Ο ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στο μικροσκόπιο των εφοπλιστών στο 7ο Export Summit - Karfitsa.gr
Επικαιρότητα Οικονομία

Ο ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στο μικροσκόπιο των εφοπλιστών στο 7ο Export Summit

Την εκτίμηση ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντική δραστηριότητα για το λιμάνι και την πόλη της Θεσσαλονίκης, ιδίως εάν τα κρουζιερόπλοια τη χρησιμοποιούν ως home port (λιμάνι βάσης κι εξόρμησης), διατύπωσε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, δρ Γεώργιος Πατέρας, μιλώντας στο  7o Export Summit που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Ελλάδας (ΣΕΒΕ).

«Χρειάζεται να κάνουμε όλοι μαζί μια μεγάλη προσπάθεια να φέρουμε την κρουαζιέρα πίσω στη Θεσσαλονίκη, που έχει πολλά δυνατά σημεία, όπως η Βεργίνα, ο Όλυμπος, το Άγιον Όρος, η Παλιά Συναγωγή και το Μουσείο. Το μέγεθος του λιμανιού δεν επιτρέπει μεν σε μεγάλα κρουζιερόπλοια, της τάξης των 4.000 επιβατών, να επισκεφτούν ακόμη το λιμάνι, αλλά είναι εύκολο να ξεκινήσετε με μικρότερα πλοία, μπαίνοντας σε μια niche market (εξειδικευμένη αγορά). To deviation (απόκλιση) από τα βασικά δρομολόγια και η απόσταση από τα κύρια εκτός πόλης αξιοθέατα δεν θα πρέπει να είναι εμπόδια» σημείωσε ο κ. Πατέρας και τόνισε ότι τα κρουαζιερόπλοια μπορούν να κάνουν home porting στην πόλη, ώστε να πραγματοποιούν ταυτόχρονα τζίρους και τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τα καφέ και τα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης.

Ο δρ Πατέρας επισήμανε ότι το κύριο ζήτημα που πρέπει να απασχολεί τους εμπλεκόμενους είναι το πώς θα μπορέσει η Θεσσαλονίκη να προσελκύσει περισσότερα φορτία και transit. «Δυστυχώς, στο παρελθόν έχουν υπάρξει σημαντικές καθυστερήσεις σε αυτό το πεδίο, που επηρέασαν την ανάπτυξη του λιμανιού» είπε.

Νωρίτερα ο  πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών Θόδωρος Βενιάμης υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει η «καγκελόπορτα» της Ευρώπης και των Βαλκανίων για τις ενδοποτάμιες μεταφορές καθώς είναι θέμα χρόνου προκειμένου να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που διανοίγεται.

Είναι χαρακτηριστικό πως οι διελεύσεις πλοίων από τις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ευρώπης αναμένεται να καταγράψουν σημαντική αύξηση μέχρι το 2024 και σε αυτή την αγορά μπορεί να αποτελέσει πρωταγωνιστή η Θεσσαλονίκη. Επίσης ένας ακόμη τομέας που μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο η Θεσσαλονίκη είναι η  ναυπηγοεπισκευαστική οικονομία μετά τη δυνατότητα  επισκευής σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αναφέρθηκε στις  πρωτιές της ελληνικής  ναυτιλίας, τονίζοντας ότι η χώρα μας διαθέτει 5000 πλοία χωρητικότητας 390 εκατ. τόνων dwt και αποτελεί το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 53% του ευρωπαϊκού. Η ναυτιλιακή βιομηχανία απασχολεί στην Ελλάδα 200.000 άτομα συνεισφέροντας κατά 7% στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Α.Ε. κ. Σωτήρης Θεοφάνης, απο το βήμα  του συνεδρίου αναφέρθηκε στην πρόταση του κ Θοδωρή  Βενιάμη για ανάπτυξη των ενδοποτάμιων μεταφορών σε σχέση με τη Θεσσαλονίκη, επισήμανε ότι το σχέδιο για τον πλωτό Αξιό θα αποδειχθεί κενό γράμμα αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες λιμενικές και σιδηροδρομικές υποδομές.

Ο κ Θεοφάνης επίσης αναφέρθηκε στη δημιουργία κέντρου καινοτομίας για τα Logistics μέσα στο λιμάνι και συγκεκριμένα  στο χώρο των παλιών στάβλων τονίζοντας ότι  η ανάθεση της σχετικής μελέτης θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της εταιρείας.

Δέσποινα Κρητικού

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.



 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ