«Κρίσεις Πανικού: Τι πρέπει να γνωρίζετε» - Karfitsa.gr
Άρθρα

«Κρίσεις Πανικού: Τι πρέπει να γνωρίζετε»

Γράφει η Νάνσυ Νενέρογλου-Πεταλωτή, ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Reggio Thessaloniki

Τις κρίσεις πανικού τις βιώνουν συνήθως οι άνθρωποι ως απίστευτα συντριπτικές και επώδυνες εμπειρίες, τόσο συναισθηματικά όσο και σωματικά. Είναι αρκετά συχνές καθώς περίπου 1 στα 4 άτομα θα έχουν κρίση πανικού κάποια στιγμή στη ζωή τους. Για πολλούς ανθρώπους, συμβαίνει ως μεμονωμένο περιστατικό το οποίο φεύγει από μόνο του, ενώ για άλλους, οι κρίσεις γίνονται πιο συχνές με την πάροδο του χρόνου και ενώ η πρώτη μπορεί να έχει προκληθεί από ένα αγχωτικό γεγονός, οι επακόλουθες κρίσεις μπορεί να εμφανίζονται εντελώς απροσδόκητα, προκαλώντας τρόμο. Αυτός ο τρόμος συχνά οδηγεί τους ανθρώπους να παρανοήσουν τι τους συμβαίνει.

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις κρίσεις πανικού

  1. Οι κρίσεις πανικού είναι αρκετά συχνές και δεν είναι επικίνδυνες.

Είναι έντονη εμπειρία, αλλά δεν οδηγούν στα αποτελέσματα που οι άνθρωποι φοβούνται συνήθως όταν τις βιώνουν (καρδιακή προσβολή, θάνατο ή τρέλα).

  1. Ο πανικός είναι η φυσική αντίδραση του σώματός στο υπερβολικό στρες.

Ο πανικός είναι ένας μηχανισμός που έχει σχεδιαστεί για να σας βοηθήσει να επιβιώσετε από απειλητικό για τη ζωή κίνδυνο ενεργοποιώντας την ανταπόκριση στη μάχη / πτήση / πάγωμα Αυτό μπορεί να σας κάνει να παλέψετε πιο σκληρά, να τρέξετε πιο γρήγορα ή να παίξετε νεκροί όταν, για παράδειγμα, δέχεστε επίθεση από ένα μεγάλο ζώο. Σε αυτήν την περίπτωση, ο πανικός μπορεί να σας βοηθήσει να επιβιώσετε. Ωστόσο, στον σύγχρονο κόσμο οι απειλές για τον άνθρωπο έχουν αλλάξει, και τώρα οι κρίσεις πανικού προκαλούνται συχνά από ένα αγχωτικό γεγονός που δεν είναι απειλητικό για τη ζωή, αλλά ενεργοποιεί αυτόν τον αρχαίο μηχανισμό επιβίωσης. Γι ‘αυτό συχνά χαρακτηρίζονται και ως ψευδείς συναγερμοί.

  1. Οι κρίσεις πανικού τείνουν να διαρκούν για μικρό χρονικό διάστημα.

Οι κρίσεις πανικού είναι αυτοπεριοριζόμενες καθώς το σώμα σας δεν μπορεί να διατηρήσει αυτό το απίστευτα υψηλό επίπεδο άγχους για πολύ. Μετά από μερικά δευτερόλεπτα έως και 20 λεπτά οι κρίσεις πανικού επιλύονται μόνες τους. Αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζουμε διότι, ακόμη και αν οι άνθρωποι παραμένουν σε κατάσταση παραγωγής άγχους, τα συμπτώματα πανικού τους θα υποχωρήσουν γρήγορα.

  1. Οι κρίσεις πανικού τροφοδοτούνται με τον φόβο της επανεμφάνισης τους.

Ο φόβος και η αποφυγή (καταστάσεων ή φυσιολογικών αντιδράσεων) επικοινωνούν στο σώμα σας ότι κινδυνεύετε και ότι είστε ασφαλείς μόνο λόγω αποφυγής. Αυτό οδηγεί σε έναν κύκλο αυξανόμενων κρίσεων πανικού και αποφυγής.

  1. Όταν οι άνθρωποι έχουν κρίσεις πανικού, τείνουν να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στα φυσιολογικά συμπτώματα.

Η παρακολούθηση του καρδιακού ρυθμού ή άλλων συμπτωμάτων πανικού καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας επικοινωνεί στο σώμα σας ότι εξακολουθείτε να κινδυνεύετε και αυξάνει την πιθανότητα πρόσθετων κρίσεων.

Τι πρέπει να κάνετε εάν δεν θέλετε να συνεχίσετε να έχετε επιθέσεις πανικού

  • Αμφισβητήστε τον φόβο για τις κρίσεις πανικού.

Εάν δεν φοβάστε τις κρίσεις πανικού, είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συνεχιστούν ή να προκαλέσουν προβλήματα στη ζωή σας. Έχοντας γνώση για τον πανικό, μπορείτε να αμφισβητήσετε τους φόβους που δημιουργούνται, όπως ο φόβος της καρδιακής προσβολής και να τον επαναπροσδιορίσετε ως έναν ψευδή συναγερμό του μηχανισμού επιβίωσής σας.

  • Αποφύγετε την αποφυγή.

Με άλλα λόγια, μην κάνετε τίποτα διαφορετικό, επειδή είχατε κρίσεις πανικού. Μην αποφεύγετε δραστηριότητες, μέρη ή άτομα, επειδή είχατε επίθεση πανικού. Εάν μπορείτε, καλλιεργήστε μια νέα νοοτροπία σε σχέση με το άγχος και τα συμπτώματα πανικού σας και τολμήσετε να πλησιάσετε καταστάσεις που φοβόσασταν. Όταν μπορείτε να μπείτε σε αυτήν κατάσταση γενναιότητας, τα συμπτώματα πανικού εξατμίζονται γρήγορα.

  • Βγείτε από τη συνήθεια παρακολούθησης φυσιολογικών συμπτωμάτων όπως καρδιακού ρυθμού.

Εάν παρατηρήσετε ότι το κάνετε αυτό, στρέψτε την προσοχή σας εξωτερικά περιγράφοντας σιωπηλά τον κόσμο γύρω σας. Χρησιμοποιήστε λέξεις για να περιγράψετε χρώματα, μοτίβα, υφές και άλλες όψεις αυτού που βλέπετε. Αυτό θα σας βοηθήσει να βγείτε από τη συνήθεια υπερβολικής παρακολούθησης της φυσιολογίας σας.

Τέλος, επισκεφτείτε ειδικό ψυχικής υγείας. Όσο κι αν είναι χρήσιμες και βοηθητικές οι πληροφορίες που λαμβάνουμε από ένα μέσο, η βοήθεια που λαμβάνουμε από έναν ειδικό είναι ασύγκριτη και αναντικατάστατη.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ