ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

‘’Η Βόρειος Ελλάς δεν είναι μία μικρή και παρηκμασμένη περιοχή,  αλλά αντιθέτως έχει μια πολύ μεγάλη δυναμική. Ιστορικά είχε πάρα πολλές βιοτεχνίες και πρέπει κάποια στιγμή να ξαναγυρίσουμε στην ενδυνάμωση της βιοτεχνικής παραγωγικής, η οποία θα βοηθήσει πάρα πολύ και στο εργασιακό πρόβλημα’’.

Ο κλάδος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα  που με αφορμή την 83η ΔΕΘ είναι ευκαιρία να ξαναέρθουν στο προσκήνιο και να συζητηθούν εκ νέου, αλλά και να τεθούν νέα όπως αυτό της ονομασίας του γειτονικού κράτους. Η πόλη της Θεσσαλονίκης απασχολεί σε καταστήματα εστίασης αλλά και ρούχου ανέκαθεν ένα πολύ μεγάλο ανθρώπινο δυναμικό στηρίζοντας την οικονομία της πόλης σε μέγιστο βαθμό. Μιλήσαμε με τον αντιπρόεδρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου ώστε να μας γνωστοποιήσει τις ανάγκες και φυσικά τις δράσεις που έχουν «στο τραπέζι» για ένα καλύτερο αύριο όλων αυτών των επιχειρήσεων.

Συνέντευξη στην Κατερίνα Χαρκιολάκη

 

Στη φετινή ΔΕΘ θα δώσετε και εσείς το «παρών» με το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο στο οποίο είστε Αντιπρόεδρος, μαζί με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων. Τι χαρακτήρα θα προσδώσετε σε αυτή την παρουσία;

– Το επιμελητήριο δίνει σε επιχειρήσεις – μέλη κάποια τετραγωνικά μέτρα εντελώς δωρεάν, και αυτό γίνεται στο περίπτερο στο οποίο είναι και η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων. Το Επιμελητήριο έχει φροντίσει να ακολουθεί μία εκθεσιακή πολιτική, μέσα από την οποία οι επιχειρήσεις επιδοτούνται κατά ένα μεγάλο ποσοστό από το ίδιο στα γενικά τους έξοδα. Η εκθεσιακή πολιτική, έχει τη λογική να στηρίξει την επιχειρηματικότητα στη Βόρεια Ελλάδα να δείξει επιχειρήσεις όχι μονάχα των γνωστών κλάδων, αλλά και κλάδων οι οποίοι είναι είτε αναπτυσσόμενοι είτε αναπτυγμένοι δίνοντας μια μεγάλη ευκαιρία σε αυτές  τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν μία εξωστρέφεια και σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Πιστεύετε ότι η Έκθεση του Σεπτεμβρίου δίνει ένα βήμα για την ουσιαστική ανάδειξη των προβλημάτων του βιοτεχνικού κόσμου ή οι συναντήσεις που γίνονται και με τους υπουργούς, περιορίζονται σε ένα επίπεδο εθιμοτυπικό;

-Σίγουρα υπάρχει ένα εθιμοτυπικό επίπεδο, αλλά νομίζω ότι είναι ευκαιρία πραγματικά να συζητηθούν θέματα που αφορούν κυρίως τη Βόρεια Ελλάδα, ειδικά τώρα που έχουμε το θέμα της ονοματολογίας της Μακεδονίας, που είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα, και ιδίως, δε, αυτές που έχουν τον όρο Μακεδονία μέσα στην ονοματολογία τους ή μέσα στα προϊόντα τους. Αυτό αφορά μια εθνική πολιτική, στην οποία τα Επιμελητήρια, ως σύμβουλοι του κράτους, οφείλουν να ενισχύσουν το γεγονός ότι δε θα πρέπει να επηρεαστούν καθόλου τα προϊόντα, τα οποία εδώ και χρόνια έχουν αυτή την ονομασία στη χρήση τους.

Ποια προβλήματα θεωρείτε μείζονος σημασίας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή για την επίλυσή τους από την κυβέρνηση.

– Προσδοκούμε και από την παρούσα κυβέρνηση και από την κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές, αν αλλάξει, να σκύψει παραπάνω στη ραχοκοκαλιά της οικονομίας, που είναι ο βιοτεχνικός κόσμος και η μικρομεσαία επιχείρηση. Εμείς, εκπροσωπούμε κυρίως τις μικρομεσαίες βιοτεχνικές επιχειρήσεις. Πιστεύω λοιπόν ότι στα πλαίσια των παράλληλων εκδηλώσεων, θα δοθεί η ευκαιρία να συζητήσουμε τα πολλαπλά προβλήματα, όπως το εργασιακό περιβάλλον, το ΦΠΑ, το κόστος το εργοδοτικό, το ενεργειακό κόστος, το λειτουργικό κόστος και ακόμα μην ξεχνάμε ότι έχουμε ένα θέμα με τα καινούρια  διόδια στον Περιφερειακό προς τη ΒΙΠΕΘ Σίνδου. Όλα αυτά είναι προβλήματα που αγγίζουν τη Βόρεια Ελλάδα και πιστεύω ότι η Έκθεση αποτελεί ένα σημείο αιχμής, ένα πολύ σημαντικό meeting point, για να μπορέσεις να συναντηθείς με τους ανθρώπους της κυβέρνησης, του ευρύτερου ελληνικού Κοινοβουλίου.

Ποιες δράσεις αναπτύσσει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης για τη στήριξη των μελών του και την τόνωση της εξωστρέφειάς του;

– Υπάρχουν οικονομικά κίνητρα τα οποία δίνονται, συνάμα όμως υπάρχουν και πάρα πολύ καλές σχέσεις με αντίστοιχα Επιμελητήρια άλλων πόλεων και άλλων χωρών, με τα οποία προσπαθούμε να βρισκόμαστε πάντα σε επαφή, προκειμένου οι επιχειρηματίες της Βορείου Ελλάδος, και κυρίως της Θεσσαλονίκης,  να έχουν την ευκαιρία να έρχονται σε επαφή, προκειμένου μέσα από συναντήσεις, να ενδυναμωθούν, και εφόσον η επιχείρησή τους έχει τέτοιο χαρακτήρα, της εξωστρέφειας και του διεθνούς εμπορίου. Επίσης, είναι  πολύ σημαντικό ότι υπάρχουν πολλοί κλάδοι, όπως ο κλάδος των ζαχαροπλαστών ή των αρτοποιών που δεν έχουν τόσο μεγάλη εξαγωγική δραστηριότητα, αλλά έχουν μια πολύ σημαντική παρουσία στον οικονομικό ιστό της πόλης και του νομού. Είναι  επιχειρήσεις εντάξεως εργασίας. Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις στη Θεσσαλονίκη, που η δραστηριότητά τους απλώνεται σε όλη την Ελλάδα όπως πχ  ο τομέας των κουφωμάτων  και του ρούχου που έχουν φύγει εκτός Ελλάδος .Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια κάποιοι κλάδοι έχουν πέσει πάρα πολύ. Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό κάποια στιγμή να δούμε όλες αυτές τις επιχειρήσεις να βρίσκουν το φιλικό, οικονομικό περιβάλλον που να τις κάνουν να γυρίσουν πίσω.

Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην Karfitsa #723

Σχολιάστε