ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Οι νέες επενδύσεις, η αύξηση των μεριδίων στην ελληνική αγορά και η ενδυνάμωση της θέσης της στις αγορές του εξωτερικού αποτελούν προτεραιότητα για τη ΜΕΒΓΑΛ που πρόσφατα λάνσαρε ένα νέο στραγγιστό γιαούρτι μέσα από το οποίο «ξετυλίγεται» η ιστορία της εταιρίας που ιδρύθηκε πριν από 67 χρόνια από τον Κωνσταντίνο Χατζάκο, τον πρώτο γαλατά της Θεσσαλονίκης.

«Είμαστε πέντε γενιές γαλατάδες», λέει με περηφάνια η αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ, Μαίρη Χατζάκου, κόρη του ιδρυτή της γαλακτοβιομηχανίας ο οποίος, όταν τον ρωτούσαν «τι είναι για εσάς το γάλα;» απαντούσε: «Μέσα στις φλέβες µου κυλά γάλα!».

Γεννημένος το 1925 ο Κωνσταντίνος Χατζάκος είχε βγει στη βιοπάλη σε ηλικίας μόλις 7 ετών συλλέγοντας, μαζί με τον παππού του, γάλα από τα περίχωρα της Θεσσαλονίκης (Ασβεστοχώρι, Ρετζίκι) το οποίο στη συνέχεια μοίραζε κιλό-κιλό στις γειτονιές της πόλης, με μοναδικό μεταφορικό μέσο ένα γαϊδουράκι. Αλλά και η μητέρα του, η Δόμνα, είχε το επιχειρείν στο… αίμα της: Στο υπόγειο του σπιτιού τους επεξεργαζόταν το γάλα και παρασκεύαζε γιαούρτι και ρυζόγαλο, τα οποία πουλούσει στο γαλακτοοινομαγειρείο της οδού Παπαζώλη, στην περιοχή Διοικητηρίου.

Από πολύ νωρίς ο Κωνσταντίνος Χατζάκος, κατάλαβε πως το μέλλον του θα ταυτιζόταν με τη σταδιοδρομία στο γάλα και το 1950, ίδρυσε -στα Κουφάλια της Θεσσαλονίκης- τη Μακεδονική Βιομηχανία Γάλακτος, τη ΜΕΒΓΑΛ, που σήμερα είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής φρέσκων γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα και η πρώτη στη Βόρεια Ελλάδα. Η ΜΕΒΓΑΛ μαζεύει πρώτη ύλη από 700 φάρμες της ευρύτερης περιοχής, απασχολεί περίπου 640 εργαζόμενους, διανέμει τα προϊόντα της σε χιλιάδες σημεία πώλησης στην Ελλάδα και σε 37 χώρες σε όλο τον κόσμο και, όπως τόνισε η Μ. Χατζάκου, «είναι πιστοποιημένη για την ποιότητα της πρώτης ύλης, τη γνησιότητα των προϊόντων της και την υγιεινή των παραγωγικών της διαδικασιών».

ΜΕΒΓΑΛ ένα στα 5 γιαούρτια που εξάγει η Ελλάδα

Για την επόμενη τριετία, η εταιρία έχει ως στόχο τον τριπλασιασμό του μεριδίου αγοράς στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού, το οποίο σήμερα κινείται στο 2,8%. Παράλληλα, η ΜΕΒΓΑΛ επιδιώκει την αύξηση των εξαγωγών οι οποίες σήμερα αντιστοιχούν σε ποσοστό 35% του τζίρου της εταιρείας, ενώ το 20% των εξαγωγών γιαουρτιού από Ελλάδα είναι προϊόντα ΜΕΒΓΑΛ. Ιδιαίτερα δυναμική είναι η εταιρία με δικά της επώνυμα προϊόντα στην ιταλική αγορά γιαουρτιού όπου κατέχει το 5%  και στην αυστριακή με ένα εντυπωσιακό 86%! Αλλά και στη νορβηγική αγορά πρωταγωνιστεί με ποσοστό 90% και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Η ΜΕΒΓΑΛ σχεδιάζει πρόσθετες επενδύσεις τουλάχιστον 5 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία (2019-2021), ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε επένδυση 5,3 εκατ. ευρώ στο τμήμα γιαούρτης, που διασφαλίζει την υψηλή υγιεινή με μεγαλύτερη διατηρησιμότητα των παραγόμενων προϊόντων και δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να αυξήσει την παραγωγή της πάνω από 30%-40%. Η πρόσφατη επένδυση περιελάμβανε εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής με separator γιαούρτης, αγορά μηχανής συσκευασίας γιαούρτης ultra clean (υψηλής υγιεινής) και δημιουργία νέου χώρου συσκευασίας γιαούρτης, με προδιαγραφές clean area ISO 8 (κλιματισμός και φιλτράρισμα του αέρα). Η νέα επένδυση συμβάλλει και στη διεύρυνση της γκάμας της εταιρείας, που ήδη περιλαμβάνει περισσότερους από 170 κωδικούς, ενώ, όπως είπε η κυρία Χατζάκου, στις σύγχρονες εγκαταστάσεις παράγεται εδώ και λίγες μέρες το «Νέο Στραγγιστό Γιαούρτι ΜΕΒΓΑΛ», «ένα υψηλής διατροφικής αξίας προϊόν, από 100% ολόφρεσκο ελληνικό γάλα, που ξεχωρίζει για την ιδανική δομή, τη βελούδινη υφή και την πλούσια γεύση του».

Όσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, για το σύνολο του 2018 ο τζίρος εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 121,5 εκατ. ευρώ, από 107,7 εκατ. ευρώ το 2017, τα αποτελέσματα EBITDA (λειτουργική κερδοφορία) αναμένεται να προσεγγίσουν τα 9,5 εκατ. ευρώ, έναντι των 8,1 εκατ. ευρώ (σ.σ. το 2017 τα καθαρά κέρδη ήταν της τάξης των 2 εκατ. ευρώ), ενώ ο κύκλος εργασιών εξωτερικού υπολογίζεται ότι θα διαμορφωθεί στα 36,7 εκατ. ευρώ, από 33,4 εκατ. ευρώ. Ήδη, στο πρώτο τρίμηνο του 2018 η εταιρεία κατέγραψε αύξηση εργασιών 10,8%, ενώ σύμφωνα με την κυρία Χατζάκου, το «turn around» της ΜΕΒΓΑΛ δεν θα γινόταν αν η εταιρία δεν είχε τη βοήθεια της ΔΕΛΤΑ και των ανθρώπων της ΔΕΛΤΑ που συμμετείχαν στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που έγινε τον Ιούνιο του 2016. Υπενθυμίζεται ότι από τον Αύγουστο του 2016 η οικογένεια Χατζάκου ανέλαβε τη διοίκηση της ΜΕΒΓΑΛ και συστάθηκε νέο διοικητικό συμβούλιο με τη συμμετοχή της ΔΕΛΤΑ.

Σχολιάστε