ΟΑΣΘ: Πότε αναμένονται επιπλέον λεωφορεία – Ποια είναι τα σχέδια του δήμου Θεσσαλονίκης - Karfitsa.gr
Θεσσαλονίκη

ΟΑΣΘ: Πότε αναμένονται επιπλέον λεωφορεία – Ποια είναι τα σχέδια του δήμου Θεσσαλονίκης

Μια «οδύσσεια» δίχως τέλος όσον αφορά στις καθημερινές μετακινήσεις με τον ΟΑΣΘ, σε όλες τις γραμμές και σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, βιώνει τα τελευταία χρόνια το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης. Η κατάσταση, ωστόσο, εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί –τουλάχιστον έως έναν βαθμό– μέσα στο 2020, καθώς την χρονιά που έρχεται αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης.

Της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΡΥΠΙΔΟΥ

Ατελείωτες ώρες αναμονής στις στάσεις, συνθήκες «σαρδελοποίησης» εντός των οχημάτων, παλιά λεωφορεία που μπάζουν νερά και χαλούν στη μέση της διαδρομής, είναι ορισμένες μόνο από τις… περιπέτειες που βιώνει ένας Θεσσαλονικιός, ο οποίος επιλέγει να χρησιμοποιήσει το ένα και μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς για να μετακινηθεί στην πόλη.Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης περίπου 320 λεωφορεία, αριθμός μικρός –όπως παραδέχονται ευθέως όλοι οι εμπλεκόμενοι– για να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος, δεδομένου ότι ο στόλος θα έπρεπε να διαθέτει τουλάχιστον 500 – 520 οχήματα για τη βασική εξυπηρέτηση όλων των γραμμών.

Τι γίνεται όμως από δω και πέρα; Σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης, με αποκλειστικό θέμα τον ΟΑΣΘ, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, έδωσε δύο ημερομηνίες – σταθμούς για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου.

Όπως δεσμεύτηκε ο γενικός γραμματέας, το αργότερο στα τέλη του Φλεβάρη θα προστεθούν στην κυκλοφορία περίπου 100 – 120 λεωφορεία, τα οποία θα προκύψουν μέσω της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ. Κι επειδή ο αριθμός των λεωφορείων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης και πάλι δεν θα επαρκεί, θα «τρέξει» μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020 διαγωνισμός για τη μίσθωση επιπλέον 150 σύγχρονων και αντιρρυπαντικών οχημάτων, τα οποία όμως αναμένονται στους δρόμους μέχρι το φθινόπωρο του νέου έτους.

Με τις δύο αυτές κινήσεις εκτιμάται πως θα παρατηρηθεί βελτίωση αν και λόγω της παλαιότητας των αστικών λεωφορείων αναμένεται από τα ήδη υπάρχοντα να αποσυρθούν μέσα στο 2020… 90 στον αριθμό!

Γερασμένος ο στόλος

Το 60% των οχημάτων που διαθέτει αυτή τη στιγμή ο ΟΑΣΘ, είναι ηλικίας άνω των 15 ετών, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού, Γιώργο Σκόρδα, ο οποίος παραδέχεται πως τα προβλήματα στην πόλη είναι πολλά και μεγάλα. «Αντί να πάρουμε νέα λεωφορεία το 2018 απλώς επιμηκύνθηκε η ζωή αυτών που κυκλοφορούσαν κατά τρία χρόνια κι έτσι φτάσαμε στα 23», είπε χαρακτηριστικά αφήνοντας αιχμές κατά της προηγούμενης κυβέρνησης και της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ.

«Προφανώς και τα λεωφορεία είναι παλιά και δεν ικανοποιούν καμία από τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Την τελευταία διετία αποσύρθηκαν 129 οχήματα και μέχρι το φθινόπωρο του 2020 πρόκειται να αποσυρθούν ακόμη 90. Συνεπώς, είναι πιεστική η ανάγκη να βρούμε λύσεις», υπογραμμίζει ο κ. Σκόρδας. Αναφερόμενος σε πρόσφατη έρευνα που έγινε για λογαριασμό του ΟΑΣΘ σε δείγμα 1.200 ατόμων, ο ίδιος τονίζει πως το 50% των πολιτών χρησιμοποιεί αστικές συγκοινωνίες και πως ένα ποσοστό άνω του 70% δηλώνει ότι η κατάσταση έχει επιδεινωθεί την τελευταία πενταετία.

Μάλιστα, ανέφερε πως σύμφωνα με την ίδια έρευνα που έχει η διοίκηση στα χέρια της «7 στους 10 πολίτες θέλουν περισσότερους ελέγχους και επιβολή νομιμότητας», ενώ σημείωσε ακόμα ότι η εισιτηριοδιαφυγή έφερε μείωση των εσόδων για τον ΟΑΣΘ. Πρόσθεσε δ,  πως θα αρχίσει και πάλι συστηματικός έλεγχος για τους «τζαμπατζήδες» στα λεωφορεία και διευκρίνισε ότι η επιβολή προστίμων δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά αποτελεί μέρος της διαπαιδαγώγησης των πολιτών.

Πάντως, αναφερόμενος στους μακροπρόθεσμους στόχους του Οργανισμού ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ έκανε λόγο για… wi-fi εντός των λεωφορείων, για «έξυπνη κάρτα» πολλαπλών διαδρομών, για κάρτα 72 ωρών αλλά και εβδομαδιαία κάρτα για τη διευκόλυνση των πολιτών. Όσον αφορά στην εφαρμογή της τηλεματικής, ειπώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σπανό, πως λειτουργεί αξιόπιστα, ενώ μνημονεύτηκε το κοινωνικό πρόσωπο του Οργανισμού με τις δωρεάν μετακινήσεις ευπαθών κοινωνικά ομάδων και μεγάλης μερίδας πολιτών.

«Άμεσες λύσεις» ζητάει ο Κ. Ζέρβας

«Ντροπή» για τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας να μην διαθέτει ούτε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ζητώντας άμεσα λύσεις καθώς αυτή τη στιγμή λείπουν από την πόλη τουλάχιστον 170 λεωφορεία για την πλήρη υλοποίηση του μεταφορικού έργου.

Ποιές είναι όμως οι πρωτοβουλίες που μπορεί να πάρει ο δήμος Θεσσαλονίκης προκειμένου να μπορέσει να βελτιωθεί η κατάσταση; Σύμφωνα με τον κ. Ζέρβα, η διοίκηση του δήμου θα συμβάλλει στην καλύτερη κίνηση των αστικών λεωφορείων στους δρόμους, σε συνεργασία της τροχαίας με τη δημοτική αστυνομία και θα καθαρίσει τις λεωφορειολωρίδες.

Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, ο δήμος Θεσσαλονίκης θα μεριμνήσει προκειμένου να βελτιωθούν οι στάσεις του ΟΑΣΘ και «από μνημεία κακογουστιάς και πεδίο καθημερινού βανδαλισμού, να μετατραπούν σε στάσεις που θα κοσμούν το αστικό περιβάλλον και θα διακρίνονται για την αντοχή των υλικών τους, τη σχεδιαστική τους αρτιότητα και τη χρηστική τους διάσταση», όπως είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος. Παράλληλα, στα σχέδια είναι να αξιοποιηθούν όλες οι τεχνολογικές εφαρμογές που μπορούν να βελτιώσουν τις αστικές συγκοινωνίες.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ