ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

«Με αυτοκίνητο η καλύτερη δυνατή πρόσβαση, άμεσα από τον Περιφερειακό και την ΕΓΝΑΤΙΑ. Δεκατέσσερα λεπτά από το αεροδρόμιο με μόνο ένα φανάρι. Χωρίς αρχαιότητες. Δυνατότητες ικανών χώρων στάθμευσης. Επένδυση σε μια υποβαθμισμένη περιοχή. Αμεση πρόσβαση με το Μετρό, προβλέπεται σχετική επέκταση του δικτύου. Δυνατότητα υλοποίησης χωρίς παρενέργειες στη λειτουργία της σημερινής εγκατάστασης. Πολύ σημαντική προβολή εξαιτίας του περιφερειακού. Δημιουργεί ένα σημαντικό ακουστικό φίλτρο για το μελλοντικό πάρκο…»

Ο αρχιτέκτονας της νέας παραλίας Θεσσαλονίκης Πρ. Νικηφορίδης με ανάρτηση του στο fb έθεσε στο τραπέζι των χρόνιων συζητήσεων μια νέα πρόταση. Όπως είπε «Πριν από μερικά χρόνια με τον Βernard Coumo χωρίς κανείς να μας το ζητήσει, προσπαθήσαμε να βρούμε μία λύση συνύπαρξης της ΔΕΘ με ένα μεγάλο χώρο πρασίνου και αναψυχής, ένα Μητροπολιτικό Πάρκο που όλοι αναζητούμε. Σε μία πόλη όπου δεν μπορούμε να χωροθετήσουμε χρήσεις σε υπόγειες κατασκευές λόγω αρχαιοτήτων, προτείναμε τη δημιουργία ενός νέου ανάγλυφου, ενός χαμηλού λόφου, στα σπλάχνα του οποίου θα μπορούσε να κατασκευαστεί το εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο, ενώ η συνολική επιφάνεια των 190στρ θα μπορούσε να καλυφθεί με χώρους πρασίνου. Το «νέο έδαφος» της ΔΕΘ φιλοξενεί στο εσωτερικό του όλες τις νέες σύγχρονες χρήσεις του, συμπεριλαμβανομένων και 1.500 θέσεων στάθμευσης. Το νέο πράσινο έδαφος αποδίδεται ολοκληρωτικά στην πόλη. Αυτή η λύση είναι σίγουρα πιο ακριβή από την κατασκευή των γνωστών μεταλλικών κτιρίων, δίνει όμως τη δυνατότητα να αναπτυχθεί μια αστική νησίδα υψηλής τεχνολογίας και πρότυπου περιβαλλοντικού σχεδιασμού. Όλα αυτά πριν από μερικά χρόνια, με διαφορετικά δεδομένα…Σήμερα;

Πολύ πρόσφατα έγινε γνωστό ότι στο χώρο της ΔΕΘ γίνεται ειδικό χωρικό και η συνολική έκταση δεν αντιμετωπίζεται ενιαία και εκ των πραγμάτων έχουμε το μισό οικόπεδο για έκθεση και το άλλο μισό για πάρκο. Μία μικρή έκθεση, ένα μικρό πάρκο με ελάχιστους χώρους στάθμευσης, πάνω σε ένα αρχαίο νεκροταφείο, στο κέντρο της πόλης, με διατήρηση όλων των αστικών και άλλων οχλήσεων που δημιουργεί η υπερσυγκέντρωση κόσμου και οι διαδηλώσεις του Σεπτεμβρίου. Η συμβατική κατασκευή κτιρίων όπως πρόκειται να γίνει δημιουργεί πολλά πιθανά απρόοπτα και προβλήματα με τις αρχαιότητες. Στον 21ο αιώνα δεν πρόκειται να προχωρήσει μία τέτοια υλοποίηση σε περίπτωση που βρεθούν αρχαιότητες, ενώ θα έχουν κατεδαφιστεί πολλά υφιστάμενα κτίρια. Ας μην μας διαφεύγουν οι περιπέτειες του ΜΕΤΡΟ και πόσο ακριβά τις πληρώνει η πόλη μας ενώ αυτοί που πήραν τις αποφάσεις κατά πάσα πιθανότητα χαίρονται τις συντάξεις τους, βουλευτικές, υπουργικές, πρωθυπουργικές κλπ. Το κέντρο της πόλης στενάζει κάθε Σεπτέμβρη και όχι μόνο. Αφού δεν μπορούμε να υπερβούμε τις συμβατικές αντιλήψεις σχεδιασμού η λύση βρίσκεται αλλού. Εξασφαλίζει άμεση και εύκολη πρόσβαση από το αεροδρόμιο και όλη την ευρύτερη περιοχή, τις γειτονικές πόλεις, όλα τα προάστια της Θεσσαλονίκης, την Αθήνα και τις βαλκανικές χώρες, έχει χώρους στάθμευσης, δεν έχει αρχαιότητες, έχει πράσινο, Βρίσκεται σε επαφή με τον περιφερειακό και δεν προκαλεί κανένα κυκλοφοριακό πρόβλημα. Τώρα λοιπόν που η ελληνική κυβέρνηση επιτέλους παραχωρεί τα πρώην στρατόπεδα, δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή από το πρώην στρατόπεδο Καρατάσιου, το 15% της συνολικής επιφάνειας του

1. με αυτοκίνητο η καλύτερη δυνατή πρόσβαση, άμεσα από τον Περιφερειακό και την ΕΓΝΑΤΙΑ. 14΄από το αεροδρόμιο με μόνο ένα φανάρι, έκανα αυτοψία.
2. χωρίς αρχαιότητες
3. δυνατότητες ικανών χώρων στάθμευσης
4. επένδυση σε μια υποβαθμισμένη περιοχή
5. άμεση πρόσβαση με το Μετρό, προβλέπεται σχετική επέκταση του δικτύου
6. δυνατότητα υλοποίησης χωρίς παρενέργειες στη λειτουργία της σημερινής εγκατάστασης
7. πολύ σημαντική προβολή εξαιτίας του περιφερειακού
8. δημιουργεί ένα σημαντικό ακουστικό φίλτρο για το μελλοντικό πάρκο

Αυτή είναι μία δική μας πρόταση για τη ΔΕΘ. Ένα μεγάλο πάρκο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και μία ΔΕΘ στο καλύτερο δυνατό σημείο της πόλης. Ας το ξανασκεφτούν αυτοί που σαλαμοποιούν το σημερινό οικόπεδο της ΔΕΘ πριν είναι πολύ αργά»