«Σκοπός δεν είναι να υποδυθούμε τον Κάφκα αλλά να μεταφέρουμε τα λόγια του» - Karfitsa.gr
Συνεντεύξεις

«Σκοπός δεν είναι να υποδυθούμε τον Κάφκα αλλά να μεταφέρουμε τα λόγια του»

Τρεις ηθοποιοί, πρωταγωνιστές τυλίγονται σε έναν μονόλογο μέσα από τα προσωπικά ημερολόγια και κάποια πεζά κείμενα του Franz Kafka που συνδιαλέγονται με το «Γράμμα στον πατέρα». Την ίδια ώρα ξετυλίγουν τις πτυχές του συγγραφέα βουτώντας στον ψυχισμό του. Ο Βασίλης Μπόγδανος, ο Απόστολος Λινάρδος και ο Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος δίνουν φωνή και χτύπο στις πιο βαθιές σκέψεις του Kafka με έναν όμως κοινό υποκριτικό κώδικα.

Συνέντευξη στη Φιλίππα Βλαστού

Ποιες διαφοροποιήσεις βλέπουμε στον μονόλογο από τον καθένα σας;

Β. ΜΠΟΓΔΑΝΟΣ: Ο λόγος του Φραντς Κάφκα διαφοροποιείται, θα έλεγα, στους τρεις μας μέσω της ατομικής ενόρμησης που χαρακτηρίζει τον καθένα μας ξεχωριστά. Υπηρετούμε όλοι μαζί έναν κοινό υποκριτικό κώδικα, αλλά οι ποιότητες του καθενός μας αφήνουν τις σκέψεις του κειμένου να φωτιστούν από άλλη οπτική κάθε φορά. Η δραματουργική υπόσταση των τριών μας συν-ομιλεί ως ολότητα.

Π.ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ.: Καλούμασταν «να ζωγραφίσουμε» με λευκή μπογιά. Ο μονός τρόπος, το χρώμα να είναι ατόφιο και το πινέλο αχρησιμοποίητο. Τα δικά μας πινέλα έχουν βουτηχτεί σε διάφορα χρώματα πριν και ο «ζωγράφος»- σκηνοθέτης επέλεξε να τα χρησιμοποιήσει χωρίς να τα αποστειρώσει απλά τα ξέπλυνε λίγο . Έτσι τα τρία διαφορετικά «πινέλα»- άνθρωποι ζωγράφισαν με την λεύκη μπογιά γραμμές με πολύ ιδιαίτερους χρωματισμούς.

Α.ΛΙΝΑΡΔΟΣ: Σκοπός μας λοιπόν, δεν είναι να υποδυθούμε τον Κάφκα αλλά να μεταφέρουμε τα λόγια του. Οπότε ο καθένας μας βάζει το προσωπικό του στίγμα στον μονόλογο και τον αρθρώνει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο γιατί είμαστε τρεις διαφορετικοί άνθρωποι με διαφορετικές προσωπικότητες και βιώματα.

«Κάθε άνθρωπος μέσα του κουβαλάει ένα δωμάτιο».Πως ερμηνεύετε αυτή την ρήση;

Α.ΛΙΝΑΡΔΟΣ.: Με αυτή την ρήση πολύ εύστοχα ο Κάφκα, μιλάει για τον προσωπικό χώρο-χρόνο που έχουμε όλοι μέσα μας στον οποίο συνομιλούμε με τον ίδιο μας τον εαυτό. Είναι ένας υποτιθέμενος χώρος στον οποίο κατατρέχουμε όταν είμαστε μόνοι για να σκεφτούμε και να βρούμε (ή και όχι) λύση σε κάποιο μας προβληματισμό.

Β.ΜΠΟΓΔΑΝΟΣ: Ο ίδιος ο χώρος στο Μπενσουσάν Χαν μας επιτρέπει να παίξουμε με την έννοια του δωματίου, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Η απουσία εμφανούς σκηνικού στο χώρο μας έδωσε τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε απογυμνωμένο το περιβάλλον της Σοφίτας και να το ενσωματώσουμε υποκριτικά σαν να βρισκόμασταν κυριολεκτικά στο δωμάτιο του πανδοχείου, όπου και ο Κάφκα έγραψε την επιστολή στον πατέρα του.

Π.ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ.: Ένα μικρό κουτί βαθιά μέσα στο στέρνο που περιέχει όλα τα προσωπικά πάθη, όλα τα τραύματα και όλες τις βαθιές αναμνήσεις. Είναι πάντα συνδεδεμένο με τις φωνητικές χορδές και όποτε ανοίγει κάνει της φωνή μας να αλλάζει, να ακούγετε διαφορετική, να σπάει και να αλλάζει ηχόχρωμα. Και εν γένη είναι αυτό που μας τροφοδοτεί στην σιωπή.

Ποιον προβληματισμό θα διεγείρει το κείμενο στους θεατές βλέποντας την παράσταση;

Π.ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ.: Ο κάθε θεατής ακούγοντας έναν άνθρωπο να του εκμυστηρεύεται τις ποιο βαθιές σκέψεις του νιώθει υπόχρεως. Μπαίνει στην διαδικασία να σκεφτεί. Σκάβει μέσα του για να βρει κάτι να εκμυστηρευτεί και αυτός, κάτι σαν group therapy μόνο που δεν δύνεται η ευκαιρία να το εκφράσει.

Α.ΛΙΝΑΡΔΟΣ: Έχει τύχει πατέρας να μας πει «δεν έχω χτυπήσει ποτέ το παιδί μου αλλά του έχω φωνάξει γαμώτο». Οπότε κάποιοι ταυτίζονται σε στιγμές και θυμούνται προσωπικά βιώματα (είτε ως θύματα είτε ως θύτες) άλλοι προβληματίζονται με τη δομή της κοινωνίας, για τις μορφές εξουσίας. Θίγονται πραγματικά πολλά ζητήματα και αν φύγουμε και από το πρώτο επίπεδο της οικογένειας υπάρχει πραγματικά πολλή τροφή για σκέψη.

Β.ΜΠΟΓΔΑΝΟΣ: Κατά τη διάρκεια της παράστασης το κοινό έρχεται αντιμέτωπο με καταστάσεις καθημερινού βίου, τίποτα το απρόσιτο. Αυτό είναι και το ζήτημα: Πώς μεταβάλλεται η πορεία ενός ανθρώπου, ο χαρακτήρας του από τα πιο μικρά ερεθίσματα της καθημερινότητας; Οι θεατές γίνονται συμμέτοχοι στη βαρβαρότητα της σιωπής μας. Η ανθρώπινη φύση, η αποδοχή της φθαρτότητάς της, η ανοιχτή παραδοχή πως επιλέγουμε τη ζωή που ζούμε και είμαστε υπεύθυνοι της επιλογής μας.

*«Γράμμα στον πατέρα», 2ος κύκλος – Παράταση παραστάσεων, έως τις 22 Δεκεμβρίου και κάθε Σάββατο και Κυριακή, στοΜπενσουσάν Χαν

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ