ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Συνέντευξη στη Φιλίππα Βλαστού

Πόπωτας, Κατακουζηνός, Βεζύρης, Δάγκας είναι μερικοί από τους ρόλους που έσπασαν τα μηχανάκια της τηλεθέασης και έκαναν το τηλεοπτικό κοινό να βλέπει τις σειρές του σε επανάληψη και να μην… τις βαριέται. Ο λόγος για τον ηθοποιό, σεναριογράφο και σκηνοθέτη Χάρη Ρώμα, ο οποίος  παρότι λείπει από την τηλεόραση, τα τελευταία χρόνια ασχολείται αποκλειστικά με το θέατρο. «Αισθανόμουν ενοχές απέναντι στη θεατρική μου καριέρα, τις οποίες μπορεί να μου τις δημιούργησαν κιόλας κάποιοι άνθρωποι του χώρου αποκαλώντας με τηλεοπτικό σταρ», είπε ο κ.Ρώμας σε συνέντευξη του στην Karfitsa.

 

Ο Φιλέας Φογκ είχε θέσει ένα μεγάλο στοίχημα, να γυρίσει τον κόσμο μέσα σε 80 μέρες. Εσείς έχετε θέσει ποτέ τον εαυτό σας στη διαδικασία ενός μεγάλου στοιχήματος;

Δεν ονομάζω στοιχήματα τους καθημερινούς ή και τους μεγαλύτερους στόχους που βάζω. Σίγουρα όμως όλη μου η ζωή έχει να κάνει με στόχους που πολλές φορές είναι και απώτεροι, δηλαδή θα μπορούσε κανείς να πει ότι ταυτίζονται με όνειρα, διότι έχουν μικρές πιθανότητες να γίνουν, αλλά δεν παύει να υφίσταται και αυτό. Από πράγματα που πρέπει να πετύχω στην καθημερινότητα μου για να είναι πιο ποιοτική, μέχρι υψιπετής στόχους που έχουν να κάνουν με την κληρονομιά που θα αφήσεις πίσω σου πνευματικά ή ό,τι άλλο. Έτσι και αλλιώς είμαι πεπεισμένος πλέον ότι περνώντας από αυτή τη ζωή η κληρονομιά μας είναι ότι επηρεάζουμε κάποιους.

Έχετε περισσότερο άγχος όταν παίζετε σε μια αίθουσα γεμάτη με θεατές παιδιά αντί με ενήλικες; Είναι πιο αληθινοί και σκληροί κριτές σε κάτι που δεν τους αρέσει;

Η έκφραση «τα παιδιά είναι δύσκολοι κριτές» είναι ωραιοποιημένη. Τα παιδιά είναι πιο σκληροί θεατές, με την έννοια ότι αν βαρεθούν ή δεν τους αρέσει αυτό που βλέπουν το δείχνουν άμεσα. Όταν κάνει κάποιος παιδικό θέατρο θα πρέπει να φροντίζει η παράσταση να είναι ελκυστική, θεαματική και ταυτόχρονα να έχει μια αισθητική αναβαθμισμένη για να μπορέσει να διαπαιδαγωγήσει σωστά τα παιδιά.

Στη Θεσσαλονίκη ανεβάζετε πάντα όποιο θεατρικό παρουσιάζετε.

Η Θεσσαλονίκη μαζί με την Αθήνα είναι ένας καλλιτεχνικός πόλος που αφορά κάθε Έλληνα καλλιτέχνη. Παρότι είναι πολύ αδύναμη καλλιτεχνικά η ζωή, με την έννοια της ποσότητας, γίνονται πάντα ποιοτικά και διαφορετικά πράγματα. Μου αρέσει πάρα πολύ το γεγονός ότι ένας καλλιτέχνης μένει και επιμένει στη Θεσσαλονίκη, ασχέτως αν θα δυσκολευτεί να επιβιώσει εδώ, γιατί δεν έχει τόσο πολλή δουλειά για τόσο αρκετό κόσμο.

Από τα τηλεοπτικά δρώμενα λείπετε. Γιατί ποιον λόγο είστε αποστασιοποιημένος;

Ξεκίνησε με την πρόθεση να κάνω περισσότερο θέατρο, αφού είχα κάνει έναν πολύ μεγάλο κύκλο στην τηλεόραση και αισθανόμουν ενοχές απέναντι στη θεατρική μου καριέρα, τις οποίες μπορώ να σας πω ότι μου τις δημιούργησαν κιόλας κάποιοι άνθρωποι του χώρου αποκαλώντας με τηλεοπτικό σταρ. Επίσης, με είχε κουράσει η διαδικασία συγγραφής, σκηνοθεσίας και ρόλου στην τηλεόραση και για αυτό ήθελα να έχω ένα προσωπικό στίγμα ως θεατρικός συγγραφέας και να κάνω τελείως διαφορετικές δουλειές. Από εκεί και πέρα με πέτυχε και η κρίση και όταν αποφάσισα για οικονομικούς λόγους να επιστρέψω δεν νομίζω ότι έλειπα και σε κανέναν. Μπορεί να έλειπα στο κοινό, πάντως δεν έλειπα τόσο πολύ στα γραφεία των τηλεοπτικών παραγωγών ή των ανθρώπων που επιλέγουν τις τηλεοπτικές σειρές.

Οπότε το «Καφέ της Χαράς» που ακούγεται ότι θα επιστρέψει δεν ισχύει;

Αυτή την ερώτηση δεν την απαντάω, γιατί είμαι προληπτικός. Έχουν γίνει συζητήσεις για να επιστρέψει, αλλά σημασία έχει και με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό. Πριν από καιρό είχα προτάσεις να κάνω πράγματα στην τηλεόραση, αλλά στην πορεία βλέποντας την εξέλιξη και τον τρόπο που κινείται το συγκεκριμένο κανάλι που μου είχε κάνει την πρόταση σκέφτηκα ότι θα ήταν πολύ οδυνηρό καλλιτεχνικά για μένα να συνυπάρξουμε. Δεν έχω τόσο μεγάλη ανάγκη να δηλώσω την ύπαρξη μου με τηλεοπτικό τρόπο.

Σχολιάστε