ΟΑΣΘ και ελεγχόμενη στάθμευση… ευνοούν τα ΤΑΞΙ - Karfitsa.gr
Slider Κοινωνία

ΟΑΣΘ και ελεγχόμενη στάθμευση… ευνοούν τα ΤΑΞΙ

«Μαζεύουμε κόσμο από τις στάσεις λόγω πολύωρης αναμονής», λένε οι επαγγελματίες

Η μετακίνηση των πολιτών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αποτελούσε ανέκαθεν ένα βασικό πρόβλημα της πόλης. Ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, προκαλείται συνωστισμός τόσο στους δρόμους όσο και στα αστικά λεωφορεία, που αποτελούν το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς. Τα παραπάνω συμπληρώνει η δυσκολία εξεύρεσης παρκινγκ καθώς και οι αυξημένοι πλέον χώροι ελεγχόμενης στάθμευσης, που ορισμένες φορές δεν συμφέρουν οικονομικά τους οδηγούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αρκετοί Θεσσαλονικείς να προτιμούν όπως λένε, το ΤΑΞΙ για τη μετακίνησή τους.

Της Έλενας Καραβασίλη

Ο κ. Πασχάλης βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του ΤΑΞΙ εδώ και οκτώ χρόνια. Όπως περιγράφει, από τότε που άλλαξε το καθεστώς του ΟΑΣΘ, ο κόσμος που συνωστίζεται σε στάσεις αλλά και μέσα στα αστικά λεωφορεία, έχει αυξηθεί κατά πολύ. Απόρροια αυτού, είναι να αυξηθεί σ’ ένα βαθμό η… δουλειά των ταξιτζήδων. «Υπάρχουν μέρες που μαζεύουμε πελάτες από τις στάσεις, λόγω των αυξημένων ωρών αναμονής. Έχει τύχει να μου πει πελάτισσα πως περίμενε το αστικό για 40 λεπτά και τελικά δεν κατάφερε να επιβιβαστεί, λόγω του αυξημένου κόσμου που βρισκόταν μέσα σε αυτό». Όπως υποστηρίζει ο Πρόεδρος του Σωματείου Κλήμης Λεοντιάδης, «αν αργεί το λεωφορείο ή είναι γεμάτο, ο κόσμος παίρνει ΤΑΞΙ προκειμένου να μη χάσει το ραντεβού, τη δουλειά του ή ακόμα ακόμα να μην… ξεπαγιάσει από το κρύο, όπως έγινε στις αρχές της περασμένης εβδομάδας». Βέβαια, ο κ. Λεοντιάδης υποστηρίζει πως δεν πρόκειται για ένα φαινόμενο που αύξησε σημαντικά τη δουλειά στον κλάδο, καθώς «ο κόσμος εξακολουθεί να μην έχει λεφτά. Για κοντινές αποστάσεις -των 3,5 ευρώ- θα πάρει ΤΑΞΙ για τις πιο μακρινές, θα το σκεφτεί».

«Δεν έχουν μάθει να πληρώνουν»

Βέβαια, όπως διαπιστώνουμε, ένας άλλος παράγοντας που οδηγεί τους πολίτες στις… πιάτσες των ΤΑΞΙ, είναι η έλλειψη παρκινγκ και οι χώροι ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. «Η χρήση του συστήματος αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, από τις 15 Ιανουαρίου που άρχισε να λειτουργεί», υποστηρίζει η αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Θεσσαλονίκης, Άννα Αγγελίδου. Παράλληλα όμως, η ίδια τονίζει πως για την ώρα το σύστημα δεν αξιοποιείται από τους πολίτες όπως θα έπρεπε διότι «οι επισκέπτες στο κέντρο της πόλης δεν έχουν μάθει να πληρώνουν όλα αυτά τα χρόνια, διότι η δημοτική αστυνομία είχε καταργηθεί για περίπου τρία χρόνια και η ΕΛ.ΑΣ δεν επαρκούσε», εξηγεί. Να σημειώσουμε πως το κόστος της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι 1,70/ώρα και παραμένει σταθερό όλα αυτά τα χρόνια διότι αυτό το αντίτιμο ορίζει ο όρος της σύμβασης του αναδόχου που έδωσε τότε την καλύτερη προσφορά.

Νικολέτα Ξανθοπούλου

Όπως μας λένε οι πολίτες, επιλέγουν να μειώσουν κάποιο άλλο έξοδο, ώστε να κερδίσουν μια πιο ξεκούραστη μετακίνηση αλλά και χρόνο. «Σε έκτακτες περιπτώσεις χρησιμοποιώ ΤΑΞΙ γιατί δεν μπορώ να εμπιστευθώ τα αστικά» υπογραμμίζει ο Κωνσταντίνος Βλάχος και συμφωνεί μαζί του η Κατερίνα Δεληγιαννίδου λέγοντας πως «στην καθημερινότητά μου χρησιμοποιώ αρκετά το ΤΑΞΙ, σπάνια το αστικό κι ακόμη πιο σπάνια το αυτοκίνητο. Δεν με εξυπηρετούν οι ελεγχόμενοι χώροι στάθμευσης, δεν έχω καταλάβει ακριβώς πως λειτουργούν και σίγουρα δεν είμαι η μόνη».

Ασύμφορα τα παρκόμετρα

«Δύο ώρες σε έναν ελεγχόμενο χώρο στάθμευσης κοστίζουν όσο και η ελάχιστη χρέωση στο ταξί. Οπότε αν υπολογίσεις και τη βενζίνη προτιμώ να πάρω ταξί για να κατέβω στο κέντρο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γιάννης Μιχαλόπουλος.

Την ίδια άποψη έχει και ο Κώστας Μπακής σύμφωνα με τον οποίο «Τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων και η κατάσταση που επικρατεί δεν με εξυπηρετούν. Το αυτοκίνητο το παίρνω σπάνια λόγω κίνησης γι΄ αυτό τις περισσότερες φορές επιλέγω το ταξί». Όπως μας λένε, οι πολίτες επιλέγουν να μειώσουν κάποιο άλλο έξοδο, ώστε να κερδίσουν μια πιο ξεκούραστη μετακίνηση αλλά και χρόνο.

«Μας συμφέρει η κακή λειτουργία του ΟΑΣΘ»

Οι κερδισμένοι, φυσικά, της υπόθεσης είναι οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί. Όπως μας λέει ο οδηγός ταξί Σωτήρης Γούτης «Συχνά άτομα άγνωστα μεταξύ τους που περιμένουν στη στάση και έχουν κοινό προορισμό συμφωνούν και μοιράζονται ένα ταξί, ώστε να αποφύγουν το αστικό», ενώ ο ίδιος συνεχίζει λέγοντας «Κατανοώ τον κόσμο. Στην προσωπική μου ζωή πολλές φορές αφήνω το αυτοκίνητό μου και χρησιμοποιώ ταξί γιατί θα μου κοστίσει ακριβότερα η βενζίνη και το αντίτιμο στους ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης αφού πάρκινγκ σπάνια βρίσκεις πλέον».

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ