Μ. Κόνσολας: Σχεδιάζεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Αιγαίο – Δωδεκάνησα - Karfitsa.gr
Συνεντεύξεις

Μ. Κόνσολας: Σχεδιάζεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Αιγαίο – Δωδεκάνησα

Σημαντικό ρόλο στο συνολικό  επανασχεδιασμό του χάρτη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που θα εκπονηθεί από το υπουργείο Τουρισμού, αναμένεται να διαδραματίσει η Θεσσαλονίκη, η οποία βιώνει τα τελευταία χρόνια μια άνευ προηγούμενου ακτοπλοϊκή απομόνωση. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Karfitsa, o υφυπουργός Τουρισμού, βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, ο ακαδημαϊκός Μάνος Κόνσολας, τόνισε ότι η «ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα θα ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη».

Συνέντευξη στη ΒΙΒΗ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ

Για τη Σαμοθράκη, οι τουριστικές επιχειρήσεις της οποίας υπέστησαν τεράστια ζημιά, ελήφθησαν τα πρώτα μέτρα, αλλά το ζητούμενο είναι σύμφωνα με τον κ. Κόνσολα, η δημιουργία ενός νέου πλαισίου συμβάσεων για τις άγονες γραμμές με καλύτερα πλοία και δυνατότητα αντικατάστασης πλοίων. Παράλληλα, σχεδιάζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προβολής του νησιού για την αποκατάσταση της φήμης του. Γενικότερα για τον τουρισμό, ο κ. Κόνσολας δήλωσε ότι η  χώρα μας πρέπει να επενδύσει στην ποιότητα και σε νέες μορφές τουρισμού με τη χάραξη ενός στρατηγικού σχεδίου σε βάθος χρόνου.

Έκκληση για οριστική λύση του αδιεξόδου του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της Σαμοθράκης, απευθύνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, η οποία κάνει λόγο για  «ανυπολόγιστη ζημία» στις τουριστικές επιχειρήσεις. Τι θα πράξετε;

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ήδη τα πρώτα μέτρα, τα οποία επικεντρώνονται στη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης μέχρι το τέλος της τουριστικής περιόδου και στα έργα βελτίωσης των λιμενικών υποδομών που υπάρχουν στο νησί. Το ζητούμενο είναι να μην αντιμετωπίσει ξανά το νησί ανάλογο πρόβλημα και αυτό προϋποθέτει ένα νέο πλαίσιο συμβάσεων για τις άγονες γραμμές, με καλύτερα πλοία και δυνατότητα αντικατάστασης των πλοίων. Εμάς μας ενδιαφέρει φυσικά και η αποκατάσταση της τουριστικής φήμης του νησιού και σε αυτό θα ρίξουμε το βάρος μας με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προβολής του νησιού, αλλά και προσέλκυσης επισκεπτών σε στοχευμένες αγορές γειτονικών χωρών και όχι μόνο.

Θα διατηρήσει και φέτος η Ελλάδα τα αλλεπάλληλα ρεκόρ των προηγούμενων χρόνων στον τουρισμό; Πώς θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό;

Πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξει ο προσανατολισμός μας. Πρέπει να σταματήσουμε, πλέον, να μετράμε τον αριθμό των επισκεπτών και να επικεντρωθούμε στην αύξηση των εσόδων που προέρχονται από τον τουρισμό. Βλέπουμε, άλλωστε, ότι η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών δεν αντιστοιχεί σε ανάλογη αύξηση στα έσοδα. Το αντίθετο συμβαίνει. Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει στην ποιότητα, σε νέες μορφές τουρισμού που προσελκύουν επισκέπτες υψηλού εισοδήματος και αποφέρουν αυξημένα έσοδα. Αυτό προϋποθέτει επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, νέο στρατηγικό σχέδιο, αλλά και ένα ελκυστικό φορολογικό πλαίσιο με μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων που έχουν επιβληθεί τα τελευταία χρόνια στο τουριστικό μας προϊόν. Οι παραπάνω επιβαρύνσεις έχουν δημιουργήσει πρόβλημα ανταγωνιστικότητας στον τουρισμό μας.

Θεωρείτε αναγκαία την εκπόνηση ενός εθνικού σχεδίου για τον τουρισμό με μεσο-μακροπρόθεσμη στρατηγική;

Είναι η «λυδία λίθος». Η Ελλάδα πρέπει να αποκτήσει στρατηγικό σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη σε βάθος χρόνου. Είναι πολύ σημαντικό ότι έρχεται ένα πολυνομοσχέδιο για τις χρήσεις γης, το οποίο θα αποτυπώσει σταθερούς κανόνες και που είναι το πρώτο βήμα για να περάσουμε στο νέο χωροταξικό για τον τουρισμό, που αποτελεί την προϋπόθεση για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας στον τουρισμό. Στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο, όμως, για τον τουρισμό εντάσσεται και η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης. Πρόκειται για έναν στόχο που έχει οριοθετήσει ως κορυφαία προτεραιότητα ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάζουμε ένα πανεπιστήμιο προσανατολισμένο αποκλειστικά στις τουριστικές σπουδές, με νέα προγράμματα σπουδών και με σύγχρονες ειδικότητες που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς. Παράλληλα, θα υπάρξουν αλλαγές σε όλο το φάσμα της τουριστικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Ποιές είναι οι βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Τουρισμού για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος; Είναι εφικτός ο στόχος του 12μηνου τουρισμού;

Ο εμπλουτισμός και η διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε ένα πλήρες θεσμικό πλαίσιο για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, αφού σήμερα υπάρχουν μεγάλα κενά, αλλά και αβελτηρίες. Ο τουρισμός υγείας, για παράδειγμα, έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης αρκεί, βεβαίως, να αντιμετωπιστούν τα κενά που υπάρχουν στο θεσμικό πλαίσιο, όπως επίσης και μια σειρά άλλων αντικινήτρων. Χρειαζόμαστε ένα νέο πλαίσιο για την πιστοποίηση των παρόχων που θα δραστηριοποιηθούν στον τομέα του τουρισμού υγείας, σύμφωνα με τα standards που θέτουν διεθνείς οργανισμοί και αφορούν στη διασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών, στην ασφάλεια και στις υποδομές. Χρειάζεται, επίσης, ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία Cluster συνεργασιών ανάμεσα σε νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα και ξενοδοχεία, αλλά και σε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, όπως η συνεργασία ξενοδοχείων με κέντρα αιμοκάθαρσης, η δημιουργία κέντρων αποκατάστασης με υποδομές φιλοξενίας και η δημιουργία υποδομών ιαματικού τουρισμού. Φυσικά, απαιτούνται αναπτυξιακά και φορολογικά κίνητρα για επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού υγείας, που θα συνδέουν τις ενισχύσεις με τη βιωσιμότητα, το ύψος της επένδυσης και τις θέσεις εργασίας.

Επί σειρά ετών, το επιβατικό κοινό της Μακεδονίας, της Θράκης αλλά και της βαλκανικής ενδοχώρας αναγκάζεται να ταξιδέψει οδικώς ως τον Πειραιά για να επισκεφθεί τα νησιά μας. Υπάρχει σχέδιο για την αντιμετώπιση του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της Θεσσαλονίκης;

Έχετε δίκιο. Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να αποτελέσει άμεση προτεραιότητα για το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και θα πιέσουμε και εμείς προς αυτή την κατεύθυνση. Χρειάζεται ένας συνολικός επανασχεδιασμός του χάρτη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Θεωρώ ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα θα ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.



 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ