ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Οι εξελίξεις στο ζήτημα των Σκοπίων, ενδέχεται να καταστήσουν αναπόφευκτες τις πρόωρες εκλογές, αλλιώς ο κ.Τσίπρας  θα φθάσει ασθμαίνοντας στο Μάιο όπου τον περιμένει τριπλή ήττα. Οι μνημονιακές μεταρρυθμίσεις, με τις περικοπές μισθών και συντάξεων και  την προσθήκη φόρων δεν δημιουργούν μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή δυναμική , υπογράμμισε μιλώντας στην Karfitsa, ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής  Κώστας Χρυσόγονος. 

 

Συνέντευξη στη Βιβή Ανδρίτσου

Πέρυσι αποχώρησε από το ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας τον Αλέξη Τσίπρα για εμπαιγμό στο θέμα της  Συνταγματικής Αναθεώρησης .» Ότι κάνει ο κ. Τσίπρας και το περιβάλλον του στοχεύει στη φτηνή ψηφοθηρία και την πρόκληση προβλημάτων για τους πολιτικούς του αντιπάλους και όχι στην αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων της χώρας», δήλωσε ο κ. Χρυσόγονος.

 

Μπορεί η οικονομία της Ελλάδας να έχει μια άλλη πορεία, με τη λήξη του Γ΄ Μνημονίου; Πως διαμορφώνονται οι εξελίξεις λόγω και των δημοσιονομικών δεσμεύσεων που έχουν επιβληθεί μέχρι το 2022 μέσω των μεσομακροπρόθεσμων υποχρεώσεων και  του χρέους της χώρας μας;

Οι επαχθείς δεσμεύσεις έναντι των δανειστών για επίτευξη υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων σε βάθος χρόνου, σε συνδυασμό με το δυσθεώρητο ύψος του ελληνικού δημόσιου χρέους, συνεπάγονται ότι στην Ελλάδα τις επόμενες δεκαετίες θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν υψηλότεροι φορολογικοί συντελεστές από ότι στις άλλες Βαλκανικές χώρες, όπου το δημόσιο χρέος είναι πολύ χαμηλό. Εφόσον λοιπόν το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα δεν είναι και δεν θα γίνει το φορολογικό dumbing, πρέπει τουλάχιστον να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμε ένα κράτος καλύτερα οργανωμένο και πιο φιλικό για την ανάπτυξη από ότι οι συγκρίσιμες ανταγωνίστριές μας χώρες. Τούτο προϋποθέτει την απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου, τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης με έμφαση στη διαρκή αξιολόγησή της από τους χρήστες των δημόσιων υπηρεσιών (δηλ. τους πολίτες) και τη δραστική επιτάχυνση των ρυθμών απονομής της δικαιοσύνης.

Υπάρχει τρόπος αύξησης του ρυθμού  μεγέθυνσης της οικονομίας; Είναι ζήτημα εθνικής επιβίωσης η επίτευξη σημαντικών και υψηλών ρυθμών ανάπτυξης της οικονομίας; Τι λάθη έγιναν τα τελευταία χρόνια; 

Ο τρόπος αύξησης των ρυθμών μεγέθους της οικονομίας είναι ακριβώς ο μετασχηματισμός του κράτους στην κατεύθυνση που προαναφέρθηκε, με στόχο να γίνει αρωγός στην ιδιωτική πρωτοβουλία και όχι γραφειοκρατικό εμπόδιο, όπως είναι σε μεγάλο βαθμό σήμερα. Πρέπει δηλαδή να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε μόνοι μας τις βασικές διαρθρωτικές αλλαγές τις οποίες χρειάζεται η χώρα για να γίνει πιο ανταγωνιστική διεθνώς. Οι μνημονιακές «μεταρρυθμίσεις» της τελευταίας οκταετίας ήταν λιγότερο πραγματικές μεταρρυθμίσεις και περισσότερο μια επιφανειακή κοπτοραπτική (κόψε μισθούς και συντάξεις, ράψε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές), που εξάλειψε προσωρινά τα δίδυμα ελλείμματα (δημοσιονομικό και τρεχουσών συναλλαγών) χωρίς όμως να δημιουργεί μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή δυναμική. Η διαμόρφωση μιας τέτοιας δυναμικής αποτελεί υπαρξιακό ζήτημα για τον ελληνισμό, ο οποίος διαφορετικά κινδυνεύει με δραματική συρρίκνωση μέσα στο τρίγωνο φτωχοποίησης, υπογεννητικότητας και φυγής των νέων στο εξωτερικό.

Θεωρείτε πιθανό το ενδεχόμενο εθνικών εκλογών πριν από τις ευρωκάλπες και τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου του 2019;

Ο χρόνος των εκλογών θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις εξελίξεις στο ζήτημα των Σκοπίων. Αν ο κ. Ζάεφ κατορθώσει να κερδίσει το δημοψήφισμά του και στη συνέχεια υλοποιήσει την συνταγματική αναθεώρηση (πράγμα πάντως πολύ δύσκολο με βάση τα σημερινά δεδομένα), τότε η σύμπραξη ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα καταρρεύσει και θα καταστούν αναπόφευκτες οι πρόωρες εκλογές. Διαφορετικά ο κ. Τσίπρας θα επιδιώξει να φτάσει, έστω και ασθμαίνοντας, έως τον Μάιο του 2019, οπότε όμως τον περιμένει βαριά τριπλή ήττα.

Mέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου αναμένεται να είναι έτοιμη η τελική έκθεση για τη Συνταγματική αναθεώρηση. Είστε στην  ομάδα των συντακτών της «Πρότασης για μια προοδευτική αναθεώρηση». Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές που προωθούνται;

Συμμετείχα στην εξαμελή ομάδα ειδικών που παρουσίασε μια δέσμη ιδεών για τη συνταγματική αναθεώρηση, ύστερα από αίτημα του πρωθυπουργού το καλοκαίρι του 2016. Στην πραγματικότητα όμως ο πρωθυπουργός ουδέποτε ενδιαφέρθηκε ουσιαστικά για την αναθεώρηση και οι ιδέες των ειδικών παραπέμφθηκαν προς συζήτηση σε μια θεατρικού χαρακτήρα σειρά δημόσια υποτίθεται εκδηλώσεων, που συνάντησαν βέβαια την παγερή αδιαφορία του κοινού. Ο εμπαιγμός στο ζήτημα αυτό ήταν άλλωστε μια από τις αιτίες της αποχώρησής μου από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2017. Αγνοώ αν έκτοτε υπήρξε κάποια συνέχεια στο εσωτερικό του κόμματος αυτού, αλλά δεν αισιοδοξώ ότι μπορεί κανείς να περιμένει μια σοβαρή πρόταση αναθεώρησης από εκεί. Ότι κάνει ο κ. Τσίπρας και το περιβάλλον του στοχεύει στη φτηνή ψηφοθηρία και την πρόκληση προβλημάτων για τους πολιτικούς του αντιπάλους και όχι στην αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων της χώρας. Κατά τα άλλα πάντως θα ήταν χρήσιμο αν κάποια στιγμή μπορούσε να αναθεωρηθεί το Σύνταγμα έτσι ώστε, μεταξύ άλλων, να αποσυνδεθεί η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής, να ενισχυθεί η δικαστική ανεξαρτησία και να περιοριστεί η ποινική ασυλία της πολιτικής τάξης.

Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην Karfitsa #723

Σχολιάστε