Οι αγανακτισμένοι του ΟΑΣΘ- Έρχονται νέες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας για την «απαράδεκτη κατάσταση» - Karfitsa.gr
Θεσσαλονίκη

Οι αγανακτισμένοι του ΟΑΣΘ- Έρχονται νέες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας για την «απαράδεκτη κατάσταση»

Της Φιλίππα Βλαστού

Σαν τα… ποντίκια στριμώχνεται το επιβατικό κοινό του ΟΑΣΘ. Λεωφορεία μεταφέρουν υπερδιπλάσιο αριθμό επιβατών από τον προβλεπόμενο, ενώ πολλές φορές οι οδηγοί αναγκάζονται να προσπερνούν στάσεις, καθώς δεν χωράει να μπει ούτε… μύγα.

Πολίτες περιμένουν στις στάσεις να φανεί κάποιο λεωφορείο, διότι όπως αναφέρουν στην Karfitsa ‘’οι καθυστερήσεις των δρομολογίων είναι μεγάλες, πολλές φορές αναβάλλουμε όπου μπορούμε τη μεταφορά μας με το μέσο αυτό’’.

Το περασμένο Σάββατο πραγματοποιήθηκε η πρώτη συγκέντρωση κατά των συνθηκών μεταφοράς και των καθυστερήσεων των δρομολογίων. Παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες εκείνη την ημέρα πολίτες φοιτητές, εργαζόμενοι, συνταξιούχοι της πόλης, χρήστες ή μη του ΟΑΣΘ συγκεντρώθηκαν στο άγαλμα Βενιζέλου, φωνάζοντας ότι: ‘’Η κατάσταση με τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη έχει φτάσει στο απροχώρητο’’ και ζητώντας ‘’ασφαλείς, ανθρώπινες, και φθηνές αστικές μετακινήσεις για όλους’’.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Karfitsa οι διαμαρτυρίες θα συνεχιστούν. Στα μέσα Ιανουαρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί ακόμα μια συγκέντρωση αυτή τη φορά έξω από τα γραφεία του Οργανισμού, στην οδό Αλ.Παπαναστασίου.

Ο καθημερινός… Γολγοθάς

Άτομα που βρέθηκαν στην συγκέντρωση μίλησαν στην Karfitsa για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κάθε φορά που καλούνται να χρησιμοποιήσουν το μέσο.

Ο Παντελής Τ. μένει στη δυτική πλευρά της πόλης. ‘’Εκεί το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο, ειδικά σε Αμπελόκηπους και Εύοσμο’’, περιγράφει. Οι γραμμές 21 και 32 είναι κυρίως αυτές που χρησιμοποιεί. ‘’Το μεσημέρι φτάνει στιγμή που το λεωφορείο δεν σταματάει καν στην στάση, επειδή είναι γεμάτο από κόσμο. Τα δρομολόγια έχουν μειωθεί, όπως παρατηρώ, κατά το 1/3’’ υπογραμμίζει. ‘’Ο κόσμος έχει αγανακτήσει και γκρινιάζει. Πιστεύω ότι το θέμα είναι να κάνουμε οργανωμένες διαμαρτυρίες για να υπάρξει μια πίεση στους αρμόδιους, για να καταλάβουν ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα’’, προσθέτει.

Η Ελένη Στριμπάκου είναι φοιτήτρια της Ιατρικής του ΑΠΘ. Παρότι μένει στο κέντρο χρειάζεται να μεταβαίνει σε νοσοκομεία, λόγω της σχολής της. ‘’Μπαίνω στα 28Β, 28 Α, 57, για να πάω στα νοσοκομεία Παπαγεωργίου και Παπανικολάου αλλά και σε όσα πηγαίνουν προς το Ιπποκράτειο. Ειδικά στα λεωφορεία προς τα μακρινά νοσοκομεία είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση. Κυρίως τα πρωινά που μπαίνουν πολίτες είτε για να πάνε στο νοσοκομείο είτε για να μεταβούν στην δουλειά τους. Δεν χωράς όχι μόνο να καθίσεις, αλλά ούτε να μπεις. Εάν καταφέρεις να μπεις είσαι για 45 λεπτά όρθιος και στριμωγμένος. Είσαι face to face με τους υπόλοιπους επιβάτες και επικρατεί και ένας εκνευρισμός, λόγω της κατάστασης, ο οποίος θεωρώ ότι πρέπει να διοχετευτεί στο να προσπαθήσουμε να ενωθούμε και να διεκδικήσουμε καλύτερες μετακινήσεις’’, τονίζει η ίδια.

Ο Δημήτρης Τ. επιβαίνει κυρίως στο δρομολόγιο 24 και χαρακτηρίζει ‘’απαράδεκτη’’ την κατάσταση, ‘’οι καθυστερήσεις και ο συνωστισμός είναι απίστευτος’’. Από πλευράς του θεωρεί ότι ‘’το εισιτήριο που πληρώνουμε δεν αξίζει τις υπηρεσίες που μας δίνουν. Δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά, τα λεωφορεία είναι παλιά. Σαν επιβάτης πολλές φορές φοβάμαι. Στις συγκοινωνίες των δυτικών συνοικιών θεωρώ ότι η κατάσταση είναι χάλια. Για τους πολίτες που μένουν δυτικά το κέντρο είναι μη προσβάσιμο. Σκεφτόμαστε πολλές φορές αν θα κατέβουμε εν τέλη στο κέντρο για μια βόλτα ή ακόμα και για άλλες υποχρεώσεις’’.

Ο Δημήτρης Καρβαγιώτης μένει ανατολικά και καθημερινά χρησιμοποιεί όσα λεωφορεία ξεκινούν από τον σταθμό στο ΙΚΕΑ προς το κέντρο. ‘’Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι μη τακτικά δρομολόγια και ότι δεν αντικαθιστώνται άμεσα τα λεωφορεία τα οποία χαλάνε, ενώ εκτελούν δρομολόγιο. Μπορώ να καταλάβω ότι ένα λεωφορείο είναι λογικό να χαλάσει, αλλά όχι ότι χρειάζεται 25 λεπτά να έρθει το επόμενο λεωφορείο σε μια νευραλγική γραμμή’’, λέει. ‘’Οτιδήποτε συμβαίνει στον ΟΑΣΘ πάει προς το χειρότερο. Κάθε αλλαγή που γίνεται δεν βοηθάει ούτε τον εργαζόμενο, ούτε τον φοιτητή’’, αναφέρει και επησημαίνει ότι ‘’Τα εισιτήρια θεωρούμε ότι είναι υψηλό το τίμημα σε αυτό που παρέχουν’’.

Ο Παναγιώτης Σαμπουνάς μπορεί να μην χρησιμοποιεί το λεωφορεία, αλλά όπως μας είπε ‘’υποστηρίζω την προσπάθεια των πολιτών για καλύτερη συγκοινωνία, άλλωστε οι συγκοινωνίες είναι δικαίωμα και θα πρέπει να το διεκδικήσουμε. Πολλοί φίλοι και γνωστοί μου και από τα δυτικά και από τα ανατολικά της πόλης έχουν τύχει να πάρει φωτιά εν κινήσει το λεωφορείο που ήταν μέσα ή να χρειάζεται να περιμένουν αρκετή ώρα μέχρι να φθάσει το λεωφορείο’’.

Επίσης, η Χριστίνα Καραδέδου χρησιμοποιεί τα λεωφορεία σπάνια. ‘’Θεωρώ ότι οι συγκοινωνίες της πόλης δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιβατών. Μάλιστα, για αυτό τον λόγο το έξοδο της μετακίνησης αρκετών πολιτών αυξάνεται, γιατί όταν βλέπεις ότι δεν έρχεται το λεωφορείο αναγκαστικά θα πάρεις ταξί, για να προλάβεις’’, αναφέρει.

Ομάδας εργασίας για τις καθυστερήσεις

Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης μαζί με τον ΟΑΣΘ και σε συνεργασία με δήμους και φορείς θα δημιουργήσει ομάδα εργασίας με στόχο να μειωθούν οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

Όπως είπε στην Karfitsa o διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Ιωάννης Τσιωνάς ‘’θα πρέπει να εντοπιστούν τα προβληματικά σημεία στα οποία οφείλονται οι καθυστερήσεις και να προταθούν ή να επιλεγούν συγκεκριμένες λύσεις, οι οποίες θα είναι γρήγορες στο να εφαρμοστούν και οικονομικές. Μια τέτοια λύση είναι οι οριοθετήσεις, κάτι το οποίο έχει δείξει και στην πράξη ότι έχει αποτέλεσμα’’. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι θα δοθεί προτεραιότητα στα σημεία που εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα.

‘’Αυτό είναι ασπιρίνη για το πρόβλημα’’

‘’Η ομάδα εργασίας είναι ασπιρίνη μπροστά στο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη. Αυτό που χρειάζεται είναι η πρόσληψη οδηγών, η αγορά νέων λεωφορείων και η διάθεση κονδυλίων για να γίνονται καλύτερες και αξιόπιστες συντηρήσεις των οχημάτων’’, ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου, μιλώντας στην Karfitsa.

‘’Tην ευθύνη την έχει 100% ο ΟΑΣΘ και ο ΟΣΕΘ και ας μην προσπαθούν να μεταθέσουν ευθύνες σε άλλους, αυτοί έκαναν την κρατικοποιήση, αυτοί είναι οι αρμόδιοι, αυτοί να δώσουν την λύση’’, τονίζει ο πρόεδρος.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ