ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

του Κωνσταντίνου Αναστασίου

Τα πάνω… κάτω έχει φέρει η πρόσφατη απόφαση του γ.γ. της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή, που ουσιαστικά περιορίζει, από τις 6 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ σε καθημερινή βάση, το ωράριο λειτουργίας του Α΄ Τελωνείου Θεσσαλονίκης, το οποίο καλύπτει την Ελεύθερη Ζώνη της ΟΛΘ Α.Ε. στην Πύλη 16 (υπενθυμίζεται ότι το ζήτημα είχε ανοίξει και πέρυσι το Σεπτέμβριο). Ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Αναστάσιος Καπνοπώλης, εξήγησε στην Karfitsa τους λόγους για τους οποίους η κατάργηση της νυκτερινής βάρδιας θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία  και την εμπορική δυνατότητα της πόλης.

Όπως τονίζει ο ίδιος, η μετατροπή της 24ωρης λειτουργίας σε16ωρη, μιας πύλης εισόδου και εξόδου ενός κυρίως εξαγωγικού λιμένος, όπως είναι αυτό της Θεσσαλονίκης, πρακτικά αποδυναμώνει την εμπορική και οικονομική σημασία του. Το πρόβλημα εστιάζεται στο ότι «αντί για 120 κοντέινερ που θα μπορούσε να παίρνει το λιμάνι, όπως ήταν μέχρι προσφάτως, συμφωνήθηκε, κατόπιν αιτήσεων των ενδιαφερομένων, να κατεβαίνουν οι τελωνειακοί και να δέχονται μόνο μέχρι 60 κοντέινερ», σύμφωνα με τον κ. Καπνοπώλη.

Ένα δεύτερο θέμα που δημιουργεί η Πύλη 16, εντοπίζεται και στα ευπαθή προϊόντα, επισημαίνει ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης: «όταν κλείνει η πύλη, όσοι πάνε και περιμένουν για να ανοίξει την άλλη μέρα το πρωί στις 6:00, μαζί με αυτούς που εισέρχονται κανονικά στις 8:00 στο λιμάνι – ή και στις 6:00 – βρίσκουν ουρές, μεγάλο μήκος αυτοκινήτων, περιμένουν πάρα πολύ», εξηγώντας μας έτσι ότι δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση. Κάτι που είναι επιβαρυντικό για την οικονομία και το εμπόριο. Το γεγονός, επίσης, ότι από την ίδια πύλη εισέρχονται και εξέρχονται τα άδεια εμπορεύματα, είναι ακόμα ένας αρνητικός παράγοντας, σύμφωνα με τον ίδιο, προτείνοντας ως λύση να γίνει μια άλλη, ξεχωριστή πύλη.

«Αφ’ετέρου», συνεχίζει, «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αντιπροσωπεύει τη Βόρεια Ελλάδα, και εξυπηρετεί από τη Λάρισα μέχρι την Αλεξανδρούπολη, είναι το κατ’εξοχήν εξαγωγικό μας λιμάνι», σχολιάζοντας έτσι την οικονομική δυναμική του ΟΛΘ.

Η εξήγηση που δίνει ο κ. Καπνοπώλης, για το πώς έχει φτάσει να έχει δημιουργηθεί η υπάρχουσα κατάσταση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είναι ότι η σημερινή κυβέρνηση ενέδωσε στις πιέσεις των τελωνειακών υπαλλήλων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η ίδια η κυβέρνηση, ναι μεν, να έχει πάρει μια απόφαση λίγο καλύτερη, δηλαδή στο ότι την πύλη εισόδου θα μπορεί κάποιος να την ενεργοποιήσει κατόπιν αιτήσεως και αναγκών, αλλά γεγονός είναι ότι πριν 11 μήνες ουσιαστικά δεν υπήρχε το θέμα της συγκεκριμένης βάρδιας. 

«Με περιορισμένο ωράριο δεν μπορούμε να έχουμε την ίδια απόδοση ως λιμάνι»

«Μιας και θέλουμε να λειτουργεί το λιμάνι ως μια πύλη εισόδου προς την Ευρώπη, όλες οι πρόσφατες εξελίξεις αναχαιτίζουν κάποια προθυμία και κάποια θέληση των ανθρώπων που περιμένουν να δουν να γίνεται κάτι τέτοιο. Με περιορισμένο ωράριο δεν μπορούμε να έχουμε την ίδια απόδοση ως λιμάνι, αναλογιστείτε ότι ενδεχομένως να φτάνει και τα 1000 κοντέινερ στη βάρδια η είσοδος», υπογραμμίζει ο Πρόεδρος του ΒΕΘ.

Σχετικά με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας, ότι δηλαδή οι αντιδράσεις για το ζήτημα είναι υπερβολικές και ότι ο χρόνος λειτουργίας του τελωνείου είναι υπεραρκετός (υπερδιπλάσιος) για την κάλυψη της κίνησης, ο κ. Καπνοπώλης απάντησε ότι υπάρχουν υπάλληλοι που τους βολεύει το οκτάωρο.

«Ας πούμε ότι έρχονται επιβατηγά από τρίτες χώρες, ότι φθάνουν κρουαζιερόπλοια. Ποιος θα τα υποδεχθεί; Γι’αυτό θα πρέπει το λιμάνι να επανέλθει στην προτέρα κατάσταση, όπως ήταν πριν 11 μήνες», καταλήγει.

Σχολιάστε