Προσωπικό στοίχημα Ζέρβα οι ποδηλατόδρομοι - Karfitsa.gr
Θεσσαλονίκη

Προσωπικό στοίχημα Ζέρβα οι ποδηλατόδρομοι

Ρεπορτάζ: Αναστασία Καρυπίδου

Παίρνω ένα ποδήλατο και φεύγω για τ’ αδύνατο… λένε οι στίχοι στο τραγούδι του Κώστα Μακεδόνα. Με τον ίδιο στόχο, να πάρουμε τα ποδήλατα και να ενισχυθεί η χρήση των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς στην πόλη, η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης “τρέχει” τις εργασίες για την επέκταση του υφιστάμενου δικτύου των ποδηλατοδρόμων.

Για τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, αποτελούν προσωπικό στοίχημα τόσο οι ποδηλατόδρομοι, όσο οι πεζοδρομήσεις και οι μετατροπές δρόμων σε ήπιας κυκλοφορίας, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Για το λόγο αυτό, έδωσε άμεση εντολή στους συνεργάτες του ώστε να ξεκινήσουν από την ερχόμενη Δευτέρα, 13 Ιουλίου, οι εργασίες προκειμένου να αποδοθούν το συντομότερο δυνατό οι χώροι για χρήση προς τους πολίτες. «Είναι ένα θέμα που το έχει πάρει προσωπικά και ζητά να το τρέξουμε άμεσα», δηλώνουν συνεργάτες του δημάρχου για τους ποδηλατόδρομους και τις πεζοδρομήσεις.

Μετά τις απαραίτητες διαγραμμίσεις των ποδηλατοδρόμων σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης, θα τοποθετηθούν εύκαμπτα πασαλάκια προκειμένου να αντιλαμβάνονται οι οδηγοί των αυτοκινήτων πως απαγορεύεται να μετακινούνται ή να σταθμεύουν στις συγκεκριμένες λωρίδες κυκλοφορίας. «Εάν περπατήσουν τα νέα μέτρα, που έχουν στόχο την αύξηση του χώρου λόγω του κορονοϊού, θα τα διατηρήσουμε και μετά τις 30 Νοεμβρίου», αναφέρουν οι ίδιες πηγές της διοίκησης.

Ποδήλατα σε Λ.Νίκης και Κ.Καραμανλή

Από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις είναι αυτή που θα υλοποιηθεί στη Λεωφόρο Νίκης, καθώς ο ποδηλατόδρομος θα κατέβει από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας στο οδόστρωμα και συγκεκριμένα στη δεξιά πλευρά του δρόμου. Οι άλλες δύο λωρίδες, στα αριστερά και κέντρο, θα παραμείνουν για χρήση των Ι.Χ., με τη δημοτική αστυνομία βέβαια να αναλαμβάνει ένα ακόμη δύσκολο έργο, αυτό της απομάκρυνσης όλων των παρκαρισμένων οχημάτων κατά μήκος των παραλιακών καφέ.

Η συγκεκριμένη παρέμβαση κρίθηκε επιβεβλημένη, διότι το μικρό πλάτος του πλακόστρωτου της παλιάς παραλίας δεν επαρκεί για την άνετη κυκλοφορία των πεζών και ποδηλατιστών, ιδιαίτερα τις απογευματινές – βραδινές ώρες αλλά και τα Σαββατοκύριακα. Στη δεξιά πλευρά του δρόμου αναμένεται μέσα στο επόμενο δεκαήμερο να σχηματιστούν δύο κατευθύνσεις για ποδήλατα με πλάτος 1,25 μέτρων.

Ποδηλατόδρομος θα κατασκευαστεί και κατά μήκος της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή, επίσης στη δεξιά λωρίδα και στις δύο κατευθύνσεις του δρόμου. Και εδώ θα απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων, που αυτή τη στιγμή καταλαμβάνουν τη μία λωρίδα. Παράλληλα, με στόχο την κάθετη σύνδεση της Λεωφόρου Κ.Καραμανλή με τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της Νέας Παραλίας θα μετατραπούν σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας -με μειωμένο όριο ταχύτητας- οι άξονες: Βούλγαρη – Μοσχονησίων, Μάρκου Μπότσαρη, Κατσιμίδη – Αρχαιολογικού Μουσείου και Παρασκευοπούλου.

Αντιδράσεις από οδηγούς

Πάντως, οι ανακοινώσεις από την πλευρά της διοίκησης έχουν προκαλέσει αντιδράσεις από την πλευρά των οδηγών. Για τη Λεωφόρο Νίκης εκτιμάται πως θα δημιουργείται μποτιλιάρισμα, ιδίως τις ώρες αιχμής, στην περίπτωση που δεν φυλάσσεται συνεχώς η αριστερή λωρίδα του δρόμου από τη δημοτική αστυνομία, ενώ διαμαρτύρονται για περίπου 1000 θέσεις στάθμευσης που βρίσκονται στον «αέρα».

Ειδικότερα, για την Κων.Καραμανλή υποστηρίζουν πως είναι μία γειτονιά ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη, που αντιμετωπίζει ούτως ή άλλως πρόβλημα στο παρκάρισμα και πως οι κάτοικοι οδηγούνται σε ιδιωτικούς χώρους φύλαξης αυτοκινήτων με κόστος δυσβάστακτο για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα των οικογενειών. Παράλληλα, αναφέρεται πως στον ίδιο δρόμο υπάρχουν άδειες διέλευσης από συνεργεία, καταστήματα με μηχανάκια και ράμπες φορτοεκφόρτωσης και ο ποδηλατόδρομος θα δημιουργήσει προβλήματα.

«Δεν ξυπνήσαμε ένα πρωί και είπαμε να κάνουμε τη ζωή δύσκολη όσων επιστρέφουν από τη δουλειά τους από τη Λ.Νίκης το απόγευμα και όσοι παρκάρουν -παράνομα να σημειωθεί και αυτό- δίπλα στα σπίτια τους στη Λ.Καραμανλή. ‘Ομως θεωρούμε καθήκον μας να δώσουμε τη δυνατότητα σε ένα κομμάτι του πληθυσμού που δεν έχει αυτοκίνητο και φοβάται να στριμωχθεί στα λεωφορεία -όταν περνάνε- να χρησιμοποιήσει ένα φθηνό μέσο μεταφοράς, όπως το ποδήλατο», αναφέρει ο συνεργάτης του δημάρχου σε θέματα Βιώσιμης Κινητικότητας, Δημήτρης Μήτρου.

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ