Κατερίνα Νοτοπούλου: Καταδικασμένη στην απαξίωση η Θεσσαλονίκη - Karfitsa.gr
Συνεντεύξεις

Κατερίνα Νοτοπούλου: Καταδικασμένη στην απαξίωση η Θεσσαλονίκη

Η κυβέρνηση αποδείχθηκε κατώτερη των περιστάσεων, δηλώνει σε συνέντευξη της στην karfitsa η βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Νοτοπούλου, σχολιάζοντας τον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας. Ως Τομεάρχης Τουρισμού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναφερόμενη στις κυβερνητικές εξαγγελίες και πρόσφατο νομοσχέδιο για τον τουρισμό, υπογραμμίζει πως το χαρακτηρίζει η προχειρότητα, με διατάξεις προς εξυπηρέτηση λίγων. Δυσαρέσκεια εξέφρασε η κ. Νοτοπούλου και για την συμφωνία του Δήμου Θεσσαλονίκης με τον Δήμο Λειψίας για την αγορά 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων, την σύμβαση παραχώρησης τους στον ΟΑΣΘ, υπέγραψε εντός της εβδομάδας ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας. Όσον αφορά την άποψη της για την πρόσφατη επίσκεψη και περιοδεία του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Θεσσαλονίκη, η βουλευτής χαρακτήρισε «μεγάλα λόγια» τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για την πόλη.

Κυρία Νοτοπούλου, τώρα που έχουμε φτάσει στο σημείο άρσης του lockdown και μπαίνοντας στη νέα κανονικότητα. Πως σχολιάζετε την διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση;

Η κυβέρνηση δυστυχώς αποδείχτηκε κατώτερη των περιστάσεων. Οι Έλληνες πολίτες με απόλυτο αίσθημα ευθύνης μείναμε σπίτι ώστε η κυβέρνηση να έχει τον απαραίτητο χρόνο να εκπονήσει ένα σχέδιο θωράκισης για την επόμενη μέρα. Να θωρακίσει το δημόσιο σύστημα υγείας, τις δομές υγείας τόσο στα νησιά όσο και στην ηπειρωτική χώρα προκειμένου να μπορέσουμε να υποδεχτούμε με ασφάλεια τους τουρίστες, να θωρακίσει την εργασία και όχι να προβεί σε ενέργειες που παγιώνουν την ανεργία. Οι πολίτες αποδείξαμε την ατομική μας ευθύνη, η κυβέρνηση όμως δεν έχει αναλάβει ακόμη την συλλογική και κοινωνική ευθύνη απέναντι στους πολίτες. Ο κ. Μητσοτάκης και το επιτελείο του μετά από δυο μήνες αδράνειας που στοίχισαν ακριβά στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, παρουσίασε πριν από λίγες μέρες το περιβόητο σχέδιό του για την επόμενη μέρα. Το σχέδιό αυτό βασίζεται σε 20% μειώσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα, εκ περιτροπής εργασίας ή αλλιώς απολύσεις για τους εργαζόμενους και «ανοσία αγέλης» για τις επιχειρήσεις με σκοπό την επιβίωση των ισχυρών και την καταστροφή των μικρομεσαίων. Ένα σχέδιο που δεν κάνει τίποτε άλλο δηλαδή από το να ανακυκλώνει τις αποτυχημένες συνταγές της περιόδου 2010 – 2014 που οδήγησαν την κοινωνία στο χείλος της καταστροφής και την οικονομία στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Ως τομεάρχης Τουρισμού της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ έχετε εκφράσει την δυσαρέσκεια σας για το νομοσχέδιο και τα μέτρα που ανακοινώθηκαν για τον τουριστικό κλάδο.Ποια είναι τα σημεία της διαφωνίας σας; 

Εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση έφερε στην Βουλή ένα νομοσχέδιο για τον τουρισμό. Θα περίμενε κανείς, να υπάρχει σε αυτό ένα σχέδιο για την επόμενη μέρα, ένα σχέδιο για την διάσωση του τουρισμού. Αντιθέτως ήταν ένα νομοσχέδιο το οποίο ήρθε με διαδικασίες fast track χαρακτηρίζεται από προχειρότητα και φέρει μία σειρά από τακτοποιητικές διατάξεις εξυπηρετώντας λίγους και συγκεκριμένους.

Η κυβέρνηση της ΝΔ στο πολυδιαφημισμένο σχέδιο διάσωσης του ελληνικού τουρισμού, δεν παρέχει καμία απολύτως στήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν την ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, δεν παρέχει ρευστότητα ενώ γνωρίζει ότι οι επιχειρήσεις δεν έχουν πρόσβαση σε δανειοδότηση, δεν έχουν πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία που ανακοίνωσε και επιλέγει να αδιαφορήσει παντελώς για τις ανάγκες των τουριστικών επιχειρήσεων.

Αντί να επιδοτήσει την εργασία, επιδοτεί την ανεργία διευρύνοντας το καθεστώς αναστολής εργασίας με μειωμένες αποδοχές, υλοποιώντας το κρυφό της σχέδιο για μείωση των αποδοχών στον ιδιωτικό τομέα κατά 20%.Η ΝΔ αφήνει χωρίς στήριξη και χωρίς προστασία χιλιάδες εργαζόμενους στον τουρισμό-επισιτισμό που υπηρετούν τόσα χρόνια το όραμα και το προϊόν του ελληνικού τουρισμού.

Για τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κορονοϊό τι να πρωτοσχολιάσω!

Η ανακολουθία του ίδιου του Υπουργού Τουρισμού είναι αυτή που προκαλεί τη μεγαλύτερη ανασφάλεια. Τόσο καιρό μας έλεγε για υποχρεωτικά μαζικά τεστ έως και 72 ώρες πριν την είσοδο στην χώρα, μας είπε για υγειονομικά διαβατήρια, τώρα μας λέει πως δεν χρειάζεται τίποτα από αυτά και θα γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος! Εμείς από την πρώτη μέρα είμαστε σαφείς. Πρέπει να λειτουργήσει ο Τουρισμός! Πάντα με πρώτη μέριμνα την προστασία της δημόσιας υγείας . Είναι απαραίτητο να υπάρχει επιχειρησιακή- λειτουργική και οργανωτική ικανότητα του συστήματος αν προκύψει κρούσμα για να αντιμετωπιστεί έγκαιρα. Κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει.

Ποια είναι η πρόταση το κόμματος σας για τον τουρισμό και πόσο την κοστολογείτε;

Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει γενναία μέτρα στήριξης του ελληνικού τουρισμού, των εργαζόμενων στον Τουρισμό αλλά και των τουριστικών επιχειρήσεων, με τριπλό στόχο την ενίσχυση της ζήτησης, των επιχειρήσεων και των εργαζομένων. Πρόκειται για ένα πακέτο που περιλαμβάνει: άμεσα οριζόντια μέτρα οικονομικής ανακούφισης του κλάδου για να αποτραπεί ο κίνδυνος κατάρρευσης, να υπάρξει η αναγκαία ρευστότητα και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά του και η επιβίωση των εργαζομένων, μεσοπρόθεσμα οικονομικά και αναπτυξιακά μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η δυναμική επανεκκίνησή του, μετάβαση σε ένα βιώσιμο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης, και άρα δίκαιο και πράσινο, και διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων, προστασία των εργαζομένων αναβάθμιση τουριστικής εκπαίδευσης.Τα μέτρα που προτείνουμε έχουν σχεδιαστεί με βάση τις πραγματικές δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας και το δημοσιονομικό χώρο που διαθέτει η ελληνική οικονομία χάρη στο μαξιλάρι των 35δις που άφησε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, όπως και χρηματοδοτικά εργαλεία από κοινοτικούς πόρους. Ιδιαίτερη θέση στο πρόγραμμα μας κατέχει η πρόταση μας για την υλοποίηση Προγράμματος Εσωτερικού Τουρισμού «ΔΙΑΚΟΠΕΣ για ΟΛΟΥΣ» με στόχο 3 εκατομμύρια συμπολίτες μας να μετακινηθούν φέτος δωρεάν και να έχουν πενθήμερη διαμονή σε τουριστικά καταλύματα με το κόστος να καλύπτεται από το κράτος.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης ήρθε σε συμφωνία με τον Δήμο Λειψίας για την αγορά 50 λεωφορείων, με τον δήμαρχο Κ. Ζέρβα να υπογραφεί την σύμβαση παραχώρησης τους στον ΟΑΣΘ. Έχετε εκφράσει την διαφωνία σας με αυτή ενέργεια. Γιατί;

Διότι δεν μπορείς να ζητάς από τους πολίτες που επι δεκαετίες έχουν ταλαιπωρηθεί από τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης να είναι και ευχαριστημένοι που Θα έχουν 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία την στιγμή που θα κυκλοφορούσαν ήδη στους δρόμους της πόλης 350 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αν δεν είχε ακυρωθεί ο διαγωνισμός. Η κυβέρνηση της ΝΔ όταν ανέλαβε, με σύμμαχο και συμπαραστάτη τον Δήμαρχο Κ. Ζέρβα ακύρωσε τον διαγωνισμό για την προμήθεια των νέων λεωφορείων που είχε έτοιμο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Χάθηκε πολύτιμος χρόνος εις βάρος των πολιτών και του συγκοινωνιακού έργου.

Τη στιγμή λοιπόν που η κυβέρνηση της ΝΔ με την πολιτική που άσκησε τόσα χρόνια στον ΟΑΣΘ έχει στερήσει από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, δημόσιες, αξιοπρεπείς αστικές μεταφορές, ο λαϊκιστής υποψήφιος της προεκλογικής περιόδου συνεχίζοντας την παράδοση της Δεξιάς στην πόλη ,έρχεται να αναλάβει μόνος του την εξεύρεση λύσης για την τραγική κατάσταση του στόλου του ΟΑΣΘ, με την προμήθεια από τον Δήμο 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων κατηγορίας Euro 4 δεκαπενταετίας, παλαιάς τεχνολογίας, από την Λειψία, με κόστος 1.000.000 ευρώ που θα πληρώσουν οι δημότες μέσω των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας!

Επιπλέον, γιατί ένα τόσο σημαντικό για την πόλη θέμα δεν ήλθε στο Δημοτικό συμβούλιο;

Κυρία Νοτοπούλου, θα ήθελα την άποψη σας για την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, όπου ανακοίνωσε άνοιγμα του αεροδρομίου Μακεδονία 15 ημέρες πιο νωρίς, για διεθνείς πτήσεις. Επίσης αναφέρθηκε στην διοργάνωση της 85ης ΔΕΘ και σε σημαντικά έργα για την πόλη.

Μεγάλα λόγια γι ακόμη μια φορά από την κυβέρνηση που όλα τα προηγούμενα χρόνια είχε καταδικάσει την Θεσσαλονίκη στην απαξίωση. Από την κυβέρνηση που στερεί από τους Θεσσαλονικείς το ΜΕΤΡΟ και τις αστικές συγκοινωνίες καταδικάζοντάς την στη μιζέρια όπως έκανε η ΝΔ διαχρονικά. Ποια έργα να σχολιάσω; Το μόνο που έχει να επιδείξει η κυβέρνηση και η Ν.Δ. ως «έργο» είναι η παραχώρηση του 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ, ενώ την ίδια ώρα οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης βρίσκονται στη χειρότερη κατάσταση από συστάσεώς τους, το μετρό έχει «εκτροχιαστεί» και δρομολογείται εκ νέου η καταστροφή της βυζαντινής Μέσης Οδού στον σταθμό της Βενιζέλου.

Όσα έργα συζητήθηκαν κατά την επίσκεψή του (πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομία, ανάπλαση ΔΕΘ) όλα ξεκίνησαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Πρωθυπουργός αρνείται κάθε σενάριο πρόωρων εκλογών. Ποια είναι η άποψη σας, θα έχουμε πρόωρη προσφυγή στις κάλπες; Αν ναι για ποιο λόγο;

Εμείς πάντως, θα είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τον λαό και να βάλουμε πλάτη στα πιο δύσκολα όπως κάναμε πάντα. Όχι μόνο γιατί δεν θα αιφνιδιαστούμε, αλλά κυρίως γιατί έχουμε ήδη την εναλλακτική στρατηγική, την εναλλακτική πρόταση για την έξοδο και από αυτή τη κρίση με την κοινωνία όρθια.

Εμείς απευθυνόμαστε με πολύ καθαρές θέσεις και προθέσεις, όχι μόνο στις ηγεσίες των δημοκρατικών κομμάτων, αλλά και -κυρίως αυτό- στη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία. Όποτε κι αν έρθουν οι επόμενες κάλπες, μια εντολή θα ζητήσουμε από τον ελληνικό λαό, για όλες τις κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις της δημοκρατίας και της προόδου: να ορθώσουν την συμπόρευσή τους απέναντι στον οδοστρωτήρα της Νέας Δημοκρατίας.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ