Κ.Δημοπούλου: H όπερα ήρθε στη ζωή μου μέσω του έρωτα - Karfitsa.gr
Συνεντεύξεις

Κ.Δημοπούλου: H όπερα ήρθε στη ζωή μου μέσω του έρωτα

H όπερα ήρθε στη ζωή της μέσω του έρωτα και έκτοτε γράφει την δική της πορεία, πάντα ανοδικά, η λυρική τραγουδίστρια Κασσάνδρα Δημοπούλου. Ήδη από μικρή ηλικία η χαρισματική της φωνή την έκανε να ξεχωρίζει, ενώ πραγματοποιώντας σημαντικές σπουδές στη μουσική εξέλιξε ακόμη περισσότερο το ταλέντο της. Η κα Δημοπούλου σε συνέντευξη της στην Karfitsa μίλησε μεταξύ άλλων για τον χώρο της όπερας στην Ελλάδα και για τα επόμενα σχέδια της.

• Ποιες προκλήσεις καλείται ένας καλλιτέχνης του χώρου να αντιμετωπίσει;

Δε θα αναφερθώ στο κομμάτι της ερμηνείας, ούτε το καλλιτεχνικό μέρος. Δε θα σας μιλήσω καν για την δυσκολία το να μάθει κανείς σωστά αυτή την τέχνη, δεδομένου του ότι η αληθινή τεχνική γνώση έχει αρχίσει να χάνεται, εφόσον μπήκε το μικρόφωνο στην τέχνη αυτή, η οποία γεννήθηκε για να ζει χωρίς μικρόφωνα. Θα πάω κατευθείαν στο μεγαλύτερο πρακτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε όλοι οι οπερατικοί τραγουδιστές από τη γενιά μου και πέρα. Η μεγαλύτερη πρόκληση αυτή την στιγμή που μιλάμε, είναι να βρει κάποιος εργασία και να εξελλιχθεί μακροπρόθεσμα επαγγελματικά. Κάθε χρόνο από τις εκατοντάδες μουσικές ακαδημίες, πανεπιστήμια και ωδεία του κόσμου, αποφοιτούν εκατοντάδες καλλιτέχνες. Με την όπερα ασχολούνται πλέον χιλιάδες άτομα σε όλο τον πλανήτη. το να βρει κανείς εργασία στις μόνο 1.200 περίπου οπερατικές σκηνές που λειτουργούν στον πλανήτη, είναι όπως καταλαβαίνετε, τραγικά δύσκολο. Γι’αυτό και τα τελευταία κυρίως 20 χρόνια έχουν αρχίσει να δημιουργούνται και ανεξάρτητες σκηνές, που δημιουργούν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες, προκειμένου να μπορέσουν να εξασκήσουν το επάγγελμα αυτό.

• Μια καλή φωνή αρκεί για κάποιον για να ασχοληθεί με την όπερα;

Μια καλή φωνή είναι σίγουρα η βάση για να τραγουδήσει κανείς το οτιδήποτε. Από εκεί και πέρα, η όπερα απαιτεί πολλές και διαφορετικές γνώσεις. Ακόμη όμως κι αν κάποιος θεωρητικά λάβει όλο το κομμάτι της εκμάθησης, δεν σημαίνει ότι θα μπορέσει απαραίτητα να γίνει σολίστας. Εκεί παίζει ρόλο βέβαια και το ταλέντο αλλά κυρίως η τεχνική, η δεξιοτεχνία, η ιδιοσυγκρασία, κα η τύχη βεβαίως. Υπάρχει όμως και η χορωδία στην όπερα, που είναι εξίσου σημαντική για να υπάρχει η όπερα και πολλοί τραγουδιστές που για προσωπικούς λόγους δεν καταφέρνουν να γίνουν σολίστες, εργάζονται ως χορωδοί, που είναι μια εξαιρετική και πολύ σημαντική εργασία.

• Οι Θεσσαλονικείς αγαπούν την όπερα;

Πολλοί δεν την γνωρίζουν ακόμη, δεν έτυχε δηλαδή να βρεθούν στη θέση του θεατή για να μπορούν να έχουν κάποιο συναίσθημα απέναντι στο είδος, οπότε απλά αδιαφορούν. Η ζωή είναι αρκετά δύσκολη ώστε να απαιτούμε να ασχοληθεί ο κόσμος με κάτι τόσο άγνωστο ακόμη γι’αυτούς. Σε αυτό το κομμάτι δεν ευθύνεται καθόλου ο κόσμος, αλλά οι φορείς που εκπροσωπούν το είδος, που όμως στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, δεν υπάρχουν. Ως Εταιρία Λυρικού Θεάτρου Ελλάδος αλλά κυρίως ως πρόσωπα, αρχίζοντας τις δράσεις μας το 2012 και ως σήμερα, κάνουμε όλες τις κινήσεις που χρειάζονται και δείξαμε μέσω της πράξης, έναν μοντέρνο τρόπο στο πώς μπορεί κανείς να φέρει την όπερα κοντά στο κοινό. Ο κόσμος μας/την αγάπησε χωρίς καμία επιπλοκή ή δυσκολία. Οπότε ναι, οι Θεσσαλονικείς αγαπούν την όπερα κι αν δεν την αγαπούν ακόμη, πρέπει να βρούμε τρόπους να τους φέρουμε κοντά της.

• Τα επόμενα βήματα σας;

Το πρώτο πράγμα που έρχεται για μένα είναι η πασχαλινή συναυλία με την Χορωδία Αποφοίτων του Συλλόγου Κολλεγίου “Ανατόλια” στην καθολική εκκλησία της Θεσσαλονίκης, στις 10 Απριλίου 2020, την οποία έχω την χαρά να διευθύνω σε αυτή την περίσταση.

Την άνοιξη θα βρισκόμαστε στο Λονδίνο καθώς ο σύζυγός μου έχει ένα συμβόλαιο με την Βασιλική Όπερα του Λονδίνου (Covent Garden).

Παράλληλα, έχουμε μια τρέχουσα συνεργασία με την εταιρία παραγωγής Opera Classica Europa στην Γερμανία. Μας περιμένει ένα καλοκαίρι γεμάτο από οπερατικές παραγωγές και παραστάσεις κυρίως open air σε όλη την Γερμανία, με τα οπερατικά έργα “La Traviata” & “Nabucco” (G. Verdi), “La Cenerentola” (G. Rossini), “Die Zauberfloete” (W.A.Mozart) και την οπερέτα “Die lustige Witwe (F. Lehar). Εγώ θα κάνω το ντεμπούτο μου στην όπερα “Nabucco” στον ρόλο της Fenena. Με την Opera Classica Europa δημιουργήσαμε ένα νέο πρότζεκτ που ονομάζεται “Opera Pathway to Performance”, kάτι που έχουμε ήδη κάνει στην Ελλάδα με την Εταιρία Λυρικού Θεάτρου Ελλάδος με επιτυχία. Το πρότζεκτ ουσιαστικά δίνει ευκαιρία σε όχι αρκετά έμπειρους τραγουδιστές να τραγουδήσουν μεγάλους οπερατικούς ρόλους σε ένα πιο εκπαιδευτικό πλαίσιο αλλά όντας μέρος μιας κατά τ’άλλα επαγγελματικής παραγωγής.

Το καλοκαίρι αυτό θα είμαi επίσης στην επιτροπή ενός διεθνή διαγωνισμού “Richard Wagner Prize”, σχετικού με την μουσική του συνθέτη. Τον Οκτώβριο με περιμένει ένα Opera Gala αφιερωμένο στην μνήμη της μεγάλης Ελληνίδας σοπράνο Μαρία Κάλλας στην Alte Oper Frankfurt. To Nοέμβριο έχω την χαρά να σκηνοθετώ την οπερέτα “Η Εύθυμη Χήρα” στην Κέρκυρα και τον Δεκέμβριο θα εμφανιστώ ξανά στη Θεσσαλονίκη, μετά από περίπου έναν χρόνο απουσίας.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ