Κορονοϊός: Χρήσιμες διατροφικές συμβουλές εν μέσω καραντίνας - Karfitsa.gr
Ευ Ζην Υγεία

Κορονοϊός: Χρήσιμες διατροφικές συμβουλές εν μέσω καραντίνας

Τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την μείωση της εξάπλωσης του κορονοϊού με τον περιορισμό των μετακινήσεων έχουν «κλείσει» για καλό σκοπό ένα μεγάλο μέρος πολιτών σε όλο τον κόσμο στις οικίες τους. Μεταξύ αυτών και οι Έλληνες που «μένουν σπίτι» τηρώντας τα μέτρα της κυβέρνησης. Ωστόσο, η παρατεταμένη παραμονή στο σπίτι σε συνδυασμό με την μειωμένη άσκηση έχει αλλάξει τις καθημερινές μας συνήθειες, όπως για παράδειγμα τις διατροφικές. Η Karfitsa σας παρουσιάζει χρήσιμες συμβουλές από την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Παναγιώτα Βαρσαμά, η οποία είναι ειδικός αθλητικής διατροφής και διαχείρισης διατροφικών διαταραχών. Υπεύθυνη Διαιτολόγος του Πρότυπου Διαιτολογικού Κέντρου ( goodline) και Εκπαιδεύτρια στον τομέα Υγείας και αθλητισμού στον Όμιλο ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360, Θεσσαλονίκης.

Ποιες τροφές μπορούν να τονώσουν το ανοσοποιητικό σύστημα; 

Καταναλώνοντας ορισμένα τρόφιμα και θρεπτικά συστατικά είστε σε θέση να θωρακίσετε και να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Τρόφιμα τα οποία μπορούν να χαρακτηριστούν ως ανοσοενισχυτικά είναι τα εσπεριδοειδή ( γκρέιπφρουτ, πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, limes), οι κόκκινες πιπεριές, το μπρόκολο, το σκόρδο, το τζίντζερ, το σπανάκι, το γιαούρτι, τα αμύγδαλα, ο κουρκουμάς, το πράσινο τσάι, το ακτινίδιο, οι ηλιόσποροι και τα οστρακοειδή.Το κλειδί όμως για την επίτευξη του στόχου μας είναι υπάρχει ποικιλία στη διατροφή μας. Η κατανάλωση ενός μόνο τροφίμου από τα παραπάνω δεν επαρκεί ώστε να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Εστιάστε λοιπόν, στον συνδυασμό των τροφίμων καθώς και στην ποσότητα κατανάλωσης τους, ώστε να καλύψετε τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη τους κάτι το οποίο θα σας εξασφαλίσει ότι προσλαμβάνετε ικανοποιητικές ποσότητες από ένα συνδυασμό θρεπτικών συστατικών.

Ποια είναι η συμβουλή σας σε όσους είναι σε πρόγραμμα διατροφής εν μέσω καραντίνας;

Παρά το γεγονός ότι η κατάσταση που βιώνουμε απαιτεί την παραμονή μας στο σπίτι, η παρακολούθηση των ατόμων που βρίσκονται σε ένα πρόγραμμα διατροφής εξελίσσεται κανονικά κάνοντας χρήση εφαρμογών όπως αυτή του Skype.

Λαμβάνοντας υπόψη μας όμως το πέπλο της ανίας που έχει σκεπάσει πολλούς συνανθρώπους μας λόγω του περιορισμού τους στο σπίτι, ελλοχεύει ο κίνδυνος αύξησης του σωματικού μας βάρος, καθώς υποκύπτουμε σε αυτό που ονομάζουμε συναισθηματική κατανάλωση φαγητού και γινόμαστε επιρρεπείς στο τσιμπολόγημα.

Μια τακτική που θα βοηθήσει στο να διατηρήσουμε την απώλεια βάρους που είχαμε επιτύχει, είτε ακόμα και να ενισχύσουμε περαιτέρω την απώλεια βάρους, είναι η συχνή αυτοπαρακολούθηση! Αυτό σημαίνει είτε να ζυγιζόμαστε συχνά, την ίδια μέρα και υπό τις ίδιες συνθήκες κάθε φορά είτε να επιλέξουμε ένα ρούχο μας σαν μέτρο, ώστε να έχουμε μια αντικειμενική εικόνα των μεταβολών που υπόκειται το σώμα μας.

Μπορεί η περίοδος που διανύουμε να αλλάξει άρδην τις διατροφικές μας συνήθειες;

Πιστεύω πως ναι! Λόγο της μετέωρης κατάστασης που επικρατεί και το αντίκτυπο της στον οικονομικό τομέα, στους περισσότερους συνανθρώπους μας έχουν επικρατήσει συναισθήματα φόβου, με αποτέλεσμα να μην αναλώνονται σε άσκοπες αγορές. Βάση των παραπάνω θεωρώ πως είναι μια πολύ καλή περίοδος για να υιοθετηθεί ένα πιο υγιεινό – Μεσογειακό πρότυπο διατροφής, καθώς οι άνθρωποι έχουν στραφεί στην αγορά προϊόντων που πραγματικά χρειάζονται και τα οποία θα προστατέψουν και θα προάγουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα.

Η σωστή διατροφή μπορεί να επηρεάσει θετικά την ψυχολογία;

Φυσικά! Μέσα από ένα σωστά δομημένο γεύμα, το οποίο σημαίνει κατάλληλους συνδυασμούς τροφίμων, μπορούμε να συμβάλουμε στη σύνθεση σεροτονίνης. Η σεροτονίνη είναι συνώνυμο της ευτυχίας, είναι ικανή να καθορίσει τη διάθεση μας καθώς και τη συναισθηματική μας σταθερότητα. Όποτε ας <φάμε> ευτυχία!

Ποιες επιλογές θα προτείνατε για την κατανάλωση γλυκού αλλά παράλληλα και υγιεινού;

Μπορώ να σκεφτώ πλήθος εναλλακτικών επιλογών αντί του γλυκού, που συνάμα δεν θα στερούνται γεύσης αλλά θα υπερτερούν στην θρεπτική τους αξία. Κάποιες επιλογές που συγκαταλέγονται στις αγαπημένες προτιμήσεις των ανθρώπων που παρακολουθώ είναι το σπιτικό ρυζόγαλο, σπιτικά pancakes με βρώμη και μπανάνα, η κατανάλωση φρούτων με ταχίνι ή μέλι, ο συνδυασμός αποξηραμένων φρούτων με ξηρούς καρπούς είτε η παρασκευή μιας εύκολης και γρήγορης γλυκιάς κρέπας με τορτίγια ολικής αλέσεως.

Τι θα πρέπει να μην βάζουμε στο καλάθι του σούπερ μάρκετ και τι να προτιμούμε;

Αρχικά είναι σημαντικό να τονίσω ότι πρέπει να πηγαίνουμε στο σούπερ μάρκετ με μια λίστα με προϊόντα, που θα έχουμε φτιάξει από το σπίτι και θα αναγράφει τα προϊόντα που πρέπει να αγοράσουμε. Τα προϊόντα που πρέπει να αποφεύγουμε είναι τα λεγόμενα comfort foods. Τα προϊόντα αυτά αλλιώς ονομάζονται παρηγορητικά τρόφιμα καθώς μας προσφέρουν μιας αίσθηση ικανοποίησης, ευτυχίας και ανακούφισης.

Τέτοια τρόφιμα αποτελούν τα πατατάκια, τα κρουασάν, οι σοκολάτες κ.α Το πρόβλημα είναι ότι η κατανάλωση τέτοιων τροφίμων μας παρέχει τις λεγόμενες κενές θερμίδες, δηλαδή προκαλούν αύξηση του σωματικού μας βάρους, χωρίς να μας παρέχουν καθόλου θρεπτικά συστατικά.

Τρόφιμα τα οποία πρέπει να προτιμούμε κατά την έλευση μας στο σούπερ μάρκετ είναι: Διάφορα όσπρια και δημητριακά, κοτόπουλο και μοσχάρι από κρεατικά, κατεψυγμένα ψάρια, θαλασσινά, φρούτα και λαχανικά καθώς αντέχουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά τα οποία να είναι ανθεκτικά στο χρόνο ( μήλο, καρότο, αχλάδι, γλυκοπατάτες κ.α ), γαλακτοκομικά προϊόντα ( γάλα χαμηλό σε λιπαρά, γιαούρτι κατσικίσιο, γάλα μακράς διαρκείας καθώς και ξηρούς καρπούς ανάλατους.

Ποιο γεύμα θα πρέπει να προσέχουμε περισσότερο (όσον αφορά θερμίδες, λιπαρά κτλ) ;

Το γεύμα που χρήζει ιδιαίτερη προσοχή είναι το βραδινό. Ένα κακό ημερήσιο πλάνο διατροφής σε συνδυασμό με την ύπαρξη κακής ψυχολογικής διάθεσης μπορεί να μας οδηγήσει στην κατανάλωση ενός γεύματος το οποίο θα είναι μεγάλο σε όγκο και πλούσιο σε λιπαρά και θερμίδες! Γι’ αυτό το λόγο, όπως λέει και η παροιμία, των φρόνιμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν!

η κα Π.Βαρσαμά

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ