλλειψη μέριμνας ώστε το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση από τεχνικής πλευράς.

Στις παραβάσεις υψηλής αξιολόγησης κατατάσσονται:

  • η απρεπής, άσεμνη, ανάρμοστη, προκλητική ή απειλητική με οποιοδήποτε τρόπο συμπεριφορά, όπως υβριστικές εκφράσεις και χειρονομίες προς τους επιβάτες και τους άλλους οδηγούς
  • και η μη συμμόρφωση του οδηγού στη μεταφορά στο νοσοκομείο προσώπων, τα οποία χρειάζονται βοήθεια, ακόμη και από ατυχήματα στα οποία ο ίδιος δεν έχει ανάμειξη, εφόσον αυτό ζητηθεί από τις Αρχές που επιλαμβάνονται του ατυχήματος.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.