Οι Θεσσαλονικείς κάνουν… «booking» για κρέας και ψάρι - Karfitsa.gr
Uncategorized

Οι Θεσσαλονικείς κάνουν… «booking» για κρέας και ψάρι

«Γυμνό» είναι και φέτος τα Χριστούγεννα το Καπάνι, στη Θεσσαλονίκη, καθώς δεν υπάρχει δείγμα… στολισμού. Λίγες ημέρες πριν από την κορύφωση των γιορτών η παραδοσιακή αγορά της πόλης παραμένει αστόλιστη, κάτι το οποίο δυσανασχετεί τους  επιχειρηματίες της περιοχής, ενώ υπάρχουν κι εκείνοι που δεν απορούν με το γεγονός αυτό, διότι όπως είπαν στην Karfitsa «το Καπάνι το έχουν παρατημένο, εδώ δεν κάνουν άλλα πράγματα, θα το στολίσουν κιόλας;».

Της Φιλίππα Βλαστού

«Η αγορά από το δήμο ούτε έχει στολιστεί, ούτε έχει φωταγωγηθεί, ούτε έχει προγραμματιστεί κάποια εκδήλωση. Δυστυχώς έχει υποβαθμιστεί αρκετά κι αυτό είναι ένα μεγάλο παράπονο των επιχειρηματιών, γιατί δεν γίνεται η κεντρική αγορά να έχει αυτή την εικόνα τα Χριστούγεννα», δήλωσε στην Karfitsa ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου, Χρήστος Νικολόπουλος. Ο ίδιος επεσήμανε ότι ούτε τα προηγούμενα χρόνια στολιζόταν από τις τοπικές αρχές. Χαρακτηριστικά ο κ. Νικολόπουλος περιέγραψε ότι «για να καταλάβετε μας έστειλαν δυο κιβώτια λαμπάκια και μας είπαν περάστε τα μόνοι σας. Δηλαδή να κάτσουμε μόνοι μας να συνδέσουμε τα ηλεκτρολογικά, χωρίς την παρουσία ηλεκτρολόγων του δήμου και χωρίς τα ανυψωτικά μηχανήματα».

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον αντιδήμαρχο Θεσσαλονίκης Παιδείας και Αθλητισμού, Αλέξανδρο Μπαρμπουνάκη για το συγκεκριμένο θέμα δήλωσε ότι: «Έπειτα από συνεννόηση που είχαμε με τον Ανδρέα Τερζίδη, από την πλευρά των επαγγελματιών στο Καπάνι και παρότι ενημερωθήκαμε τελευταία στιγμή – διότι ο δήμος δεν είναι σε θέση να στολίσει όλη την πόλη – έχουμε προμηθεύσει τους επιχειρηματίες με φωτιστικές γιρλάντες για να στολίσουν τις τέσσερις εισόδους. Με τη συμφωνία ότι θα τις τοποθετήσουν και εμείς θα πάμε ως δήμος να τις συνδέσουμε. Έως και σήμερα (20/12), δεν έχουμε ειδοποιηθεί, ώστε να πάμε να τις συνδέσουμε».

«Εμπορικός δρόμος στο… σκοτάδι»

Εκτός του θέματος που έχει προκύψει με τον στολισμό, ο κ. Νικολόπουλος τόνισε ότι τους τελευταίους μήνες αντιμετωπίζουν πρόβλημα και με τον φωτισμό. «Ένα ακόμη τεράστιο πρόβλημα είναι ότι αφαίρεσαν τους λαμπτήρες από πολλά σημεία, γιατί θα άλλαζαν τον φωτισμό. Στην Ερμού, ενώ έχουν βγάλει τα φώτα δεν έχουν αντικαταστήσει εδώ και μήνες του λαμπτήρες, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη οδός που είναι ένας κεντρικός εμπορικός δρόμος το βράδυ να είναι κατασκότεινος», υπογράμμισε. Το θετικό, σύμφωνα με  τον πρόεδρο είναι ότι τις τελευταίες ημέρες έχουν καθοριστεί οι θέσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης. «Πλέον κάποιοι καταναλωτές μπορούν να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα τους στην Ερμού στους ειδικούς χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης και να κάνουν τα ψώνια τους στην αγορά. Παρ’ όλα αυτά οι καταναλωτές παραδοσιακά προτιμούν το Καπάνι, γιατί εδώ ξέρουν ότι θα βρουν τις χαμηλότερες τιμές που κυκλοφορούν στην πόλη μας και υπάρχει μεγάλη ποικιλία προϊόντων».

Κρατήσεις στο ψάρι και επιλογή φθηνού κρέατος

Το ελληνικό σύνδρομο της… «τελευταίας ώρας» επικρατεί και φέτος όσον αφορά στην αγορά κρέατος και ψαριού από τους καταναλωτές.

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Δημητριάδη, ιχθυοπώλης «συγκριτικά με πέρσι σημειώνεται πτώση στις πωλήσεις, αλλά με όσους πελάτες έχω μιλήσει το καθυστερούν τις αγορές τους, καθώς θέλουν να τις πραγματοποιήσουν πιο κοντά στις γιορτινές ημέρες. Από την άλλη έχουμε και πελάτες οι οποίοι έχουν κάνει κρατήσεις σε ψάρια και θα έρθουν να τα πάρουν αυτές τις μέρες».

Στην αγορά κρέατος σημειώνονται ενθαρρυντικά βήματα, όπως μας εξήγησε ο κρεοπώλης Δημήτρης Στεφανουδάκης, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο την προηγούμενη χρονιά. «Ο καταναλωτής ξέρει ότι αυτό που θα βρει στο Καπάνι θα είναι ποιοτικό και σε πολύ καλή τιμή», τόνισε ο επιχειρηματίας, εξηγώντας ότι «ο κόσμος ξεκίνησε να αγοράζει, αλλά βεβαίως αυτό που παίζει τον πρώτο ρόλο είναι το οικονομικό. Επιλέγουν το οικονομικότερο. Θα προτιμήσει κάποιος να πάρει χοιρινό χωρίς κόκαλο με 3,5 ευρώ ή μια ποσότητα κοτόπουλο με 2-2,20 ευρώ».

Ο ίδιος σημείωσε δε ότι το «αγκάθι» που υπάρχει μεταξύ των καταναλωτών με το Καπάνι είναι η στάθμευση. «Θεωρώ ότι το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης θα έπρεπε να ξεκινήσει μετά τον Ιανουάριο, που θα έχουν παραλάβει και τις κάρτες όλοι όσοι είναι κάτοικοι του κέντρου» είπε και πρόσθεσε ότι «στην αγορά θα πρέπει να ληφθούν έστω τα απαραίτητα μέτρα όσον αφορά στα όμβρια, την αποχέτευση, την καθαριότητα και την φύλαξή της».

«Νωρίς για αγορές»

Από την πλευρά τους οι καταναλωτές ακόμα δεν έχουν προμηθευτεί όλα όσα χρειάζονται, καθώς ιδανική στιγμή για εκείνους είναι λίγες μέρες πριν στρωθεί το χριστουγεννιάτικο τραπέζι.

«Μόνο τα απολύτως απαραίτητα αυτής της εβδομάδας έχω αγοράσει και όχι ακόμα τα εορταστικά. Αυτά θα τα αγοράσω μόλις πλησιάσουν οι ημέρες, για λόγους προγραμματισμού. Ο προγραμματισμός μου πάντα για τα ψώνια είναι μερικών ημερών και δεν θα το χαλάσω για τις γιορτές, γιατί αν δεν το προγραμματίσω σωστά μετά θα ξεφύγω σε σπατάλες», είπε ο κ. Λάκης.

«Συνήθως κάνω τα ψώνια μου όταν πλησιάσουν οι μέρες, αυτό θα κάνω και φέτος. Για να είναι φρέσκα, αλλά και για να αποφασίσουμε πρώτα οικογενειακώς τι ακριβώς θα μαγειρέψουμε. Οι επιλογές που κάνουμε σε κρέας είναι πάντα κλασσικές και παραδοσιακές», εξήγησε η κα Τζένη.

 

Η ακριβές επιλογές που… εξαντλούνται

Ρόδια για… σπάσιμο προκειμένου να έχουν τύχη όλο τον χρόνο, όπως λέει το παλιό έθιμο, χαλβάδες γκουρμέ, αποξηραμένα φρούτα και παστουρμάς είναι μεταξύ των προϊόντων που ξεπουλάνε αυτή την περίοδο. Πρόκειται για αγορές τις οποίες οι καταναλωτές αποφεύγουν να κάνουν τον υπόλοιπο χρόνο και περιμένουν τις γιορτές για να τις πραγματοποιήσουν, καθώς πλέον θεωρούνται ως… ήδη πολυτελείας.

Ο κ. Γιώργος, παντοπώλης στο Καπάνι υπογράμμισε ότι ο χαλβάς έχει την τιμητική του λόγω της νηστείας που κάνουν αρκετοί. «Πλέον ο καταναλωτής ξεφεύγει από τον απλό και συνηθισμένο χαλβά και προτιμά ιδιαίτερους, με κουβερτούρα και διάφορες λιχουδιές μέσα του όπως σύκο και αμύγδαλο και τώρα τελευταία και το κάστανο, το οποίο παρότι είναι η πιο ακριβή επιλογή, είναι το πρώτο που εξαντλείται». Παράλληλα, ο ίδιος επεσήμανε ότι τα μπαχάρια που είναι στη μόδα της γαστρονομίας είναι ο κουρκουμάς και το τζίντζερ τα οποία «αγοράζουν μανιωδώς οι Θεσσαλονικείς». Επίσης, ο παντοπώλης, για όλο τον Δεκέμβρη έχει βάλει σε προσφορά το έτοιμο φύλλο για μπακλαβά και κανταΐφι, ώστε να είναι προσιτή η τιμή για τους καταναλωτές.

Μπορεί το ποτό να σερβίρεται με ξηρούς καρπούς, όμως το συνοδευτικό που θεωρείται εξαιρετικό, αλλά και λίγο «τσιμπημένο» στην τιμή, είναι τα αποξηραμένα φρούτα, όπως μας εξήγησε ο Θεόδωρος Θεοδωρίδης και μάλιστα οι Θεσσαλονικείς τα προτιμούν δέοντος αυτές τις μέρες.

Μεταξύ των χριστουγεννιάτικων γαστρονομικών ορέξεων είναι και ο παστουρμάς. Ο υπεύθυνος του καταστήματος «Γερακάρη», κ. Πέτρος, μας είπε ότι τις ημέρες των Χριστουγέννων «ο κόσμος θέλει να επιλέξει ποιότητα και καλή τιμή, γι’ αυτό έρχεται στο Καπάνι, διότι εδώ βρίσκει τον παστουρμά 15 ευρώ πιο φθηνό, ενώ από εμάς αγοράζει και χύμα βούτυρο, ώστε να κάνει κουραμπιέδες».

ΚΕΠΚΑ: Τι να προσέξετε στις αγορές σας

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δίνει οδηγίες στους πολίτες για το τι θα πρέπει να προσέξουν στις αγορές τους. Ενδεικτικά κάποιες από τις συμβουλές είναι:

Να αγοράζουμε τρόφιμα, από επίσημα και ελεγχόμενα σημεία της αγοράς, πουλερικά και κρεατικά που είναι τοποθετημένα σε ψυγεία ή προθήκες ψυγεία. Οι νωπές εγχώριες μη συσκευασμένες γαλοπούλες πρέπει να είναι εκσπλαχνισμένες (απεντερωμένες), χωρίς πούπουλα και να φέρουν σήμανση καταλληλότητας. Το κρέας αμνοεριφίων εγχώριας παραγωγής φέρει σφραγίδα καταλληλότητας χρώματος «τυρκουάζ», με σχήμα ωοειδές ή στρογγυλό, όπου αναγράφεται ο αριθμός έγκρισης του σφαγείου. Σε σφραγίδα ορθογώνιου παραλληλόγραμμου, πρέπει να αναγράφεται η χώρα προέλευσης, «ELLAS» ή «ΕL». Το κρέας βοοειδών πρέπει, πέραν της σφραγίδας καταλληλότητας, να συνοδεύεται, από πρόσθετη επισήμανση, με τη μορφή ειδικής αδιάβροχης ετικέτας, η οποία να είναι σταθερά προσαρτημένη, επί μεγάλων τεμαχίων του σφάγιου. Για κάθε αγορά μας, επιμένουμε, στην έκδοση απόδειξης πληρωμής. Προσοχή, στις δελεαστικές διαφημίσεις και προσφορές τουριστικών γραφείων. Οι καταγγελίες, για παραπλάνηση ακόμα και εξαπάτηση καταναλωτών, αυτή την περίοδο, αυξάνονται, κατακόρυφα. Για τα συσκευασμένα προϊόντα, πρέπει να διαβάζουμε, με προσοχή την ετικέτα, (χώρα κατασκευής, σύνθεση προϊόντος, διεύθυνση κατασκευαστή ή εισαγωγέα) και τις οδηγίες χρήσης. Οι προμηθευτές είναι υποχρεωμένοι να μας παράσχουν οδηγίες χρήσης, στα ελληνικά. Πριν αγοράσουμε χριστουγεννιάτικα στολίδια ή παιδικά παιχνίδια, ενημερωνόμαστε, για τις προδιαγραφές ασφάλειάς τους.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ